Har varit nykter alkoholist sedan 2009. Plötsligt var jag där igen! Har tagit några återfall sedan i somras i form av några dagar med alkohol här och där. Senast var igår och nu måste det få ett slut. Lyckades undanhålla detta för min man ganska länge men nu vet han. Han är givetvis ledsen, besviken och arg. Förstår honom helt och fullt. Känner mig så himla misslyckad och hemsk.
Jag har allt jag kan önska mig. En fin familj, bra jobb, fantastisk man och barn och ett fint hus. Ändå händer detta! Fattar ingenting! Jag lät det hända! Jag valde att dricka igen! Hur kunde jag välja att dricka när jag vet hur mycket lidande det medför för både mig och min närhet? Jag är så äcklad av mig själv. Hur ska min man kunna lita på mig igen efter detta? Han har behövt se mig full för första gången denna sommaren och det har han aldrig behövt innan. Vill inte att han ska behöva det igen för det är ingen vacker syn.
Jag kommer kontakta AA på min ort. Vet att det funkar för det var med stöd från dem jag slutade dricka 2009. Men framförallt hade jag viljan. Jag vill inte dricka mer nu. Jag kommer förlora allt jag har kärt om det fortsätter.
Idag har jag mycket skamkänslor och självförakt inom mig. Ångest och lite abstinens. Men jag kommer inte dricka idag. En dag i taget!
Känns som att jag ska gå sönder. Skäms så oerhört.
Hittade detta forum igår och känner att jag behöver få skriva av mig och få stöd av andra i liknande situationer.
Kram.