Tura

Hej alla!
Helt ny här.
Verkar vara ett bra ställe för mig att hänga på ett tag framöver :)
Detta kan bli ett “för att göra en kort historia lång-inlägg”! Hoppas ni har överseende!
Har alltid gillat känslan av vad ett par glas gör med mig.
Blir alltid glad, uppåt.. Aldrig jobbig, arg eller dum.
Separerade för 4 år sedan efter 20 år i en jättefin relation.
Alkoholen var inget problem i vår relation.
Vi har 3 UNDERBARA BARN. Nu 13, 10 & 7 år.
Bor i Barcelona, i en liten fin by vid havet. Har delad vårdnad och vi bor bara ett par 100m ifrån varandra.
Det har varit en ”lyckad” separation.. till nu..
Första året helt OK. Nytt att vara själv med alla bestyr, men gick bra.
Andra året. Fick plötsligt lust att gå ut och fedta, prova på att träffa andra män. Något jag inte fjort på 21 år!
Var mycket ute i svängen med bl a en väninna som också just separerat.
Kul kul! MEN.. skapade (o)vanor...
AW:s med vin flera dagar i veckan.. etc etc
Sen eskalerade det med någon öl INNAN jobbet... bara för att få den där ”känslan”..
Några ggr har jag gått till baren på torget utanför mitt hus.. Trots att jag haft barnen sovandes hemma! Tyckt mig ha rätt till ett glas i goda vänners lag efter en häktisk fredag eler lördag..
Det är en ganska liten by.. och folk pratar..
Mitt ex. Nämnde väl någon gång att jag inte kan gå ut och deicka när jag har barnen..
3 December för 2 år sedan träffade jag en UNDERBAR man i byn. Bor också väldigt nära.
TOTAL passion! Trodde aldrig jag skulle känna så igen! (Var 48 då, men känner mig som 28 :D)
Ett år av TOTAL lycka! Med honom, mina 3, hans 2 äldre, 20 & 24.
När vi inte haft barn, har vi njutit av allt möjligt.
Även middagar med vineller öl. Trevliga teäffar med vänner.. och några glas.. jag fler än honom.
Vid några tillfällen drack jag lite för mycket i hans smak och då han vet att jag har en morbror som dog av alkoholmism vid 50, blrjade han oroa sig.
Han har t om pratat med mitt ex. någon gång om detta.
Nyligen när jag hade barnen, satt jag åter på torget med vänner och tog ett par glas. Mitt ex. nya tjej såg mig...
Nu är det plötsligt KAOS i mitt liv!
Mitt ex föreslår att han tar vårdnaden tills jag inte dricker en droppe!
För att avrunda.. (Förlåt om det blev väääligt långrandigt!) så träffar jag min ”nya” man dagligen, men vi är inte ett par.. då han tvivlar på mig och mina dåliga vanor..
Min hyra dubblades i Juli.. och ekonomin är väl därefter..
Inser ju själv att sluta att dricka både skullehjälpa ekonomi och relationer, men intalar mig hela tiden att det inte är ett så stort problem. Har fast, bra jobb sedan 18 år, underbara barn, en jättefin ”halv-relation”, men känner att jag eskalerar i mitt drickande..
En öl FÖRE jobbet? Kan det vara möjligt?
VAD gör jag?? Hur bryter jag dessa ovanor??
Kram till alla och tack för er tid❤️