Hej! Jag har aldrig tidigare skrivit på något forum om mina problem utan har försökt att kämpa med dem själv, men känner att det här med mina alkoholvanor blir för jobbigt att bearbeta nu, därför skriver jag här i hopp om någon trevlig själ med bra tips! Jag dricker inte allt för ofta ca 1-2 gånger i veckan men kan verkligen inte kontrollera mitt drickande ooch blir så ångestfylld och ängslig i flera dagar efteråt vissa fyllor har ännu inte försvunnit ur mitt huvud. Jag är på väg att förstöra förhållandet med min tjej och förstöra livet känns det som men endå fortsätter jag att dricka. Vill verkligen ta tag i det, är det jag som är ett pucko som bara inte klarar av att sköta om sig själv, finns det någon mer i liknande läge? Vad ska man göra?
Sköt om er!

Marsupilami

Jag känner igen det där som du skriver och nu skrev du detta mitt i natten och förmodligen var du full? Kanske kommer du inte tillbaka till denna tråd men jag är som du. Dricker för mycket helt enkelt och speciellt fredag och lördag men turen nog så var det en onsdag i denna vecka som gjorde att jag kunde bli full även den dagen.

stefan1

Hej! Kul med svar, nej otippat nog så var jag inte full, var bakfull med världens ågren. Idag känns det bättre solen skiner ska göra ett par goda söndags mackor och njuta av söndagen! Du känner igen dig i vad jag skrev, hur mår du idag? Ja tror att ta tag i sina problem är nog bara att göra, om ditt mål är att dricka mindre och må bättre fysiskt (såg i tidigare inlägg från dig) så är mitt tips absolut att börja träna, gillar du att simma? Sett upp ett rimligt mål så kommer du må bättre både fysiskt och psykiskt. Träning ökar ditt självförtroende och din självkänsla. Ber om ursäkt ifall ja är lite luddig, sitter på telefonen och de var skitsvårt att skriva på den. Hoppas ja va till någon hjälp!:)

Marsupilami

Ja, jag ska nog inte kasta mig i bassängen och visa upp min 'fina kropp' för då skrämmer jag slag på alla barnen ;)

Jag får helt enkelt passa på att gå när det är fint väder. Bakis? Jag blir aldrig bakis när jag dricker och det är ju ett tydligt tecken på att man är 'van' drickare tror jag. Hur jag mår? Jag har ju ångest helt klart och det känns bra att prata med någon som har samma problem. Kanske det är det som kan trigga att dricka mindre?

stefan1

Haha äh vadå dom har nog sett någon motionssimma förut! Men promenader är också jätte skönt, speciellt nu när sommaren börjar komma fram! Att ha ågren dagen eller dagarna efter är ju tyvärr att räkna med, men glöm inte att en tanke bara är en tanke och den kommer inte att vara där för evigt. Att erkänna att man har ett problem är alltid en fin start och i de flesta fall mot en bättre start!