hejsan jag helt ny här jag är 34 år gammal och dem senaste åren börjat gå åt helvete!
Jag vill sluta dricka men de går inte! De inte så att jag dricker varje dag men 1-2 gånger i veckan inte alls ovanligt för mig.
När jag dricker ligger ölen på lägsta alkohol % 6.0-uppot! mellan 5-10 st per gång. Senaste månaderna har jag hamnat i fyllecell 1 gång, blivit både rånad och misshandlad, minnesluckorna är många tyvärr. Ibland kommer jag ihåg hela kvällen men att ändå små minnesluckor som blir en bekräftelse när jag ser massa idiotiska sms jag råkat skicka. Jag ber alltid om ursäkt men skyller på helt andra omständigheter än alkoholen.
Jag lever ensam jobbar som vilken svensson helst 8-17 månadag-fredag. Jobbet är fruktansvärt tråkigt och de går inte tyvärr inte byta =(. Jag har de bra med anhöriga och vänner likaså. Tyvärr väldigt svårt dricka med vänner eller på fester de nästan bara då jag håller mig nykter i rädsla att inte göra bort mig.
Levt singel sen 7 år tillbaks och de kanske där problemet ligger? eller brist på hobbys. Eller att jag fast i mitt yrke vill byta, men då krävs att jag börjar plugga igen på högskolan och de vete fan om jag orkar. Dessutom studentlivet är väl ändå mer alkohol =S.

Kanske är dags börja köra Antabus? eller ligger jag kanske inte den kategorin. Som längst i uppehåll i vita månader var 2 st sommaren 2010, sen dess har blivit mellan 1-2 gånger i veckan.
De jag mest rädd för de är mitt sug. De kommer alltid efter ungefär 5-6 dagar. Desto mer jag väntar typ 7:e dagen då både drömmer jag och tänker på alkohol varenda minut. Jag hittar på vilken ursäkt som helst för tillgång till ölen på puben. Jag tränar hel del men de hjälps inte! Jag försökte lägga träningsdagarna på dem dagarna jag brukar dricka, men de slutar med att jag dricker på en annan istället =(.

Vad bör jag göra? psykolog eller ska man vända sig till en läkarmottagning? båda 2 känns långt bort i fjärran, att man bara skriva här tog par veckor.

MvH ApriCot

Pellepennan