Hej!

Jag har som namnet på ämnet säger svårt att dricka med måtta. Jag har inga problem att hålla mig ifrån alkoholen, alltså inget sug efter alkohol..men det går alltför ofta för långt när jag väl dricker (ofta får jag minnesluckor). Detta vill jag sätta stopp för.
Är det någon som har bra tips/råd på hur jag ska tänka/agera för att kunna hantera situationen?

Tack på förhand!

MåBättre

..är inte alltid så lätt.

Hej R1983H och välkommen hit! Bra att du själv försöker förändra ditt drickande om du nu ett tag upplevt att du inte riktigt kan kontrollera det.

I grund och botten så måste du dricka mindre, plain and simple. Det som brukar vara svårt är när en öl eller två har druckits så vill man gärna ha mer.. Mitt tips är att försöka analysera vilka situationer som går bättre och vilka som går sämre, om du kan identifiera dessa så kanske du också kan fundera på varför det ena går bättre än det andra!? Sedan går det ju dricka svagare öl, ingen sprit osv.. I slutändan finns det dock inget mirakelrecept utan du måste nog fundera på om du VERKLIGEN vill dricka mindre.

Angående campral så har jag ingen erfarenhet av det men min uppfattning är att det motverkar ruset när man dricker, något som borde passa dig ganska bra just nu kanske?

Läs gärna en hel del i trådarna här, det kan säkert ge dig mkt tänkvärt.

Sköt om dig!