Har fått ultimatum av mina döttrar.....ändra beteendet,annars vill dom inte ha med mig att göra!Så kloka barn. Nu måste jag ta tag idetta.Har alltid skött livet runt mig perfekt och smygpimplat på kvällarna.Nu får det vara slut.Tur att jag har 2 vovvar som älskar att promenera.Har tänkt så här....när suget eller vanan att ett glas slår till....ut och promenera eller cykla.Kanske man blir smalare på köpet.Har ingen större övervikt men bra ändå om man blir lite slankare.Tack för att ni inte dömmer eller kommer med dumma kommentarer.Tacksam för allt stöd ni vill del med er!

Välkommen hit. Här är vi alla jämbördiga och dömer inte folk efter vad de gör eller har gjort. Historia kan man inte ändra men framtiden kan man påverka.Hej! Några goda råd först. Se till att inte ha något hemma. När suget kommer, gör som du skrev. Sysselsätt dig med något. Choklad och cola funkade för mig när suget kom. Ta en dag i taget. Våga vägra alkohol om någon bjuder. Säg att du inte dricker alkohol. Vet det är onormalt att inte dricka men det borde vara onormalt att dricka. Hälla i sig ett nervgift som ökar cancerrisken ganska så radikalt.