Hej, min pojkvän börjar bli en alkoholist. Vi är 18 år gamla och har varit tillsammans i tre år. Han har under alla tre åren mått psykiskt dåligt då han har en trasslig bakgrund med alkoholister till föräldrar. Tidigare har han rökt cannabis i stort sett varje dag vilket jag inte har gillat men inte kunnat gjort så mycket åt, nu har han dessvärre börjat dricka alkohol MINST 4 dagar i veckan vilket jag inte tolererar. Han blir helt förändrad när han är full, han kan bli arg extremt lätt, gråta och det går inte att ha en normal konversation med honom. Han bara pratar nonsens som inte går att tyda. När han är hemma hos mig (vi har distans) så låter jag honom inte dricka överhuvudtaget och då tycker jag om honom jätte mycket. Men så fort han är hemma så dricker han hela tiden och han kommer ofta till mig full fastän han vet att jag inte ens vill se honom då och blir otroligt ledsen.
Jag vet att det är dags att lämna honom då jag verkligen mår skit i det här förhållandet, har även fått magkatarr.. Men det är så fruktansvärt svårt. Känns så dumt att lämna honom ensam när han mår som sämst och har problem han inte kan ta tag i själv. Är också orolig att han skulle ta sitt liv, då skulle jag aldrig förlåta mig själv. Han säger att jag är det enda han lever för. Men jag orkar inte det här mer! Det blir ingen förändring vad jag än gör.
Vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget, vill väl mest bara ha stöd och råd antar jag.