Jag.. blev medlem (på fyllan) i denna "alkoholhjälp".. med önskan om att hjälpa mig själv..
Men.. Jag känner mig så oerhört vilsen eftersom jag inte är vilsen (endast) i alkohol som källa.
Jag är... en beroendepersonlighet.
Var ska jag börja?
Jag började röka när jag var 22. I och med att jag arbetade i restaurangbranschen.
Men trots att alla rökte på min arbetsplats så var inte DET vad jag var ute efter. Jag kände att jag drack alkohol mer ofta,
och jag visste sedan tidigare erfarenheter att alkohol inte riktigt.. gjorde min person till den bästa..
... Så jag tänkte att rökning.. är legitimt.. det är okay att vara rökberoende (då, för 7 år sedan, jämfört med nu)
Och.. jag ville byta ut ett beroende till ett annat. Rökning verkade som en bra idé. Ta ett dåligt beroende till ett annat.
Så jag förgiftade mig in i den vägen..
.. Men innan dess.. så hade jag redan varit... "skadad", beroende av annat.. min historia är milslång.
Depression upptäckte jag när jag var 17. Men jag hade riktigt bra år efter det, utan alkohol eller annan skit.
Sedan rullade det på med anorexi.. kontrollbehov, beroende av vad jag åt eller inte år.
Jag är inte den som dricker endast för att bli full. Om så vore så hade jag gått vidare för länge sedan.
Till sprit, starkare drycker.. Men jag behåller samma sak. År ut och år in. Ibland äventyrar jag med en flaska
öl till jul eller midsommar.. rödvin om någon bjuder på krogen. Men.. jag köper samma sak på systemet.
Även om det inte kan göra mig "full".
Jag köper det jag är beroende av,
Och .. jag önskar att ovanstående vore mitt största problem.
Rökningen slutade jag som genom ett mirakel för över ett år sedan. Jag förstår det inte själv. Jag trodde att det skulle
vara svårare än alkoholen..
Men.. Jag har än fler problem. Men jag vet inte hur jag ska förklara dem.
Om någon ringer på dörren så öppnar jag inte, om någon skriver ett sms, ett mail.. så vågar jag inte öppna eller läsa.
Men.. är jag utanför dörren så är jag som .. den mest normala verkliga och mest optimistiska människa du någonsin träffat.
Jag låtsas inte. Men.. jag har problem.
Alkoholen förhindrar mig till att gå vidare men..
Jag är så trött på att alkoholen ska vara allt.. Alkoholen är anledningen till varför jag tar ett steg fram, och två steg bakåt,
Men.. Utan alkoholen så har jag sinnessjukt många andra beroenden som måste tas hand om..
... och träning och gym ska vi inte ens tala om..
Jag måste bränna ett visst antal kalorier och,..vidare.
särskild dryck (inte alkohol menat). Jag.. köper exakt samma dricka på systemet liksom jag måste köpa samma drycker på hemköp
. Jag äventyrar mig ibland.
Men.. år efter år så dricker jag samma alkohol, samma juice (utan alkohol). Och det är inte det billigaste.
Även om jag vet att jag "måste" använda mig av sprit om jag vill behålla min fylla.. så köper jag samma sak.
Inte för att jag måste, men för att jag vill.
Och det är inte billigast. Det kostar skjortan. Men.. Jag vill dricka det och endast det.
Jag kan inte sitta i något AA-möte och tycka synd om andra eller mig själv.
Jag vet dock inte hur jag ska kunna gå ur denna hemsida. samma mail åter och åter igen.
Jag lär inte ens våga läsa era kommentarer så.. skriv dem inte ens.