Jag har idag varit nykter i 15 dagar så länge har jag aldrig varit utan alkohol sedan jag fyllde 18 är idag 29. Mitt drickande har eskalerat ett tag inbillar jag mig men igentligen är det nog att det varit lika jävligt hela tiden. Dock har jag den senaste tiden fått kraftiga minnesluckor räcker med 4 öl för att minnet ska bli suddigt. Minnes luckorna resulterar i att jag inte kommer ihåg alla dumheter jag gjort eller gör på fyllan, vilket i sin tur resulterar i ångest. Mitt liv kretsar kring alkohol den finns överallt i mitt hem på mitt jobb bland mina vänner jag älskar öl och grogg jag älskar de där som händer i huvet när jag tar de första klunkarna. Men jag hatar att jag inte som andra kan stoppa i tid eller lägga av och ta en bakfylla. Mitt supande kan pågå i dagar efter en fest inte så jag är kanon men så att mitt huvud hänger med. Man kan nog kalla mig för en periodare. Men nu vet jag inte om jag bestämt mig att sluta dricka jag har iaf bestämt mig att jag vill inte svika igen inte ha ångest över saker jag gjort glömt bort eller saker jag inte vet att jag gjort. En dag i taget jag lovar inget men jag vill tro och vill vara stark.

Li-Lo

Hej Påväg. Du beskriver en situation som många kan känna igen sig i. Tack för att du delar med dig, det är många som läst ditt inlägg. Ibland tar det lite tid för en ny tråd att "ta fart". Det kan hjälpa om man är aktiv i andras trådar. Du har bestämt dig för att göra annorlunda trots att det finns situationer du kanske kommer sakna i en period för att bli den person du vill vara. Modigt! Fortsätt gärna och berätta hur det går för dig.
Välkommen igen,
Li-Lo
Alkoholhjälpen