Hej!
Ny här och på uppmaning av Tanten så startar jag en egen tråd. Skrev ett långt inlägg tidigare idag...
Jag vill kunna hantera alkoholen (vinet) som alla andra normala människor. Som det har blivit nu, sedan i höstas ungefär så blir det alltid för mycket. Tanken är alltid 2 glas vin men vips så har jag druckit hela flaskan. Även med barnen, och det är det som är så hemskt. Jag mår så fruktansvärt dåligt idag, för igår hände det igen. Jag och mina två tonåringar skulle äta en god middag och jag skulle dricka två glas vin (hade jag bestämt) Men icke, hela flaskan gick och jag blev onykter. Idag sa min dotter: Du måste söka hjälp. Vi hatar när du blir såhär....
Jag?? Är jag alkoholist eller?? Nej det får inte vara sant. Jag får panik!!! Men som sagt, drickandet har eskalerat och jag måste ta mig ur det NU!! Det är inte så att jag dricker varje dag men iaf 2-3 ggr/v. Och nästan alltid för mycket. En flaska vin eller 4-5 öl. Eller en flaska vin OCH 2,3 öl. Och det värsta är att jag har börjat smyga för barnen. Öppnar en öl när vattnet är på så det inte skall höras tex. Hur sjukt är inte det??