Hej!
Jag vet inte riktigt hur jag ska börja. Men jag träffade min sambo när vi var 15 år, nu är vi 34. Vi var tillsammans i 4 år, då jag lämnade honom för han drack alldeles för mycket. Hans pappa va alkoholist, eller ja drack väldigt mycket.
Vi träffades igen när vi var 24 år, och har varit tillsammans sedan dess. Men de senaste åren tycker jag han har druckit lite för mycket. Men han tycker inte det.
Men när vi har varit ute eller bortbjudna, där det finns alkohol (mest öl) har han alltid druckit så mycket. Han blir alltid otrevlig, arg på mig. Säger elaka saker. De senaste året har han i princip druckit öl varje dag. Han köper ett 6-pack 3,5 varje dag. Ofta så blandar han dom med starka öl (6-10%) ibland dricker han dom som dom är. Han säger också hela tiden att 3,5 är ingen fara att dricka. Men är det inte det om man dricker dom varje dag? Nu blandar han ofta ut dom också. Han dricker kanske 6-7 öl varje dag. Ibland någon mer, ibland mindre. Jag märker när han börjar bli onykter, för då kommer det där otrevliga och ibland elaka. Han går in i något försvarsläge, det känns som att han stör sig på mig. Tex om vi kollar på På spåret och jag kan något(stolt över det) då ska han alltid nedvärdera mig med att säga tex, ja du googlade ju precis det. Klart man kan det då. Med en sådan otrevlig och nedlåtande röst. Jag blir så ledsen då. Och han tar upp massa saker som gör mig ledsen, tex min konstiga familj, eller att jag har lite psykiska och fysiska problem. Eller vad jag har gjort för dåligt. Ofta när jag tar upp om drickandet.
Det här tar emot mig att skriva lite men jag gör det ändå... Jag har märkt några gånger nu att han har kissat ner sig i sömnen, eller när han precis ska vakna, han är aldrig så full så han däckar. Och det luktar sååå starkt. Det har hänt ett par gånger. Kan detta bero på han öldrickande?
Hoppas någon vill läsa allt jag har skrivit. Bör jag vara orolig? Vad ska jag göra?
Han kan vara världens bästa, snäll och omtänksam. Och jag älskar honom verkligen. Och jag vet att han älskar mig, för jag ser att han mår dåligt ibland och säger förlåt till mig.
Med vänliga hälsningar S