Lillaochjag

Nånstans måste man väl börja!!! Just nu känns allt tungt och väldigt jobbigt! Måndagen är här och helgen har passerat!! Inte utan alkoholen somnjag lovade mej själv å min familj att jag skulle lämna bakom!!! Men det går inte,samma visa när veckan börjar lida mot torsdagen och man tänker att nån öl kan man köpa,för man ska ju bara ta en ”bastuöl” Förstör å sårar så mycket för familjen med ständigt ljug att aldrig mer..... Blir aldrig våldsam eller liknande men problemen växer. Jobbet sköts så pengaproblem finns det inte men jag kan inte hitta dendära knuffen jag behöver....

Du har börjat din förändring av dina alkoholvanor och kanske som ett sätt att stärka ditt beslut skriva här. Bra gjort! Du ringar in att det är enklare att ta ett beslut när du är en bit ifrån de dagar där du vanligtvis dricker (helgen om jag förstår rätt) och ju närmre du kommer desto mer vacklar beslutet. Det är nog många här som kan känna igen sig i det. Nu var det ett litet tag sedan du hittade hit och skrev detta inlägg, hur går det för dig nu?

Du beskriver att det som motiverar dig att ta dessa beslut är att problemen blir fler, mindre energi till ditt arbete och mindre pengar. Kanske ytterligare saker som gör att detta känns viktigt för dig?

Fortsätt gärna skriva och läsa här, hoppas du hittar lite som blir hjälpsamt för dig!

Varma hälsningar,
Rosette

Alkoholhjälpen & Anhörigstödet