Då har jag varit utan alkohol i 10 dygn. Jag hade ju som sagt ångest inför den här helgen som var då min syster varit här. Men det har gått så bra, helt fantastiskt bra. Jag har varit helt öppen inför henne och hon peppade mig. På söndag kväll så kramade min man om mig jätte hårt och viskade - tack för att du inte drack i helgen, och att det gick så bra, jag älskar dig. Det värmde. Jag tackade honom för att han tackat nej till alkohol oxå. Och för att han visar den respekten och förståelsen. Just nu känns allt så där fantastiskt, och jag är stolt över mig själv. Men samtidigt kommer dom här mörka tankarna.... och när kommer bakslaget. Jag blir så arg på mig själv. Varför måste jag tänka så negativt varför kan jag inte bara vila i nuet och njuta av den positiva känslan. Nä för att jag är dum i huvudet... sköt om er där ute och ha det bäst.

Eir

Du är inte dum i huvudet. Du har kommit långt! Både genom att vara utan A i 10 dygn och även genom insikt över dina negativa tankar och viljan att bryta, och byta mot något positivt.

Tankekontroll är nyckeln till ett lyckligt liv, tänk meningsfulla och fridfulla tankar. Lättare sagt än gjort såklart, men detta är mina mantran ihop med "uthållighet är grunden till personlig förändring"!
Lycka till!

Sara_con_experiencia

Hej Ann!
Jag är ny här och är i liknande "tid utan A" perspektiv. Visst är det underbart att ha en helg utan en droppe. Utan baksmälla eller längtan efter nästa glas.
Och vilken stöd du har av din man, använd det!

Oroa dig inte för framtiden, tänkt på nuet.