Gör ännu ett försök till ett nyktert liv. Denna gång tänkte jag ta lite hjälp om det går att få. Börjar här hos er. Mitt största problem med alkohol är att det går så bra! Jag mår så bra av det! Det är som att jag halva livet har letat efter en ångestdämpande medicin (provat många men med för mycket biverkningar) och till slut landat i alkohol. Jag vet att jag dricker för mycket, men jag har inte lärt mig det "den hårda vägen" så att säga. Är aldrig bakis, aldrig arg i fyllan, smäller inte av, kräks inte, kör inte bil, är kanonfin med barnen (jaja jag förstår att det är min uppfattning, men deras reaktioner tyder på samma), orkar vara mer pedagogisk, sitta uppe och mysa och se film (skitstressad i kroppen annars av ångest och kan inte se en hel film tex), tar aldrig några återställare (än, men sånt kan ju smyga på en) osv. Detta sammantaget gör det mycket svårt för mig att motivera mig att sluta dricka alkohol, det kan ni säkert tänka er. Försöker se vad som verkligen ÄR negativt med alkoholen och hitta motivation i det: Jag blir allt tjockare, det kostar pengar, långsiktiga skador i kroppen osv.
Jag lever även med fysisk värk och har sjukersättning. På grund av detta + ångesten kan jag inte köra bil och är även väldigt dålig på att ta mig runt med buss. Ta mig till AA-möten eller träffar på alkoholrådgivning eller liknande är i det närmaste omöjligt, åtminstone på regelbunden basis. Jag skulle önska att det går att lösa detta på annat sätt. Jag har nu under de somrigaste veckorna druckit minst 3 öl per dag och som mest 2 flaskor vin. Det senare har blivit allt oftare. Gjort mig Sangria och druckit på dagen och swoosh så är jag uppe i den mängden. Jag behöver inte känna av problem av alkoholen för att förstå att det är på tok för mycket.
(Senaste dagen jag drack var lördag, så 2 nyktra dagar hittills.)