Trött ledsen o…

Jag vet varken längre ut eller in. Min sambo dricker 2-3 gånger per vecka och han dricker sig alltid full. Han tar inte bara nåt glas utan säger själv att det är meningslöst att dricka om man inte blir full. Han har nu 2 helger i rad festat från fredag kväll till lördag EM eller kvällen utan att varken sova eller äta. Jag känner att jag alltid förlåter honom då han säger varje söndag att han är en idiot och att han ska skärpa till sig fast det vet jag inte händer. Idag så satte jag och våra två gemensamma tonårsbarn ner med honom och sa att vi är oroliga för hans hälsa och vill att han söker hjälp och kommer under behandling men han skrattade bara och sa att han har inga problem med alkoholen och att jag som sambo också bör ändra mej. Jag dricker inte ens men han tyckte att det är andra saker som jag bör ändra. Vi sa att om han inte söker hjälp så kan vi inte längre bo tillsammans och då ansåg han att jag ska söka en lägenhet åt honom då han är arbetslös. Vilket jag sa att jag inte tänker göra utan det får han lösa själv om han nu hellre flyttar en söker hjälp. Han tog oss inte på allvar utan nu ligger han på soffan och sover framför tvn. Jag känner mej så oerhört ensam och värdelös. Jag är även rädd för att kasta ut honom då jag tror att han kanske går ner sig helt och super ihjäl sig eller något. Hur ska jag tänka? Varken jag eller barnen mår bra när han dricker. För övrigt när han är nykter så är han en underbar person som jag och barnen älskar otroligt mycket. Vad gör jag nu?