Hej alla ni som tittar in och försöker hitta hjälp att förändra, göra något åt era problem som hindrar er att leva fullt ut!!!
Jag gick med 20 september och fick så mycket tröst o hjälp att komma över mitt återfall. Vilken ångest jag hade o skammen...Skrev något men jag hade inte riktigt koll hur allt funkade så jag bestämde mig för att skriva nytt i "rätt" tråd. Här är jag nu och har hittat bra hjälp. Äter antabus och väntar på att få gå ett program mot alkoholmissbruk som tar ca 1 mån. Jag har blivit av med flera fördomar om både alkohol antabus och AA. Jag har varit på 2 AA möten och ett riktigt bra konvent nu i lördags för bara kvinnor. Bemötandet jag fått, omtanken och få lyssna på alla dessa kvinnors upplevelser och tillfrisknande ger sådan kraft. Är så glad att jag tagit steget och kapitulerat helt. Jag klara helt enkelt inte detta själv. Jag är tacksam för min kloka dotter som ställde detta krav att jag måste söka hjälp. Ser fram emot att få träffa mitt älskade barnbarn igen. Min terapeut verkade så bra vi ska börja med alkoholen och sedan ta tag i resten av ryggan. Så där befinner jag mig. Jag vet att man finner mycket tröst här och jag kommer fortsätta titta in och läsa i era "trådar". När ens hjärna blir kidnappad av alkoholen måste man få hjälp man klarar det sällan själv. Jag har försökt flera gånger. Nu har jag släppt kontrollen och ber om all hjälp jag kan få. Det känns så himla skönt.
Kram till alla som kämpar på.
Ariel-2012