Finns det andra här som känner som jag? Jag är helt lost. Något driver mig att agera mot alla mina värderingar och mängden ångest pga detta kan ni nog lista ut...
Jag är en ung 'karriärskvinna' i trettioårsåldern. Har bra lön, bra jobb, en underbar sambo och många drömmar för framtiden. Bra familj som stöttar i alla lägen.
För några år sedan började jag inse att drickandet inte längre var som det skulle vara, utan jag började dricka själv (utan sällskap) mycket, efter jobbet, en vanlig dag på stan osv. Jag drack tom tills jag fick blackouts och inte visste var jag var, eller kunde prata ordentligt. Tur för mig att jag ringde (hur jag lyckades vet jag inte) min sambo eller någon annan och de kunde då leta rätt på mig och ta mig hem. Mina föräldrar har också behövt se mig i detta tillstånd, och jag skäms än idag för alla dessa tillfällen.
Självklart lovade jag alla att inte dricka mer efter varje gång, men efter några veckor så satt jag där med ett glas i handen igen. Och blev upptäckt och utskälld. Som jag skämdes och lovade ännu hårdare att aldrig dricka igen.
Nuförtiden ser jag till att inte bli avslöjad. Jag letar efter tillfällen att få dricka i fred - när sambon åker iväg, när jag åker på tjänsteresa, osv. Den längtan som kan finnas en månad innan jag ser mitt nästa tillfälle är läskigt stark. Jag planerar, bokar inget till nästa dag. Vilket systembolag kan ja gå till så ingen bekant ser mig? Vilken tid är bäst att gå? Denna person är inte jag! Det är så scary hur starkt suget är. Jag har varit sen till jobbet många ggr pga bakfylla också och fått 'hitta på' någon orsak.
Jag riskerar att förlora ALLT på grund av mina lögner. Just nu rädslan av att bli avslöjad och bli lämnad av min underbara sambo är enorm. Ännu mer läskigt att berätta själv att jag har tappat kontrollen och han får avgöra själv hur han gör.
Tack alla för att ni finns här, ha en underbar dag.