Hej alla. Mitt första inlägg här. Jag har de senaste 10 månaderna druckit alldeles för mycket alkohol. Från ett måttligt drickande med något glas vin i veckan till minst en flaska vin, ibland 2, varje dag i 10 månader.
Allt detta började med en sjukskrivning, besked om en kronisk sjukdom osv osv.
Idag pratade en vän med mig, hon sa att hon var orolig för mitt drickande. Hon har ju rätt, jag har själv blivit orolig då jag druckit på mornar innan jobbet osv osv.
Jag är väldigt bestämd på att det är slut med detta nu och ska prova att inte dricka alkohol alls. Ingen vet hur mkt jag dricker och jag har varit rätt för fettlever... kan man utveckla det på tio månader?
Nu när jag läser på om abstinens blir jag så galet orolig! Jag ska vara bortrest de kommande dagarna med jobbet och läser läskiga saker som delirium som jag aldrig hört talas om tidigare. Tänk om jag ensam, i en annan stad, råkar ut för detta?!?
I dag hade jag min första vita dag och känner mig stolt över mig själv. Svettades mängder i natt (drack bara ett glas vin igår) och är rädd för vad de kommande dygnen kommer att göra med mig. Snälla hjälp! Ska jag trappa ner alkoholen istället, några glas vitt på kvällen imorgon för att göra detta skonsamt (alltså delirium mindre troligt när jag är bortrest) eller hur ska jag göra?
Jag är så rädd!!!