Hej. Jag har aldrig pratat med någon om mitt problem. Är så bra på att dölja och ljuga angående detta. Har alltid tyckt om att vara berusad, alkohol har alltid varit lycka i en flaska. När jag har den är jag trygg. Jag har levt ett fritt liv med tillgång till pengar. Sedan blev jag gravid drack jag inte en droppe. Nu är hon två och jag är så trött. Dricker varje dag, efter att hennes pappa kommer hem. Minst en flaska vin fyra dagar i veckan. Han (pappan) förstår inte alls hur allvarligt det är. Han jobbar till sju och kommer hem vid åtta. Jag är så jäkla rädd. Älskar min dotter och hon har aldrig sett mig full men nu känner jag att jag tappar kontrollen. I bland känner jag att jag bara vill dö.

Promille

Hej Josefin! Skrev imorse men det verkar inte ha fastnat. Ville bara önska dig välkommen här! Började själv skriva för några dagar sedan (efter års läsande). Tror du att du är beroende av alkohol är risken nog stor att fallet är så. Stanna kvar. Läs vad andra gått igenom och tampas med. Själv nu bara påsen 4 nyktra dag. Kram!