Hej, min man har tagit återfall denna vecka och flera gånger han han sagt att han ska sluta och "trappa" ner. Senast i söndags sa han att han INTE skulle handla något mer utan han skulle ta en "Cold Turkey". Nu är han så skakis och har ångest, mycket ångest så han vill att jag far o handlar sprit åt honom. Han har ringt t Beroendecentrum som sa att han skulle trappa ner själv eftersom det var fullt. Han vill egentligen inte dricka, han vill vara ren och leva. Jag blir otroligt kluven till detta samtidigt som är det emot mina principer att köpa eller skjutsa honom systemet. Det kommer bara att bli värre imorgon och imorgon kanske han ber mig igen. Jag har förstått att det inte går att lita på honom riktigt och att det är en jävla beroendesjukdom detta, kronisk. Han har klarat av att leva nyktert under flera år. Hur farligt är det med att inte dricka efter ett återfall på en vecka (ca 2st 75 starksprit/dag i ca en vecka och dessemellan i princip, har jag förstått, varit nykter i över ett år denna gång)? Ska jag möta honom på något sätt för att han ska må bättre? Till saken hör att han var inne för LOB förra veckan vilken har gjort att han blivit förnedrad i arresten, knäckt revben och har mycket ont - det vill han verkligen inte göra om! Aldrig! Jag försöker att hålla min linje att inte fara och köpa åt honom eller skjutsa honom. Han säger nu att det är på mitt ansvar, hans mående att ha kan få både delirium och epiliepsi, att jag inte hjälper honom med drickat. Har ni några tips?
//