ehm .. hej jag är en kille på tjugo år, som har haft alkoholproblem sen flera år tebax. jag och min polare var ständigt ute och söp om dagarna i ett helt år och lite till. det tog lång tid för mig att inse att jag hade ett problem med alkoholen. och först igår blev det väldigt mycket dricka jag har nu brytit mot min egen lag och detta beror på att min tjej har gjort slut med mig och nu är hon ännu mera sur på mig.
så alltså jag har hållt mig borta från att dricka 15 öl till en öl , men nu är jag riktigt rädd att jag ska falla tebax rätt in i helvetet. och eftersom det knasar med tjejen med så har jag blivit riktigt trött på livet...
hoppas någon har bra råd tacksam för svar !

WT

Hej för det första!
Jag är ny här jag med så tänkte välkomna en annan nykomling!
Något av det bästa jag gjort på länge är att börja läsa och skriva här.
Mycket av det man läser stämmer SÅ väl in på en själv, så mitt råd är LÄS!
Hoppas du får en bra Söndag!

/WT

m-m

Välkommen hit - och hoppas att inte dagen varit för eländig. Bra att du ändrat dig, och dragit ner på din alkoholkonsumtion. Förstår din oro över att falla tillbaka när tjejen gjort slut. Har du någon att prata med om detta, har du fått någon hjälp när du drog ner på alkoholen via beroendecentrum eller liknande? Sök dig gärna dit om du behöver någon att prata med.

Annars tankemässigt, försök att tänka att alkoholen kommer inte att hjälpa dig med flickvännen, den kommer bara att ge dig dubbelt ågren, både över henne och ölen. Det låter säkert überpräktigt, och jag vet att det känns tufft för dig nu, men försök att ta en timme eller kväll i taget, och avstå från alkoholen. Och faller du, så upp på benen igen, och vidare. Tycker det är jättestrongt av dig att ha tagit tag i din situation som du beskriver att du gjort och tror att du kommer att klara det igen!

/m