Jag ser inte mig själv som alkoholberoende, det är inte problemet. Jag gillar viner och en god whiskey. Problemet kommer efter att jag druckit ett par glas vin och borde sluta dricka, då fortsätter jag tills det inte finns mer.

Jag blir ibland dryg och jobbig, diskuterar med allt och alla (även sånt jag inte har en aning om). Värst blir det om jag dricker sprit, typ grogg. Då blir jag helt personlighetsförändrad och håller fullt tempo fram till morgonen.

Det här händer inte varje gång jag dricker men alldeles för ofta för att det ska vara värt bakfyllan och ångesten som kommer efteråt, ofta i ett par dagar.

Därför har jag fattat beslutet att inte dricka mer, alls. SÅ farväl alla goa singel malts och italienska viner, jag kommer att sakna dem men jag kommer inte sakna ångesten.

Erik

Då tar vi och gör gemensam sak av detta. Jag dricker också tills allt är slut.
Mår så jävla dåligt av det.
Jag ger upp nu. Orkar inte käfta emot alkoholen längre.
Tänker bli en hel människa igen. Alkoholen har tagit sådan enorm plats i mitt liv.
Just idag är det enormt tungt.
Kämpa på,
Erik

Harry

Låter bra! Jag kämpar också med efterdyningarna av helgen då jag var dryg och dum. Men det blir väl bättre, det brukar det bli när det gått en tid.
Jag håller ett öga efter dina inlägg så fixar vi detta :)