Då är det dag 13 utan vin och i dag känns det som det kan bli en tuff dag tyvärr. Jag är ledig i dag och har ingenting inplanerat. Jag kom hem från jobbet i natt kl 0030 och hade det varit öppet på systemet då hade jag åkt dit (eller inte ??). Men jag vet ju så väl att det kommer såna här dagar oxå efter att läst runt på olika forum. Så jag intalar mig själv att just i dag måste jag vara stark!!! Jag vet ju vad jag har att vinna om jag låter bli och vad jag förlorar om jag inte gör det. Och vinsten är större än förlusten. Jag mår bra och ångesten och skammen har börja släppa. Det jag har gjort har jag gjort ingenting jag kan ändra på så här i efterhand. Jag har ett fantastiskt stöd från min man. Han är oxå alkoholfri och stöttar mig. Han tjatar inte och snackar inte om det. Utan visar det på ett kärleksfullt sätt att han finns där. Men jag vet att om jag sumpar det här nu så kommer han tjata. Och som mina barn säger - du kan tjata i hjäl en gråsten. Han har väl inte direkt talets gåva, men när det kommer så kommer det. Jag är så tacksam för att han inte tjatar. För är det något jag hatar så är det tjat och jag tjatar inte på varken mina barn eller man, och det har faktiskt mina barn tackat mig för, jag säger till en gång och förväntar mig då att dom hört. Så jag ska mig lite funderingar på vad jag kan göra i dag. Tanka bilen, handla det som saknas, baka matbröd, tvätta, fixa middag. Ha en mys stund med mig själv och bara vara. För jag kommer inte att ta mig till systemet, den butiken finns inte i dagsläget. Det är mycket nu överhuvud taget. Nya chefer, nya scheman, nya rutiner på jobbet och oroligt och mycket missnöje bland personalen. Och inte blir det bättre för att jag tar till alkoholen. Nä, jag måste möta det här nykter och med friskt tänkande. Så låt dagen börja jag är beredd att "slås" mot det fula trynet alkohol. Ha det gott och all pepp till alla er.

trollnäsa

Ladda ner Wordfeud och gå en match med mig, jag heter trollnäsa

jag har alltid gillat ditt nick, och vi har varit här ett tag. Utmanar dig i morgon på Wordfeud, kan var ngt ibland för att skingra tankar på alkohol! Om någon form av uggla dyker på som utmanare, så är det jag:-)