Så mycket som jag vill få ur mig. Dricker dagligen, och det har bara eskalerat det senaste året. Tidigare var det kanske en flaska vin om dagen, nu blir det ofta två. Sällan en helt nykter dag. Har mina barn på halvtid och de har nu reagerat på att mamma somnar i soffan varje kväll och vill inte längre komma till mig. Socialtjänsten skall nu göra en utredning. Det här är så vidrigt. Mina barn är det absolut viktigaste jag har och ändå så har jag valt alkoholen framför dem under så lång tid nu. Känner sånt förakt inför mig själv. Har gjort så jävla idiotiska saker i livet och kan nog säga att samtliga händelser har skett på fyllan. Nu ska jag ändra på det här beteendet för det finns ingen annan utväg...samtidigt så sitter jag och planerar hur jag ska hinna förbi bolaget på lunchen. Hål i huvudet helt enkelt.
Jag jobbar heltid och sköter mitt jobb, jag äger mitt hus, min bil och tar hand om mitt utseende, allt utåt är så bra som det kan vara men på insidan är det en katastrof.
Jag tänker inte förlora mina barn så nu jäklar måste jag lösa det här. Tänkte att det kan vara ett bra sätt att dela tankar med andra i liknande situation så därför skriver jag här.
Man tycker att svaret är så otroligt självklart om man tänker vad man väljer...alkoholen eller barnen? Önskar att det vore så enkelt.