Jag har länge oroat mig för mitt drickande. Det som oroar mig är mängden jag kan få i mig. Jag vill ju inte dricka egentligen men gör det ändå. Ska ta ett glas till maten. 2 vinflaskor senare somnar jag. Jag blir glad när jag dricker vin. Jag blir mig själv igen i alla fall först sen blir jag ju såklart berusad och avtrubbad men efter det där första glaset är jag som jag var innan depressionen och utmattning drabbade mig. Det är så skönt just den stunden. Fast sen kan jag inte ge mig och dagen efter är förstörd av ångest och oro. Jag kan inte dricka när jag ska upp och jobba och det är jag glad för. Jag har på sista tiden märkt att jag får minnesluckor. Jag är rädd för vad detta kommer leda till. Jag är rädd för att söka hjälp men vänder mig hit i ett första steg. Min man tycker att jag överdriver och säger att han inte tycker jag är speciellt berusad och det är ju bra. Fast är man inte speciellt berusad efter 2 flaskor vin har man ju byggt upp en väldigt hög tolerans. Jag känner mig fången av alkoholen. Jag dricker inte varje dag men när jag gör det är det så mycket. Senaste veckorna har det sett ut så här söndagkväll 2 flaskor Cava fredagen där på 1 och en halv flaska rosé och 1 flaska rödvin. Och så igår 2 flaskor rödvin. Var börjar jag?