Är mitt första besök här, och mitt första steg till att försöka sluta dricka.
Jag är ensam och dricker nog för att flaskan är mitt enda sällskap.

pruppen

Att du loggat in här.. massor av bra tips och vänliga stödjande medlemmar! Gör saker du tycker om att göra som du mår bra av.. av det får du styrka, skriv om din oro här så har du en plats att öppna ditt hjärta och ventilera tankar och frågor så känns det inte så ensamt!

Elin

Jag inser att jag också måste göra något åt mitt liv, min situation och mina val. Men det känns som att jag varken har handlingskraft eller förmåga ( och när det väl gäller - vilja).
Känner mig vidrig.
Vaknar som så ofta med ångest och självhat mitt i natten.
Har lyckats med konststycket att utveckla en fulländad alkoholism under mina tre föräldraledigheter. Nu dricker jag i stort sett varje kväll. En flaska vin ikväll när min man var med ena sonen på gympa. Mannen märker inte ens att jag druckit... han har ingen aning om hur mycket jag dricker! Jag är för jävla sorglig och patetisk!!!!!
Jag är maktlös! Hjälp mig!

MåBättre

Hej Minna,

Välkommen hit! :) Det finns betydligt bättre sällskap än "flaskan", det vill jag lova. Vad tycker du om att göra? Vad mår du bra av? Finns det något du kan göra där du träffar nya människor?

Elin,

Du är inte patetisk och en sorgsen människa, du mår dåligt av ditt alkoholintag. Kan du sätta fingret på varför du dricker (I smyg)? Är detta något som du kan prata med din man om? Lägga korten på bordet. Att dricka mkt en längre tid gör att man lever på "kemiska känslor", försök klura ut hur du skall hitta dina riktiga känslor igen.

Hejja er båda!!