Jag är en tjej i 20-års åldern som har levt större delen av mitt liv med en mamma som har alkoholmissbruk. Hon är duktig vissa perioder men sen kommer det perioder då det tas varje tillfälle att dricka och då är det alltid till den punkten att hon blir berusad. Hon är alltid den som är mest berusad på fester och jag tycker både att det är pinsamt och jobbigt. Hon har även dagar/kvällar då hon "smygdricker" och blir berusad (och då rejält då hon oftast i dessa sammanhang dricker sprit). Min pappa försöker prata med henne men jag uppfattar honom som väldigt medberoende och jag tycker att det känns som att han börjar att ge upp. Jag har själv pratat med mamma många gånger och ibland har det gett resultat. Oftast är det mig hon lyssnar på minst då jag är den som lägger mig i mest. Hon har pratat med en alkohollinje för ett år se ungefär och jag tycker att det fungerade bra men sen slutade hon med det och jag har bett henne att kontakta dem igen men det har hon inte gjort. Jag vill ha hjälp med att hjälpa min mamma! jag sitter fast och känner mig ensam i detta då det inte är någon annan som tar det på allvar och trots alla år så är det nästan ingen som vet något.. uppskattar all hjälp jag kan få.