Jag är ny här och försöker sluta dricka. Har försökt sluta hundratals gånger tidigare men lyckats hålla upp i sex veckor som mest på 15 år. Kan tillägga att jag är 32 idag och har insett att jag gör bort mig stup i kvarten, missar jobb, kör plugget i avgrunden, sabbar mina kärleksrelationer å ber personer jag gillar fara å flyga. Inbillar mig att jag inte alls är så här hemsk egentligen, har aldrig gjort något av ovanstående i nyktert tillstånd i alla fall. Har ett stort hinder när det gäller att sluta dricka; jag är fullt övertygad om att jag aldrig kommer att träffa någon att bilda familj med eftersom allt umgänge bygger på att festa och gå ut. Går man ut nykter eller bjuder någon på dejt och tackar nej till vinet så är det ju som att säga: Hej jag har problem, så känns det ju i alla fall. Ni som slutat dricka, är det någon som gått på dejt och tackat nej till vinet? Gått ut nykter och försökt hitta nån på krogen? Hur har det gått? Vill inte tycka synd om mig själv men det är så förbannat svårt att sluta dricka när man inte har någon partner eller vänner som vill hitta på nåt nykter!