Ligger i sängen, äter sen frukost o myser med "tv". Kollar Robins från igår. Jill Johnson gäst i studion. Robin börjar med att berätta om ett starkt och "coolt" minne han har av tidigare möte med henne, att hon och bandet innan spelning tar varsin shot. Han bjuder henne därför på detta och det skålas, dricks och skrattas... Tänker att jag för några år sedan säkert reagerat annorlunda än vad jag gör idag. Tyckt att det varit en kul grej bara. Idag väcker det massor med tankar/känslor, inte positiva... Är det ett sätt av "avdramatisera" (Jills) drickande? Eller är jag som fd medberoende överkänslig... Har Jill problem eller inte...? Många tankar.

när jag såg programmet igår. Men tror att vi som har sett baksidan av alkohol väger in fler saker i det som Robin menade som en kul grej! Tror inte Jill har några problem utan för henne var det bara en liten "tradition", kul grej! Kanske det enda hon dricker överhuvudtaget! Jag som har väldigt dåliga erfarenheter av alkohol (särbo som är alkoholist) reagerar på mycket: Facebook inlägg med två vinglas, veckans vintips i tidningen mm mm! Tycker det är alkohol precis överallt och att det romantiseras upp. Men människor som inte har levt i skuggan av alkohol reflekterar nog inte över det!