Är inne på min 4:e nyktra dag. Det har gått bra. Men jag har också varit hemma dessa 4 dar och vabbat. Imorgon börjar utmaningen...
Att gå till jobbet, ha en helt vanlig dag, mycket att göra, kommer vara trött när jag kommer hem... brukar vilja skicka barnen i säng så tidigt som möjligt då jag vill sätta mig ner och få min belöning!! Eftersom jag både har jobbat, handlat, tvättat och tagit hand om barnen..

Imorgon är en ny dag, MEN det blir en svår dag!! kan heller inte träna då jag är förkyld. Usch usch usch. Suget kommer infinna sig imorgon, Definitivt!
Hoppas på att jag kan stå emot..

/En som är lite rädd

aabr06

Jag håller tummarna för dej! Kanske kan vi kämpa tillsammans. Jag lever också familjeliv och jobbar heltid. Mina barn är inte så små, så de går inte och lägger sig så tidigt. Det är väl det jag skäms över mest att jag dricker inför dem.

mod60

vi vinner kampen.....
jag känner igen mig i det ni skriver. Jobb och familjeliv och alkohol. För mig var alkoholen min "finaste vän" och den som gav mig avkoppling efter jobbiga dagar med mycket stress. Men ack så fel det blev. Med tiden. Läs gärna min tråd om ni vill. :)
Nu har jag varit nykter 44 dagar och det går framåt. Läser och skriver mycket här och får kraft, mod och tålamod att leva nykter. Det hjälper mig.

Försök att tänka på alla fördelar du kan, på hur livet ser ut utan alkohol. För dig och framförallt dina barn. Tänk att de har en mamma som är nykter och finns där klar i huvudet hela tiden. Vilken glädje för dig och för dom. Du kommer att må så mycket bättre efter ett tag. Känslan av att kunna se sig själv i spegeln på morgonen utan att vara bakis är så skön.
Köp hem en mängd a-fri dricka som du kan ta i stället för a. Något gott som ersättning. En annan sak som hjälpt mig är att skriva en lista med + och - ang. alkoholen. Den visar väldigt tydligt vilket val som är rätt. Var stark och ge inte upp. Viljan är jätteviktig.
Lycka till//mod 60

Trassel

Nu har jag varit utan A i 11 dar.. 11.. Snart två veckor. Har gått över förväntan. Troligtvis för att jag har ett himla flyt med allt på något sätt. Inga tråkigheter i sikte. Nåja, jag tänker inte lura mig själv på något vis. Den dagen det är något stressigt, jobbigt, hemskt så vet jag att önskan om att få sig ett varmt rus kommer vara starkt och påtagligt. Men jag vågar som sagt inte tänka så långt. Planen är fortfarande att ta dag för dag. Var förresten ute med kollegor i fredags. För ovanlighetens skull drack alla alkohol (brukar inte vara så då många brukar köra) utom jag. En helt ny upplevelse, att vara nykter! testade alkoholfri Mariestad.. funkade alldeles utmärkt. så på något sätt fick jag känslan av att det var lite "party" ändå. Dock var alla väldigt misstänksamma varför jag inte drack (som jag alltid gjort innan). Gravid, tippade många på...
Jag känner mig nöjd, riktigt nöjd. Dock har suget riktat in sig på saltlakrits, chips och coca-cola. Kommer troligtvis gå upp några kilon i början, men det får bli så då. Målet är två veckor...efter det 1 månad nykter. Sen får jag bestämma mig för nya mål...
Men jag har iallafall insett att någon form av träning var el varannan dag får en tröttare på kvällen. Vilket innebär att jag inte längre behöver vin för att sova :-). och har faktiskt börja sova riktigt bra på nätterna. Galet kul! så nu fortsätter kampen utan A.. hoppas jag kan skicka lite hoppfullhet till andra här..

Kram så länge!

Trassel