Hej!
Skapade ett konto här för flera månader sedan och har bara läst då och då. Gått igenom mitt livs största kris känslomässigt under året och tagit mitt sedan tidigare redan destruktiva drickande med mig i detta, vilket såklart gjort och gör allting värre. Idag kändes som en bra dag att försöka göra ett nytt ryck att satsa på en förändring som jag förhoppningsvis kan hålla på lång sikt.
Jag har tidigare, för över två år sedan, hållit mig helt nykter i tre månader men därefter har jag druckit så gott som dagligen. Ganska stora till stora mängder - är väldigt alkoholtorelant tyvärr.
29 år.
I skrivande stund är min förhoppning att förändra mitt drickande och lära mig att leva lagom. Jag är inte alkoholberoende men missbrukar vid ångest och framförallt i samband med sömnproblem som jag har, och det är främst detta jag vill sluta upp med (inte minst eftersom att alkohol förvärrar både ångest och sömnproblem = otroligt ond cirkel....).
Kanske finns det någon annan här som vill haka på? Vill väldigt gärna ha kontakt med likasinnade :)
Em