Det här är tänkt med glimten i ögat men det kan vara lite kul att se uppfinningsrikedomen, jag börjar med mig själv.
* Lade direkt en sprittomflaska i jobbväskan för att droppa i återvinningen på morgon. Det senaste glömdes såklart så det har legat mängder med spritflaskor på T-centralen
* En vinter kom jag på det smarta att lägga tomma vinflaskor på balkongen för att ta bort innan våren kommer. Det glömde jag såklart så det var en skamsen Janne och en mycket förbannad sambo som mötte blickar genom balkongdörren.
* Försökt lägga flaskor underst i återvinningskassen med den brilliant planen att vakna först och gå och panta direkt på morgonen. Sådana brillianta planer kommer oftast när man är i ett stadie att man absolut inte kommer vakna först.
* Vid ett tillfälle satt jag och "jobbade" i matsalsrummet och var skitsmart och lade tomma ölburkar på stolsitsarna under bordet. Glömde såklart av tomburkarna och när det var bjudning till helgen blev det armageddon igen.
Sen har jag druckit upp vodkaflaskor och fyllt med vatten då min lägervakt till sambo har full koll. Föll på eget grepp när man skulle ta en återställare och allt var vatten...
Har ni några liknande historier att dela med er?