Jag har varit tillsammans med min kille i 3 månader bara. Men jag börjar undra vad jag gett mig in i. Midsommarhelgen söp han hela tiden även när jag låg o sov slutade med akuten då han fick förmaksflimmer. Då ursäktade jag mig med att han ej var van vid familjelivet men innerst inne visste jag ju att man ej dricker sån mängder normalt. Men jag blundar för det för han är ju så trevlig o snäll o kärleksfull i nyktert tillstånd. Men dotter som varit blyg har blommat upp o prata om skojar med honom o ser verkligen upp till honom. Men jag kan ej blunda länge för att han har problem med alkoholen. Flera ggr har et hänt att han har varit full när jag kommit hem. Jag har fått gömma dricka för honom. Igår skulle vi på kräftskiva med mina vänner. Han hade lovat dyrt o heligt o ta det lugnt. Men han var berusad innan vi kom dit o 1 halvtimme in festen trillar han bakåt o slå i huvudet i cementspis. När kompisar försöker ta bandage runt huset blir han agresiv o vräker ut sig båda det ena o det andra. Efter ett tag slocknar han o vaknar Tim senare. Fortfarande väldigt full o med ett bakhuvud som blöder. Vi bestämmer oss o ringa ambulans. När personalen kommer är han aggressiv o hotar dem men till slut lugnar han ner sig o åker ambulansen in. Otrevlig mot personalen på akuten och är knappt kontaktbar. Visar sig att han hade 4 promille i blodet. Läkarna är förundrade att han kunde stå upp. Jag har svårt o ta mig in allt. Men jag skäms för hans beteende inför mina kompisar. Men jag måste inse att han har väldiga problem. Men hur ska jag få honom till o förstå????

Så bra att du hittat hit och så bra att du söker hjälp och berättar i så god tid! Många som hittar hit har levt ett antal eller många år i relationer som präglas av missbruk. Läs omkring här i trådarna så kommer du att känna igen vad det handlar om. Tyvärr måste jag vara brutalt ärlig vad gäller din avslutande fråga. Du kan inte få honom till att förstå, det måste vara hans egen insikt, hans egen vilja att förändra och hans eget (tuffa) jobb att bli nykter. Vi är många, många här som tvingats göra den insikten. Efter bara tre månader med så allvarliga och jobbiga händelser vill jag ge dig ett råd som jag sällan ger: lämna den mannen nu!
Läs här så tror jag du inser att alkoholen är en mycket mäktig motståndare! Allt gott! / mt