Jag har druckit alldeles för mycket, för ofta, för länge. Men nu SKA jag lyckas med det jag försökt så många gånger de senaste 20 åren. Nu SKA jag sluta dricka...
I dag är första dagen av mitt nya nyktra liv. Jag har haft en enorm vilja att sluta de sista 2 åren. Har provat att sluta med hjälp av Campral och Naltrexon utan att lyckas. Har som mest varit utan alkohol i några dagar. Nu ska jag ta till antabus och jag hoppas verkligen det fungerar. Viljan finns till 100%.
Jag har läst massor av böcker för att få inspiration och känner mig redo till att sluta helt med drickandet. Alternativet att kunna dricka endast ibland fungerar tyvärr inte för mig.

Jag har läst i forumet de sista 2-3 åren och kommer läsa dagligen från och med nu för att få fortsatt inspiration i min kamp. Jag ser så otroligt mycket fram emot ett nyktert liv. Jag har inte provat antabus tidigare och är lite orolig för hur det kommer gå. Jag tar tacksamt emot erfarenhet från er som provat eller använder antabus.

I dag ska jag se till att vara sysselsatt hela dagen och kämpa för att stå emot suget att dricka ikväll. Jag hoppas detta blir den första nyktra helgen av många framöver..

Nydag

Din motivation är stark och du är laddad för utmaningen! Var helt ärlig både mot dej själv och andra, du är på rätt väg!

Alkoholist Javisst

Det är härligt att vara nykter! Var ärlig mot dig själv och stå emot suget! Håll dig upptagen så att du inte sitter och tänker på alkohol non-stop.. Logga in massor på forumet!
Det är bara vi alkisar som är besatta av alkohol och tänker på det hela tiden.. Vanliga människor kommer tyvärr aldrig förstå vilken kamp det är att bli nykter.

Pascal

Jag lyckades inte med min första nyktra helg..Dagarna gick bra men så fort det blev kväll och jag inte hade någon sysselsättning trillade jag dit.
Varför ska det vara så svårt trots att viljan finns till max. Nu står mitt hopp till att jag kan börja med antabus, trots att jag är orolig för det.

MarianneM

Det ÄR skitsvårt. Men det är nästan som att det krävs några bakslag i bagaget, för att man ska lyckas. Jag tänker att man får se varje återfall som ett mindre kvar tills man fixar ett helnyktert liv.

Carl

Kollar här då insikten av att vilja snygga till mig har infunnit sig.
Läser här folk där fler har ingående kunskaper om helvetet, tack.
Vidare (personligen) är jag bra less på detta självbedrägeri, jafan!

Carl

Hela j j j jag består av en rätt så omfattande vilja med jag har svårt att ta in hur i hela vetet kunde jag välja att förfalla till detta, ja om så älskvärda slaveri?
Jo kymmer, ja bekymmer och annat satan i gatan man knappt pallar ta in och prick där dövar jag mig med flarran, fungerar fint men fy fan va slut man blir!
Har ej styrkan att ta mig dit men jag Vill, jag skulle vilja omvärdera hela mitt livsläge och våga förändra vafan jag håller på med, hallå livet hit med nått nytt!

Carl

Jafan duger man till nåt har man ju börjat undra och vad är det Hey jag bara vet att jag duger, och då till en jjj massa mer än att varenda dag måsta döva pallet med flarran för att palla, bla ja visst känns det fräscht en stund men efter en yttermera stund gör man nåt helt annat än det man planerade innan man 'sög i sig' fy fan man är ju helt sjukt slut i rutan!
Förut om kvällarna satt jag och pysslade med saker jag tyckte om, visst det gör jag fortfarande men idag tycker jag bara om sånt som ger direkt (Nätet) fast jag saknar att göra fina smycken som förut men när jag nu försöker löda blir det efter en halvtimme (när det tar) bara helfel jafan faktiskt fult, helvete jag tycker inte om att alkoarselet jag ej längre grejar att veva fram fina saker det är Öken så hallå `nån´ därute vrid till mig ur detta helvete och jag ska för dig göra vad jag kan för dig (ja jag kan!) nåt fint som får dina nyktra tårar att rinna..!

Carl

Jafan fick man längta, jag menar då efter insikten av att kanske jag kan greja mig själv ut ur detta så hallå `du där´ hjälp mig loss från helvetet och lär mig att kamma till mig själv tack.

Li-Lo

Hej Carl och välkommen hit. Många har redan läst det du skrivit. Du vill ändra ditt sätt att dricka och har redan tagit steg genom att bidra och läsa här på forumet. Ett tips, om du vill ha, för att få mer, fler svar är att starta en egen tråd. Hoppas du fortsätter att dela med dig av dina tankar och erfarenheter samt får stöd genom att ta del av andras inlägg.
Li-Lo
Alkoholhjälpen

Carl

Vet att faktiskt känner sig människan jag just nu i nuet bra nära färdig i pallet så vad föreslår du mer än att jag fortsatt ska våga växa i omfång på denna sida, säg?