Hej, är nyhär så vet inte riktigt hur det här går till. Men är här pgr av att min mammas alkoholmissbruk bryter ned mig.
I hemmet bor endast jag och min mamma då alla syskon flyttat ut eller eventuellt brytit kontakten med henne. Hennes drickande har hållt på i princip hela min uppväxt. Hon blir väldigt aggressiv och vid ett tillfälle vaknade jag upp då hon stod med kniv utanför mitt rum och stirrade på mig. När hon har druckit slutar det alltid med att jag får skulden för allt som gjort henne arg under dagen. Hon slår sönder hus och har flera gången slagit sönder mitt rum och saker.
Ikväll var en sådan kväll. Hon satt med sin vännina hos oss och drack. De var väldigt högljudda och då jag ska upp kl 04 på morgonen sa jag vänligt åt de att vara tysta. Där bröt helvetet lös. Då vännen var där höll hon sig lugn. Men så fort hon gick började min mamma skrika och kasta saker. Skrek att om det inte passade kunde jag dra. Och det som gjort mig mest upprörd var att hon sparkade in min lilla hund in i mitt rum så hon flög.
Så nu sitter jag här i mitt rum och väntar på att min pojkvän ska vakna och komma plocka upp mig och hunden. Vi kan inte vara kvar här, jag mår psykiskt dåligt. Är jämt stressad, sover dåligt, gråter varje dag. Det här påverkar mitt jobb. Vet inte hur jag ska ta tag i det här med henne för imorgon lär hon ha glömt vad som har hänt.....