Jag vill ändå så gärna dricka ikväll.
Förkyld, missar ett roligt lopp som jag egentligen är i bra form till pga en fånig virusinfektion.
Mannen på konsert som jag missar då jag prioriterade loppet.
Filmen jag ser är usel och det är så synd om mig.
Åh en flaska vin hade suttit så fint.
Men inte.
I morgon har jag 40 nyktra dagar.
Tänker inte förstöra det nu.

Har sovit halva dagen och är mest rastlös och uttråkad.
Kämpar på.
Läsk o chips som jag sätter i mig för att ha något att göra. Innan var det alkohol. Så det är ju ett steg framåt.
Men jag vill inte ersätta alkohol med annat skit.
Är bara så GALET rastlös. Antar att jag är på bättringsvägen från viruset. Det är ju nåt..m

Restart2017

Drick cola och ät chips du
Du kommer inte ångra det i morgon, det lovar jag.
Om jag tar fel, så får du ge mig smisk eller nåt
Kämpa på!

Restart2017

Och vaken tidigt, det är ett gott täcken ??
Ångrar du att du Att du va nykter ? ?

Emma73

Precis som du kan jag bli så rastlös, uttråkad och vill bara få en toppenkväll med A. Ikväll blir det min tur att avstå. Jag ska tänka på hur stark du är och kämpa som du gjorde igår. Problemet är att jag inte brukar klara av att avstå....

Tro mig, om jag kan låta bli så kan du också!
Se till att du har något annat hemna/redo som kan ta platsen som alkoholen haft innan. Något gott att äta så att inte hungern triggar igång suget. Något gott att dricka så att du ändå har något i glaset/muggen. Ibland gör jag en drink med fruktjos och dekorerar den som en semesterdricka och njuter lite extra av hur sund jag känner mig. Eller så äter jag middag och frossar sedan i valfritt godis för allt ju faktiskt bättre än alkohol! (Trots min griniga kommentar i tråden.. )
Även träning är bra, har jag tränat hårt vill jag inte förstöra det och som alternativ tar jag ett pass tidigt nästa morgon. Vem vill träna bakis liksom?
Eller som föreslås: gå å lägga sig!

Du kan! VI kan!
Stor kram o vi hörs imorgon? ?

Emma73

Tack surkärring! Ska göra precis som du säger. Bra tips om att träna på morgonen!!!! Då måste man vara pigg och inte bakis. Jag vill ju komma igång med mer träning. Går bara promenader hittills, så man blir ju inte riktigt slutkörd.
Tack tack tack

Vad duktig du har varit med 40 vita dagar!!! Kan inte förstå hur jag skulle orka det, men vet ju att det är precis som du säger.... man ångrar ALDRIG dagen efter att man inte drack alkohol;). Kämpa på- du är stark! Kram

Blir imponerad av att du inte druckit på 40 dagar. Själv har jag inte druckit på 3 och känner enormt sug! Har du klarat dig så här långt kan du känna dig stolt! Njut av det!

Tack för era snälla kommentarer.
Jag känner mig mest tjatig.
Jag är ju sugen på vin hela tiden. Eller nåt. Jättestörigt. Och tiden går så lååååångsaaaaamt....
Visst är det härligt att vakna och må bra men faaaan vad kvällarna är sega! Framförallt nu när jag varit förkyld och inte kunnat träna på ett par dagar. Alltså jag behöver min träning!!! Nu smaskar jag en massa onyttigt men rör inte på mig det är värdelöst..

Så tack tack igen men jag känner mig mest sur...

(Förresten hur många trådar får en ha i forumet? Jag kommer ju på nya ämnen och tankar hela tiden och det känns lite dumt att gå med alla i samma tråd.. men jag vill ju inte klottra ner forumet med bara mina förvirrade tankar. Vad gäller?)

Bedrövadsambo

Men du får själv hålla ordning på alla trådar, och svara alla ? Kan du inte hitta ngn god lättdryck eller thesort? The är bra på kvällen, med lite honung stillar det sötsuget och fyller magen. Örtte förstås. Garants örtte med smak av pepparmynta kan jag rekommendera, med honung. Lite riven ingefära också så bränner det till och boostar immunförsvaret.

Bedrövadsambo

Varje gång då automatiskt tänker "jag vill ha viiiin" ska du bryta med en medveten tanke "jag kan INTE dricka vin". Prova! Tankens kraft är väldigt stark.

1000 timmar!!
Eller 6 veckor avklarade.
42 dagar.
Det känns så bra! (Ni har väl läst Liftarens guide till galaxen, så ni vet att 42 är meningen med livet? Jag har inte läst den men min man är duktig på att påpeka det haha)

Detta är tredje försöket att vara nykter, som jag gör utan att vara gravid. Då var det självklart och ganska enkelt.

Första gången klarade jag 6 månader sen ville jag försöka festa igen och det gick ju åt pipan..

Andra gången var bara för ca ett år sedan och efter 6 veckor gav jag upp och trodde att jag skulle kunna dricka liiite. Det kunde jag inte såklart.

Nu har jag en annan inställning till vad jag kan och inte kan och min man har förstått det också. Igår när vi pratade om det och jag var rädd att han skulle se mig som en "party pooper " utan alkohol, tog han tag i mig, höll varsamt om mitt huvud och tittade mig allvarligt i ögonen och så "jag kommer aldrig att tycka du är en party pooper, tro inte det"!! Och så fick jag en puss å en kram.
Fina mannen...

Jag dricker te som en galning, och en massa annat gott. Ska träna på att tänka om men jag älskar ju smaken av vin och känslan av salongsberusning.. Eller en drink..
Problemet var ju bara att salongsberusningen var så kort. Eller aldrig infann sig. Det var noll noll noll ingenting o h sen booom! superfylla och ångest.

Så jag vet ju. Jag förstår ju. Och samtidigt som jag njuter av varje nykter morgon sörjer jag mitt vin. På ett bra sätt om ni förstår.

Bedrövadsambo

Eller er skull snarare! Och det är både okej och naturligt att sörja och sakna, även det som man vet inte är bra för en själv. Man får vara lite avis på andra, allt annat vore onaturligt. För varje dag som går bleknar sorgen och saknaden mer och mer. Antingen det är vin eller en ex-sambo det handlar om.