Har äntligen tagit tag i mig själv, är ingen som dricker på veckorna och är redlös jämt på helgen men likt förbannat har det hänt nån gång att man fått luckor och dessutom slocknat på soffan ist för i sängen med frun, väldigt pinsamt när man är 40 år och tvåbarnsfar. Har liksom svårt att bara ta ett glas vin och njuta av det, gäller egentligen allt möjligt som tex kaffe,godis, chips mm Kontaktade beroende/grupp/hjälpen nånting genom kommunen igår och har fått tid nästa tis för att få hjälp. Frun är besviken för vad som hänt men stöttar mig i framtiden ( säger hon iaf;) Mitt mål iaf är att inte ens vara i närheten av öl el nåt i helgen för normalt sett blir det ju alltid nåt på fredag el lör..

Härligt!!!! Bra val. Läs lite här i trådarna så får du råd och stöd. Det viktigaste är att du är ärlig mot dig själv.

Hej och välkommen LarsEson. Tack för att du delar med dig av det fina SMS:et du fick. Som du kanske märkte så blev det fel på inläggen du försökte göra. Det beror på att forumet tyvärr inte klarar av att tolka emoji eller smiley figurer. Jag har återskapat kommentaren utan dessa tecken ovan.

/magnus
alkoholhjälpen

LarsEson

Klarade fredagskvällen utan problem!! Känns jättebra

mod60

Bra jobbat....kämpa på. Man ångrar inte en nykter dag :)
En dag i taget. Ha mycket god a-fri dricka hemma och lite gott att äta. Det hjälper :)

LarsEson

Tack för pushen..Även lördag utan ett vinglas el nån öl!! Känns fantastiskt att vakna nu på morgonen och väcka barnen och höra om dom vill åka slalom idag, för jag kan köra bil kl 08:00 på morgonen!! Lycklig nu

Stingo

Spara den känslan och glöm inte heller hur det var tidigare. Du behöver minnena i framtiden.

mod60

Ja våra minnen är viktiga både de bra och de dåliga. Jag tänker ofta på hur man mår dagen efter man druckit. Det är en bra spärr. En annan är barnen....blir så glad för dina barns skull, och din så klart, de har en pappa som är närvarande och kan och vill göra saker med dem :)
Känn dig stolt över att de är på första plats i ditt liv :)

LarsEson

Tack för alla snälla kommentarer , idag ska jag träffa nån från beroendevården. Vet ej vad jag kommer få höra och veta om mig själv men vilket som så ser jag fram emot det, och jag känner att jag är på helt rätt väg.

Asteroiden77

Hej, till er som fortfarande kämpar eller funderar på om ni är alkoholister, så vet jag vart det får att går att få hjälp. Anledningen till det är att jag själv är det & kan idag leva som en nykter alkoholist utan att känna sug & lever ett fritt liv.

Hjälper gärna till.

Med vänlig hälsning,
- V

LarsEson

Igår var jag alltså på samtal, gjorde frågor och resultatet var att jag har valt rätt väg att gå nu:) Finns problem på ena sidan i släkten sen många år tillbaka så då ska jag jävlar i mig bryta den trenden trots att generna finns där. kommer att få ha 5 samtal nu till en början och jag ser redan fram emot nästa. Och vilken dryck är viktigare än familjen?

LarsEson

Handlade om hjärnans belöningssystem och hur den reagerar på alkohol med dopaminduschar och sånt , fick även se en film om detta. Jösses vad många saker stämde in på mig alltså, är väldigt glad att det finns denna typ av vård i min kommun.

LarsEson

Jahapp då har det gått 21 dgr sen sista droppen och även kaffe för den delen.. Ska inte sticka under stolen att det finns ett visst sug ibland (fre lör tex )men fördelarna väger över bigtime att hålla sig ifrån skiten. Hoppas nån känner igen sig i mig och får lite pepp att sluta. Väntar med spänning på nästa samtal:)

mod60

Grattis till dina framgångar. Riktigt roligt att läsa om dem :)
Jag firar snart 3 månader heja oss.
Livet är bättre nu,,,,,,,

LarsEson

Tack så mycket och jag är stolt över min egen karaktär som jag inte trodde fanns:))Fasen då får jag ha dig som idol så når jag 3 mån snart också:)

mod60

Men så rätt om karaktären du har. Man kan om man bestämmer sig. Ganska enkelt men samtidigt sååååå svårt. Mig har det hjälpt väldigt mycket att tänka en dag i taget. Små delmål på något sätt. Som idrottare gör kanske????

Jag är också stolt över att livet rullar på så bra utan alkohol. Så mycket bättre helt enkelt :)

LarsEson

Himla bra idag på samtalet, inser ju mer och mer att jag har ju haft alkoholproblem ( helgen ) sen 20 årsåldern dvs ca 20 år!!! Jaja bara bita ihop och undvika att hamna där igen. Ska låna boken kidnappad hjärna i veckan där det tas upp om belöningssystemet. Menmen ej att förglömma, 1 mån fri från alkohol och koffein igår.. Yeeeejjj till mig:)