God morgon

Inne på min tionde dag på mitt nya liv. Abstinensen är borta får lite sug på kvällarna men det är mindre kraftigt nu. Jag tror jag har bromsat i tid, absolut var jag beroende men var inte så djupt nere, även om tillräckligt illa för att vara mentalt och fysiskt ohälsosamt.

Läste någonstans att nikotin och A triggar samma del av hjärnan och att det är därav de flesta alkolister även är beroende av nikotin?

Vet inte om stämmer men är inne på att ge upp snuset när jag ändå är igång har 3 dosor kvar, bor i Asien och snus är alltid ett bök att få tag i så skulle vara skönt att bli av med denna latt oxå.

Kan det bli för mycket på en gång någon med erfarenhet?

enjoy the day!

Tove 2015

föreläser om sockerberoende. Finns en film på nära 1 timme på youtube som heter "bli fri från ditt sockerberoende".
Hon har oxå haft problem med alkoholen och rökte. Har för mig att det pratas om det en bit in i filmen att samma del i hjärnan triggas av belöningen så det kan ju va bra och skippa snuset oxå.
Jag är inne på min tredje dag utan alkohol och har även skippat ciggen för dom 2 i kombination var ren förödelse för mig, den ena drar igång suget efter den andra.
Jag skaffa mig dåliga vanor av dessa i kombination. Du får känna efter hur det känns för dig och om du klarar och bryta 2 stora grejer ihop. Lycka till!