Jag börjar också på en egen tråd efter att ha surfat omkring här ett tag.
Jag har klarat 3 veckor nu. Med hjälp av Antabus. Går på öppen beroendeklinik också som känns bra, träffar min terapeut en gång/vecka. Gick tidigare på AA-möten men sen jag började med antabusen har jag inte varit på något. Kände mig mest stressad av mötena.

Jag tycker det fungerar jättebra, jag slipper den där känslan av "ska jag köpa nåt att ha IFALL jag inte klarar av att stå emot" osv.. Fast jag vet om jag köper alkohol så kommer jag att ha druckit upp det innan dagen är slut.
Med Antabus slipper jag det där. Har testat att dricka en 3.5:a en gång och jag blev alldeles röd i ansiktet av den bara. Bra att veta, då kommer jag inte att ge mig på varken det eller nåt starkare för det vågar jag inte.

Kan bli grymt sugen på öl men då har det funkat hur bra som helst med en alkholfri Carlsberg. Känner egentligen inget sug förutom den där känslan av att det är en vana att ta en öl medan jag lagar mat/städar etc. Har upptäckt att det går nästan lika bra med alkoholfri öl eller cider.

Är rädd för att jag ska försöka fuska med antabusen. Än så länge har det gått bra och jag har snällt tagit den. Jag gör ju det här för MIN skull. Jag har insett att jag inte klarar av att sluta. Har ju försökt hur många gånger som helst men antabus är det enda som funkat.

Om ett par veckor ska jag dock resa bort själv ett par dagar för jobbets räkning och självklart har tankarna börjat komma åp om jag inte skulle kunna dricka då, för mig själv på hotellet... (tips på hur man står emot det?)

Minz

men svarar ändå. Jag själv är nykter sen en dryg månad och det som funkar för mig är att planera i förväg, så att jag har några alternativ att ta till om jag känner mig osäker på att klara av suget, t ex träna, gå ut och gå, ringa någon, göra någonting som bryter tankekedjan. Det kommer att gå bra, lycka till!

m-m

Bra att det funkar med Antabus. Fortsätt att ta den snällt :-) tills du känner att du litar på dig själv. Jag har inte använt det själv, men har haft min "Antabus" i form av min man och forumet. Berättade även i början lite grann för en kollega, för att kunna stänga dörren om jag skulle hamna i ett läge där jag inte litar på mig själv. Lovade mig själv att om jag skulle bli så sugen att jag allvarligt tänkte ta något att dricka skulle jag prata med min man först, och/eller logga in här först och läsa vad jag skrivit. Detta gäller för den delen fortfarande...

Annars är ju Minz tips bra, planera, förbered dig, och ta en dag och vecka i taget. Jag har planerat för en vecka, har känt att jag inte hamnat i ngt läge då där jag planerat för undantag, eller ens överväga att till helgen så... Det har gjort det enklare för mig. Nu går det lite av bara farten för det mesta.

Lycka till, och en nykter jobbresa kommer att stärka dig!
/m