Beroende 2.0

Hejsan alla sköna beroendepersonligheter!
Sigge69 är tillbaka, ngt tilltufsad, men jag står upp i stormen. Jag skrev ”gamla & nya testamentet” på AF & jag skrev varje dag i 100 nyktra dagar.
En tillbakablick: Jag var nere på 9 & tog beslutet om nykterhet. Det höll i 5 månader, sedan kom ”offerkoftan” ånyo på... ska bara dricka öl, bara på helgen, lite lagom sådär. Har nu druckit ca 6 ggr efter mina nyktra 5 månader. Det är rysk roulette, med mitt liv som insats. 1 gång höll det på att sluta illa, full och dum på krogen. Lyckligtvis hände inget och jag åkte hem, men jövlar vad nära det var. Vaknade med ångest, skam, ville bara dra täcket över mig. Gick upp och åkte och hälsade på mina barn, men jag var inte närvarande, jag ville bara hem till sängen igen. Detta hände förra helgen. Fredag & lördag har jag druckit 6 öl sammanlagt. Igår söndag kom mina 3 barn på besök, ett planerat besök, som jag inte visste om. De satte sig ner och började berätta om sin oro, sin oro över att jag börjat dricka igen. De sade att det river upp gamla sår, de sa att de behövde mig. De behöver och vill ha sin starka & handlingskraftiga pappa. Han som gör skillnad och alltid ställer upp.
Orden, deras mimik, varje ord de sa tog starkt i mitt hjärta. Vi grät, vi kramades, vi skrattade, vi var allvarliga. Jag berättade om varför jag dricker, jag är min egna husdoktor (som dom flesta här på AF) jag dricker för att fly, för att orka, för att stänga av min hjärna, slippa fundera iaf för stunden. Jag är ju en jävel på att göra skillnad för andra människor, få dem att öppna upp, känna tillit, få en förbättrad självkänsla och ta kloka beslut. Men jag är urbota kass på att vara snäll mot mig själv. Hursomhelst jag avslutade dagen igår med att skriva följande SMS till mina barn:
Tack för eran kärlek
❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Sorry, vart lite ”paff” bara. Ni är underbara ”barn” som har hela livet framför er. Sikta mot stjärnorna alla 3, jag lovar att ni har kapaciteten att bli precis vad ni vill!
Kärlek & respekt
Pappa.
Så vi har ja alltid val att göra, hela livet har vi ett val. Jag tänker inte låta mina barn känna oro över mig och mitt mående. Jag tänker vara nykter precis såinihelvete. Jag började igår, idag är det dag 2. Liksom Alkohol vs mina barn. Jo tjena fucking alkohol, du har inte en jävla suck!!
Vet inte hur mkt och hur ofta jag kommer skriva, men ni ska alla veta att Sigge is back på AF. Jag mår bra av det, detta forum är förbannat bra!. Ensam är INTE stark.
Kram & kärlek till er alla.
Fridens liljor

Profile picture for user Sigge69

Tjo AF
Tack för värsta kramen Nurture, åhhh vad den värmde mig. Jag diggar ju Robbie starkt, hans texter och hans röst är så jävla skön. Han sa i en intervju en gång ”jag har över en miljard på kontot och ändå vill jag inte leva” love My life har han skrivit till sin dotter, lyssna på den och njut. Bla ”Im not My mistakes and god knews il made a few, Im starting to question the angels and the answer the gave was you... vackert.
Igår hade jag ännu en underbar dag med mina ungdomar. Jag har fixat en kör på skolan, så vi tränade för första gången igår. Ni vet ju att jag gillar olika. Så det blir jullåtar varvat med rap... liksom Jussi Björling och Ken ring. Körde utvecklingssamtal på em. Vid 16 gick jag mot boskapsvagnen. Omgående startade mina hjärnspöken. Knalla till bolaget, köp en kvarter tullamore, gick och velade. Var som jag var programmerad att gå dit. Jävlar vad jag dividerade med mig själv. Jag redde ut stormen iaf och satte mig på boskapsvagnen och åkte hem istället. Kvällen var det julblixt på klubben med efterföljande styrelsemöte på det. Mycket trevligt.
Så anordnade vi ett spritlotteri ... och dragningen var igår, satt där och nästan hoppades på att INTE vinna.. men givetvis vann jag en whiskey av fint märke och årgång. Så ånyo drog mina hjärnspöken igång igen. Hursomhelst dag 19 klarade jag, var nykter såinihelvete precis hela dagen.
Jag var och handlade lite gott på en matvaruaffär innan schacken igår kväll, när jag stod i kön och skulle betala såg jag grannen, han som hjälpte mig, när jag hade min senaste karatefylla. Jag tittade på honom, kändes som han var besvärad, han liksom undvek mig. Jag vet och kommer inte ihåg ett skit om vad som hände. Vi brukar vara mycket tjenis med varandra hela hans familj och våran. Det är en olustig, ångestframkallande känsla att inte ha ngn kontroll. Som sagt jag är hyvens man med stort hjärta för allt och alla, som alltid ställer upp och stöttar andra, men mig själv år jag inte snäll mot.
Ja ja tänkte jag. Jag är inte mina misstag och Gud vet att jag gjort en del. Vilken kamp det är livet.
Fridens liljor.

Profile picture for user Märthan

Bästaste Sigge... varför är vi inte snälla mot oss själva, varför ger vi bort oss till vilket pris som.

Jag hoppas att du slagit in din vinst i julklapp till någon utan riskbeteendet, att du får en lovely helg, nykter. Tänker på dig dagligen ska du veta...

Profile picture for user Nurture

Käre Siggevännen,

Blev du glad för kramen ? Då får du raskt en stor, varm till och sedan tycker jag att du spänner ögonen i grannen och fejsar honom och säger ” tack för att du hjälpte mej i en svår stund; jag mådde inte så bra då men det går bättre nu”. Så är isen bruten och ni kan gå vidare. Alla vuxna människor förstår ”jag mådde inte bra” och han kommer att bli lättad av kontakten.

Min favvosång av Robbie är ’Feel’ av förklarliga skäl.

Kasta den där whiskyflaskan från närmsta bro eller ge den till nån pensionär som inte har det så fett. Karl-Bertils julafton, liksom. Du behöver faktiskt inte ha den i din närhet just nu.

Värsta kramen ?

Tjo AF
Skriver i efterhand: lördagen, berättade jag om Whiskeyflaskan.. vi ska ge bort den till ngn som har vett och sans att kunna njuta av trolldrycken på ett lagomt sätt. Men då var ju Sigge lite duktig, så vad gjorde jag då? Jo jag firade det kloka beslutet med att åka till bolaget och inhandla 9 st öl. Innan dess, körde jag på det valiga ”tugget” såsom... öl blir man ju inte full på, öl är mycket bättre, det är ju sprit jag blir konstig av, sprit är ju det som är farligt. Jag kan inte ens lura mig själv längre. Handlade ölen, kollade fotboll och lät ölen stå prydligt i sina påsar. Kände inget sug efter dom at all. Men sedan tog jag mod till mig och öppnade en och drack. Sedan drack jag upp 8 öl under em/ kvällen. Kände mig inte ens berusad, kände ingen romantik inför trolldrycken, bara ett SUCK, varför? Jag kommer fortsätta räkna mina dagar. Det är hursomhelst bra att jag inte glömmer, har fokus på alkoholen. Så min fina rad bröts idag. Känner mig distansierad, nedstämd, när jag är hemma. Inget är lattjo. På måndag skall jag äntligen få träffa en läkare och diskutera min medicin. Jag känner mig apatisk; som en jävla känslolös zombie. Visst min ångest är lindrad, mem till vilket pris.
Fridens liljor

Tjo af
Idag denna vintriga söndag tänker jag vara nykter såinihelvete precis hela dagen lång. Inget blir bättre med alkohol.
Jag som haft som mål att återta balans i mitt liv. Gått kanonbra i dessa tre veckor jag hållt på. Men igår kom ölen emellan och genast rubbas min balans på ett negativt sätt. Nu måste jag fokusera ånyo och ännu hårdare på att återta kontrollen och vara snäll mot mig själv. Min värsta motståndare får mig att känna mig uppgiven. Liksom va fan, skit i allt! Dränk sorgerna i rus. Jag har alltid känt en stor ödmjukhet mot människor som har det svårt. Jag har mestadels i mitt liv jobbat med ungdomar som hamnat snett i sin tillvaro. Det har varit en ynnest att få hjälpa dom till ett värdigt bra/ bättre liv. Tittat på dokumentären 36 dagar som hemlös. Handlar om en fotograf som beslutar sig att leva som hemlös i Stockholm. Jag slås av att de flesta gett upp det sista, deras värdighet. Det gör ont att se. Jakten på drogerna, sovplats för natten m.m. Deras utsatthet. Fan, ingen skall behöva ha det så! Tänker vidare... om jag inte hade min familj, mitt jobb, vad hade hänt i mitt liv då ? Min värdighet har jag aldrig släppt på, men vem vet?
Apati är ett otäckt ord.
Hursomhelst jag känner mig som sagt som en zombie. Blir/ är inte glad. Mest påtagligt är det hemmavid. Jag älskar mitt jobb, det ger mig massor. Jag gör det så bra. Men privat... suck.imorgon skall jag träffa en läkare, kommer lägga allt jag känner på bordet. Hoppas jag kan få hjälp, hjälp att komma vidare/ framåt. Medicinen gör mig distansierad, den gör att jag inte ens vill umgås med ngn. Vill helst vara för mig själv. På måndag måste jag stålsätta mig och ta tag i min träning och kost ånyo.
Nurture & Märthan ni är underbara goa kvinnor ❤️. Feel är ännu en otroligt bra låt/ text av Robbie.
Fridens liljor

Tjo AF
Måndag och kompledig, tänker vara nykter såinihelvete precis hela dagen. Står en öl kvar i kassen från i lördags. Men den göre sig icke besvär. Idag är jag ledig, skall besöka sjukhuset, har struntat i att ta blodtryck samt att besöka läkaren. Men tänkte ta tag i det nu igen. Utvärdera mirthazepinen..
Undertrycket var alldeles för högt, så nu får jag ännu en blodtrycksmedicin. Bara att göra så gott jag kan med alkohol. Sömn, kost, träning. Mirthazepinet ska jag minska med hälften dock. Nu minimidosen 15 mg. Förhoppningsvis kommer jag ur mitt zombie - träsk och börjar känna saker ånyo, utan ett ångestpåslag och utan att jag självmedicinerar.
Mycket rar läkare, hon frågade om jag önskar samtal med deras psykolog? Jag har aldrig gått på ngr samtal i mitt liv. Kanske är dags att jag gör det nu!
Hursomhelst det är inte kul att vara zoombiefierad och inte vilja umgås med folk, inte vilja svara i telefon. Distansierar mig allt mer. Kändes positivt att minska medicinen till minimidos. Jag har alltid varit restriktiv när det gäller medicin. Dock har jag ju självmedicinerat med whiskey ?.
Kände mig uppgiven och nära till att ta till lipen under mitt samtal med läkaren. Men nu känner jag mig iaf lite mer hoppfull och det kära vänner är mkt bättre en att bara känna sig full.
Fridens liljor

Profile picture for user Märthan

Du föll, men samtidigt faktiskt INTE! Ja du lurade dig själv, eller snarare tillät dig själv att falla, du valde ett mjukare fall före ett hårt men ändå ett fall. Varför?

Hård fråga (gäller mig med), vad är kortsiktigt som långsiktigt mål? Hur vill du leva må och verka? Jag är själv inte där än, men frågorna finns där oavsett. Jag är mest rädd just nu, känner mig naken. Ogillar skarpt.

Pöss o nyp i stjärta

Tjo AF
Ledning stor och den utökas idag, tänker vara nykter såinihelvete idag.
Märthan: Ser det inte som ett fall, ser det som ett tecken på frustration/ uppgivenhet. Reser mig igen som jag alltid gjort. Reflekterar massor just nu. Jag är ju nye mig själv längre. Positiva saker är: har knappt ngn ångest, inget sug.Men jag känner mig zoombiefierad, känslolös, apatisk, distansierad. Jobbet fungerar hur bra som helst, men privat funkar jag inte alls.
Nu skall jag halvera min dis mirthazepin till ett minimum. Hoppas det blir bingo dvs att jag fortsatt slipper ångest, sug, men att jag blir mig själv igen. Idag stundar möten, möten och sedan ska jag mysa med mina godingar.
Önskar er en fridens liljor dag.

Tjo AF
Sitter och sörplar kaffe i sängen och njuter för fulla muggar av lugnet. Börjar lite senare idag, jullovet närmar sig, mitt sista jobbpass på skolan 2018 står för dörren. Kommer köra från kl 09.00 - ca kl 11.00 torsdag. Kommer ”dygna” med mina ungdomar. Det blir lattjo. Terminen avslutas med ett stort julbord imorgon.
Denna dag tänker jag givetvis vara nykter såinihelvete precis hela dagen lång. 23 - 1, det räcker bra så. Fått en till blodtryckssänkande medicin, börjar bli värsta pillertrillaren numera. Hoppas att mitt blodtryck sjunker nu!
Träningen har jag slarvat med denna vecka, fullt fokus på jobbet. Men jullovets ledighet 21/12 - 7/1 tänker jag viga åt träning.
Kosten sköter jag ok. Ligger på - 6 kg sedan starten för 24 dagar sedan. Hoppas jag blir mera mig själv nu framöver iom att jag halverar min dos med mirthazepin.
Fan vad härligt, ni vet jag avskyr ju mörker & kyla, nu nalkas ju snart vintersolståndet och vi går mot ljusare tider. Ser så mkt fram mot ljuset och värme och grönska och köra hoj och vara ute på sjön. Där trivs Sigge allra bäst.
Träffen i februari blir lattjo, hoppas ni kommer då. Jag kommer köra med öppna spjäll. Finns så jäkla mkt visdom bland oss här inne på forumet. Jag läser mkt på forumet och tar in era tankar och idéer.
forumet har hjälpt och varit ett stort stöd för mig i min kamp.
Så skönt med människor som förstår, som inte är dömande och som ger kärlek 8 värme.
Hoppas ni alla får en fridens liljor onsdag med allt vad ni företar er med.
Kram

Tjo AF
Gårdagen blev den succé jag hade hoppats på! Wow, mina elever levererade som jag visste de skulle göra. Jag är priviligerad! Allt från övernattning, kör, rap, solosång gjorde kvällen, natten, morgonen. Ni vet ju att jag älskar det annorlunda, det udda och att jag gillar olika! Julavslutning med Inslag från alla världens hörn, det är grejer det!
Sedan blev det en lååång dag med julbord och bärs, kom hem iaf prydligt vid 21 tiden och ett okej skick. Dock så kändes det inte okej imorse... mkt funderingar om mina val, fram och tillbaka. Jag är ju en allin personlighet. Nu velar jag..
liksom ”vad fan ska jag göra”? Nykter... skönt, tråkigt, missar mkt, förutsägbart, lagom, beige, mellanmjölk...
berusad: skönt, ångest, dåliga val, sämre hälsa... listan kan göras lång. Spyr galla över mina strategier, mitt räknesätt .. 24-2 osv, håller med min gode vän ADHD, vad är det för trams? Så vad säger framtiden ? Jag vet inte, jag vet bara att jag är så jävla trött på mig själv och mitt förhållande till mig själv. Jag vet, men vet inte om jag vill. Så nu stänger jag ner denna patetiska beroende 2.0 blogg.
Vi får se om jag återkommer med en 3.0 ? Isf måste (skrev jag ordet måste...) jag mena allvar dvs 100% nykterhet, annars ger jag fan i det.
Vill passa på att önska er alla en god jul & gott nytt år❤️
Var rädda om er!
Fridens liljor.

la vista baby ?

Himmel, vad du är velig. Du vill, du vill inte. Du är på, du är av. Allt i detta romantiska skimmer av att ’jag är den jag är’. I detta rosiga skimmer försvarar du återfall och dina utsagor om att vilja söka hjälp bleknar ständigt. Vad vill du egentligen ?

Styrkekramar ?

Profile picture for user IronWill

Det är veligt även hos mig till och från. Mycket känslor som spretar hit och dig och ibland undrar jag nästan om jag håller på att bli ”galen” (vet inte riktigt vilken sort dock). Spriten kunde ju dämpa det där (men samtidigt tyvärr släppa fram de mer idiotiska och destruktiva tankarna även utåt).
Trist om du slutar skriva här, tycker man kan få göra det oavsett hur det går eller om man velar. Du bidrar med mycket ”fart” i inläggen. Super-gul :) Uppskattar det.
Om du byter till 3.0 kanske det känns som att 2.0 var ett misslyckande? Men det var ju ärligt talat mer lyckat än misslyckat.
Min åsikt är fortfarande att det är skönast att vara nykter när allt är inräknat. Och som förklarats av många andra här så blir det faktiskt mer naturligt och lättare hela tiden. Du som är ett energiknippe borde ju definitivt med tiden kunna ha kul på fester och liknande även nykter. Ta en paus och återkom gärna.

Jag vill inte att du försvinner, Sigge. Du kan väl skriva här ändå. Hoppas jag inte lät skarp när jag skrev, det var väl bara det att det kändes som om du romantiserar alkoholen. Dina barn... de behöver din närvaro. Din motorcykel.. vinden i ditt hår, när du är till sjöss.. du är lycklig då. Whisky och öl gör det bara trött, och till slut ledsen.

Fine Sigge, plocka inte bort en tråd till utan ta din tid och fundera mera. Hur du än väljer är ju upp till dej, men du ska ju komma hit, på träffen, och ”Sigga omkring”..

Styrkekramar ?

Profile picture for user AlkoDHyperD

Är för mig inte forumskrivande något absolut - antingen - eller. Jag har en tråd (eller några) som jag skriver i då och då.
Kikar in emellanåt för att se hur ni har det.
Forumet är ok att vara periodare i.
Syftet är inte att hålla en viss profil - även om det lätt blir så, precis som det är i övriga livet - utan använda det på det sätt som hjälper.
Hade det varit enkelt att bestämma sig för att vara nykter och sedan hålla livet ut, skulle forumet inte behövas.
Du gör det som passar dig bäst, Sigge
God vit jul, allihop

Hej vänner
Länge sedan sist, jag kikade in och såg att Nurture, Märthan, Ironwill och adhd skrivit i min blogg. All min kärlek till er.
Ja vad har hänt sedan sist.... jag dricker en gång i veckan. Har halverat min dos antidepp till ett minimum om 15 gram per dag. Vetifan om jag känner ngn skillnad.
Har fått erbjudande att få prata med en psykolog på vc, har dock inte skött kontakten med vc.
Så därom intet. Har fått ökad dos mot mitt höga blodtryck. Känner inte mitt hjärta längre, så det är väl bra. Känner mig ganska apatisk mot de mesta. Livet.
Vill men kan inte. Vet vad jag behöver, har stor självinsikt, men fixar det inte.
Så det är status Q här. Är inne och läser ibland. Känner mig otroligt berörd av Märthans story. Hoppas du har det okej, och jag hoppas innerligt att du vill, vågar ta hjälp och slänger av dig all rustning.
Ironwill du är så klok, känner igen mig starkt i dig. Nurture: du ger och ger och skänker tröst och hopp till så många här på forumet. Älskart.
Adhd: synd att vi bor så långt från varandra och att det är ett anonymt forum. Dig skulle jag vilja möta och samtala med. Helt utan rustning.
Skulle vilja möta er andra också och ge er en varm kram.
Kanske kommer till träffen, det är ju oceaner av tid tills dess.
Må väl och hoppas ni alla får en fridens liljor lördag.
Kram sogge69

Profile picture for user IronWill

Du är i kontakt med dina känslor vilket jag gillar skarpt och jag känner också igen mig hur du uttrycker dig. Men jag kanske är mer negativ och säkerligen rädd (hänger ofta ihop) ;)
Är också inne i en apatisk, trött fas. Kan vara säsongsbetonat. Inte mycket att göra annat än att kämpa på tills solen får överhanden. Men jag funderar ju på om det ska vara så egentligen. Kör 20mg konstant, men i mitt tycke hjälper det endast mot det allra värsta. Lyckopiller är den mest felaktiga term som någonsin myntats.
Bra att du ändå håller ditt intag så lågt du förmår. Som sagts så många hånger här, alla vita dagar är bra.
Vore tråkigt om du slutade hänga här, gillar farten i dina inlägg. Förstår att du har en kämpig period men känn gärna att du kan dela om ditt drickande oavsett hur du känner inför det.
Kram

Du låter så stark och klok, vännen. En gång i veckan kan jag relatera till; det är ungefär jag just nu.

Skickar dej de bästa kramarna och stort grattis för att du fixar livet. Stor kram ?

Hej alla krigare & sköna beroendepetsonligheter!
Sigge 69 is back in business AF detta härliga forum! En mötesplats där människor förstår och ger värme och kärlek och hejarop till varandra. Märkligt att man känner sig udda och tror man ensam om att ha en ”kärlek” till som i mitt fall vodka & whiskey. Det starka som dövar, bäddar in mig och liksom vaggar mig till en flyktig ro iaf för stunden. Skönt och befriande. Men lugn forumvänner! Jag lovar att jag aldrig skall skriva något positivt om denna trolldryck mer.
Hursomhelst vill jag försöka skriva naket och utlämnade om mig om min resa.
Jag som sagt behöver rutiner. Älskar att jobba, träna 🏋️‍♀️ och vara på sjön och fiska. Kör minst 1000 mil hoj också! Älskar sol och värme och åker utomlands ofta på vintrarna. Brukar fan vara pepparkaka året om. Nu har jag festat i perioder från och till iaf de senaste 5-6 åren. Visst lyckats med att vara vit ngn gång 1 år, ngn gång 6 mån osv men alltid ”äh va fan” jag har hittat 100 tals anledningar att försöka sälja in, ni vet ju att vi är jävligt kreativa i våra argument… ska bara dricka öl, bara på helgen, eller vin är ju inte så farligt. Så slutar det som vanligt med whiskey & vodka. Från morgon till kväll. Dövad och distanserad och tar beslut/samtal med en neandertalares visdom. Ångesten. Vad fan är det natt/ dag morgon ? Vilken dag är det? Vad hände igår ? Shit om möjligt ta en stadig 12 a whiskey för hämta mod för att möta verkligheten. FAN FAN vad skrev jag där… var jag arg igår?? Ja just det. Alltså Fyfan vilket patetiskt skitliv. Jag har försökt mörka & dölja så mycket det går. Men så trött på att ”fucka upp” relation, svika dem. Försöka lappa och laga dom. Kontaktlistan i mobilen blir mindre och mindre. Men jag har kört med stor öppenhet. Men den har också gjort att jag slutit mig mer och mer.
I min ensamhet. Där ingen ser. Jag kallar mig själv för ”ringaren i Notre dame” då. Vill inte visa upp mig, jag vill vara skitfull i kyrktornet. Men koll på klocka och koll på cl har jag skött mina jobb. Klart ngn vecka sjuk ngn gång per år men som sagt skött mina jobb som jag älskar.
Men nu senast så körde jag ett race från fredag - lördag alltså 8 dagar. Snittade väl 1 bib och en kvarting vodka per dag.
Och vara periodare som jag är vet jag hur viktigt det är med avtrappning. Skrev jag periodare, jag är fullblodsalkis. Enda skillnaden är att jag jobbat mycket, mot de som sitter på bänkarna. Sedan har jag tränat mycket.
Iaf igår vill jag STOLT meddela er godingar att Sigge ställde in sig på TNE vid 22.30 tiden. Blåste 0.38. Som vanligt (min 4e gång tror jag) jag har iaf alltid gått dit frivilligt! 2 ggr har jag tänt av på vårdavdelning och 2 ggr har jag tänt av hemma. Så igår fick jag den obligatoriska B12 sprutan i skinkan och sedan fick jag en oxascand att sova på. Sov 02 -07 vart lite avbruten pga av ett ordentligt packad 30 åring skulle försöka få tillräckligt med syre för att göra ett blåstest. Killen var LOB ad.
Ngt kärlekstrassel och för mkt trolldryck. Han var hursomhelst en fin rumskamrat.
Man måste ju blåsa 0.0 för att få komma till vårdavdelningen. Men mitt syfte var att ha koll över natten. Men min kropp är fan helt otrolig tålig. Så fullt ös på TNE och sedan äntligen fick jag kontakt med en läkare och vips kunde jag åka hem.
Tog leverprov och imorgon ska jag dit må - fredag och maxa upp antabus. Tänker vad fan ska man kämpa och dividera med sig Själv om det. Jag ska ta antabus under lång tid nu. Fick med mig en oxascand hem med. Så planen är att trappa ur lite långsamt och säkert. Sedan har jag baclofen (mkt bra) medicin iaf för mig, sedan tar jag en halv minidos setralin. Det är mitt kit för att bli fri och nykter såinihelvete.
Tänker besöka AA = aldrig gjort tidigare.
Alla vet. Min arbetsgivare = kanonbra uppbackning och förståelse från ledningen och min familj och hela min släkt world wide vet. Kompisar de vet likaså. Så öppenheten är ju också bra att ha i sn verktygslåda. Men mitt fokus nu är dag för dag. Träna! Jag passar inte att vara sjukskriven. Jag har möte med ledningen imorgon. Jag funderar och är inte säker att jag vill fortsätta jobba där (jobbat där i över 9 år). Vill vara fri. Jobba som timvik på behandlingshem, de skriker ju efter bra vägvisare och som kan skapa relationer på ett kick.
Men mer om det mötet imorgon.
Tänker iaf gymma på morgonen! Sedan till TNE, sedan jobb. Sedan kör jag ett gympass ikväll också.
Mitt mål är ju att få till stånd en ADHD utredning och JA har det el grande!!
Så det blir mitt mål!
Sedan köpte jag den vackraste orkidé jag kunde hitta till min fru. Alltså vilken människa och kvinna hon är!!!!! Skrev också ett långt brev och la in den vackra brudorkiden. Utan henne hade jag inte levt idag. Men dag 1 vit som snö.
Hoppas ni hänger med mig både nya som gamla godingar.
Fridens liljor
Nattinatt.

Profile picture for user Andrahalvlek

@Sigge69 Välkommen tillbaka! Någon gång är den sista. Din kämparanda verkar enorm och du verkar ha många bra strategier. Skriv mycket här på forumet också, det är svinbra att skriva av sig.

Kram 🐘

Tack ❤️
Jag har fan bestämt mig. Jag har varit längst ner i bottenträsket! Nu har jag inget annat än att välja rätt & kämpa såinihelvete! Jag tänker välja LIVET.
Fridens liljor AH
Kram

Dag 2 ”Jag har en plan Sickan el Sigge”
Idag tänker jag fira livet att vara nykter såinihelvete hela dagen lång.
Fy fan vilken natt, vi är på väg mot fullmåne va. Alltså gud vad den påverkar mig. Inte konstigt att det förr i Sverige 1899 tal fanns något kunde mildra ett straff om brottets begicks under fullmånens sken. Mångalen var väl benämningen. Som ni vet blir sömnen brutalt försämrad till en början (ngn månad) när kroppen blivit fri från giftet. Man får härda ut! Vet ju att det kommer blir bra. Högt huvud och rak i ryggen som en fura, men med trötta ögon ca 1.5 Tim sömn. Som jag drömde. Så verkligt. Förstår att pillertrillare har det än mer jobbigt att sluta. Men igår var det skönt ta en oxascand. Började få ångestpåslag på kvällen och så den hjälpte mig. Pratade med min far & hans sambo. Han är krigare må ni tro av rang. Han slutade på stört vid 48 års ålder. Han skruvade på korken och har druckit ramlösa sedan dess. Han sade bla ”att det är ull i mig” och att jag är en fighter. Han fattar inte en hur jag kunde göra en svensk klassiker helt otränad 🤣🤣 för 10 år sedan. Äh vi måste ta tag i livet sa jag till min gamla fotbollskompis, när vi satt och drack öl framför tipsextra. Vi gör en klassiker sa jag… han är mer den lugna eftertänksamma killen. Nja… jo vi har blivit tjocka och slappa efter vi slutat med allt vårat tidigare sportande.. hursomhelst jag köpte två plåtar till VR med start om 5 dagar. Vi lånade varsin cykel och drog iväg en solig sommardag på ett tröningspsss om dryga en mil. Stannade i stadens pizzeria och köpte 4 starköl var till pizzan 🤣sedan fick jag punka på kullerstenarna. Så vi bröt hemfärden direkt. Men jag klarade VR och fick åka ambulans efter målgång till akuten (svimmade vid massagen) efter målgång.
Han bröt vid Hjo. Jag körde sedan alla grenar helt otränad. Så vilja och jävlarannama har jag i mitt DNA. Men tröttheten gjorde att det inte blev ngt morgongym. Men det kommer bli ett hårdpass ikväll iaf.
Jag har en plan:
Idag blir det möte på jobbet och Sedan TNE och sedan ska jag klippa håret. Kör en Ajax Teller frippa. Har alltid haft långt långt hår. Men nu ska jag luta huvudet tillbaks och be dom schamponera håret.Huvudmassage bara Älskart. Sist jag klippte håret var nog 3 år sedan. Då brann ena sidan upp, håret hamnade i ett värmeljus på en lokal pub. Det lukta fan grillat efteråt. Men jag fick ihop resterande hår i en tofs. Så det var no Worries. Kvällen ska jag avsluta med ett hårt bröst/rygg pass.
Fridens liljor
Må väl

Profile picture for user Sländan

@Sigge69 va bra att du är tillbaka! 👍🏻 Du skrev i din tråd att du inte tänker komma tillbaka och skriva i din tråd, om du inte är helt säker på att du vill vara nykter till 100%- och nu är du ju här. Det är en väldigt bra början. Spännande att se vad du kommer tycka om AA det har ju hjälp många.
💕 sländan

Dag 3 samt 4: "
Gårdagen var jag nykter och vit som snö, inte ett uns av sug. Denna dag 4 tänker jag vara nykter såinihelvete precis hela dagen. Älskart!
Hujedamig! Sov fr 19 - 09. Tog theralen och sov på, behövde verkligen det igår. Jag bestämde mig ju för att skita i att ta oxascand och reda ut det ändå. Men det kan ju vara farligt fysiskt. Jag vaknade som sagt kl:09 efter 14 tim sömn, kände mig lite bakis pga theralenet, men vistte att det skulle släppa. Jaha vad hände då under denna Luciadag?
Jag klippte mig ju igår Jax Teller (SOA) frippa. Alltså blev skitsnyggt, kändes symboliskt att jag klippte mig. Ser vårdad ut men ff busig :). Gårdagen hade jag min plan klar! Vilken plan ? Jo jag har jobbat på min arbetsplats sedan 2014 och som ni alla vet fullkomligt älskar jag att jobba med tonåringar!! Det tuffaste i mitt jobb har varit när mina elever INTE är i skolan! Under mina år på skolan så har det varit en stor personalomsättning. Det har varit en urusel arbetsmiljö. Ett klimat där mobbing, kränkningar, falskspel, intriger, drama. Ett klimat där man pratar om, inte med. Där faktiskt ledningen stått för den mesta skiten iaf mina fyra första år. Det blev en tystnadskultur som sagt med en stor personalomsättning som följd. Alltså orkar inte ens skriva om detta BLÄ blir urless. Men jag har iaf klarat mig, jag är ingen man ger sig på i första taget och har haft en stor och viktig roll som ett nav på arbetsplatsen. Dessutom har jag alltid haft ungdomarna med mig. Dessutom stått för en garant för trygghet för ungdomarna.
Detta har verklie varit en dysfunktionell arbetsplats. Det blev till slut min verklighet. Nu till en mycket intressant sak. Min alkoholbeteende förändrades totalt fr om 2014 då jag anställdes. Helt radikalt förändrades den från ett riskbruk till ett missbruk. Jag som inte ens tog en folköl på vardagarna innan jag påbörjade min tid på denna sjuka arbetsplats och hade aldrig ens funderat på att ta en återställare innan 2014. Mycket intressant. Det sjuka, det blir till slut det normala. Hursomhelst JAG SA UPP MIG :) !!! PANG BOOM TJOFF!! Samlade alla kids och höll ett hyllningstal till dem och verkligen betonade att det INTE berodde på dom mitt beslut att säga upp mig. Mycket kärlek och kramar och en jävla massa applåder. Grät som den känslomänniska jag är. Men det var drag, energi och beslutsamhet och stolthet under detta 30 min tal. Jag verkligen tycker så mkt om dom allihopa dom är så fina!! Tänk om de vuxna kunde försöka vara i närheten av deras mjuka sunda värderingar och att de vågade vara sig själva som dem. Satt kvar ngr timmar och tjötade med ett tiotal ungdomar och tillslut skildes vi efter att vi kramats så där härligt länge. Sedan följde jag den mest ledsna ungdomen till bussen. Därefter drog jag iväg euforiskt lycklig med ett fånigt Zlatan leende från öra till öra upp till TNE för min antabus och lite koll på min fysiska stat. Ha ha ha är fan en kändis på TNE :) jag dundrade in med mitt fåniga leende, min nya supersnygga frippa och hälsade glatt på alla godingar i personalen. Berättade om vad som hänt under dagen att jag sagt upp mig. Ett av mina klokaste och bästa beslut i mitt liv sa kablade jag ut. Alla var så genuint glada. Ni vet jag som är en sensetive inkännande man läser av människor direkt. Äktheten älskart!! Garvade och sa till de fyra närvarande personalen .... " Tänk att man kan vara så här jävla lycklig över att man nyss blivit arbetslös" Alla gapskrattade :) . Sedan tog vi tester och allt såg bra ut förutom min puls som var lite hög. De ville ge mig oxascand men det betackade jag mig för. Vinkade adjö och sedan drog jag mot min arbetsplats och mötte upp min underbara BOSS :) (Hon läser min blogg) men det är inte därför jag smörar för henne! Hon är verkligen min tvillingsjäl och min fina fina vän. Vi har levande samtal så det står härliga till hon och jag. Vi kommer vara fina fina vänner tills vi dör. Vi fikade och jag var fan helt euforisk :) pratade på in och utandning och fick övertyga min boss om att jag inte var påverkad ha ha ha. Vet i fan om hon trodde på mig. Städade ur mitt kontor och slängde massa skit och tog hem det som var av värde. MEN ingenting fick följa med hem som förknippade mig om arbetsplatsen. Sedan skiljdes våra vägar utanför med en kram och hej då. Hon gick till sin bil och jag motsatt håll mot min bil. Jag sträckte upp båda mina händer i luften och skrek ut "FREEDOM" högre än vad krigarna gjorde i filmen Braveheart. Åkte sedan till en kompis och vi satt och tjötade om min dag. Sedan åkte jag nöjd hem till min fru. Alltså vilken dag. Käkade mat och mumsade på lite godis och bara kände mig så där fånigt nöjd! Kändes som en lång skön suck. Tänker hur många av oss som sitter i min sits? Många som går till sina dysfunktionella arbetsplatser! Som häller upp alkohol för att varva ner och iaf få glömma skiten för stunden. Ska bli intressant att se hur det går framöver. Men en sak är säker DETTA VAR ETT SUVERÄNT BESLUT FÖR ATT STÄRKA MIN NYKTERHET! Nöjd,glad och stolt slöt jag mina ögon och sussade. Fridens liljor!

@Sigge69 skrev:"DETTA VAR ETT SUVERÄNT BESLUT FÖR ATT STÄRKA MIN NYKTERHET! "
Ibland kan de ju vara bra att börja om på ett nytt kapitel i sitt liv.
Du låter verkligen beslutsam och positiv 👍🏻😃 jag funderar på de här med när sitt riskbruk gick över till missbruk. Jag har varit i riskbruk i så många år, så de är svårt att veta. Men jag vet att det blev värre när covid kom. Jag bunkrade inte upp med toapapper ,utan med Bag in box vin.
Livrädd att det skulle bli strul med vinleverantörer 😰 så skönt att slippa oroa sig för de nu iallafall 🤗
💕sländan

Vilket otroligt livsbejakande inlägg ❤️ Du kommer att bli en enorm tillgång på vilken arbetsplats som helst med din positiva energi. Som nykter blir du en ännu större tillgång! Men först och främst ska du tänka på dig själv och dina behov. Du är den viktigaste personen i ditt liv.

Kram 🐘

Hej fina sländan !
Först och främst TACK för att du skriver och ser till att min resa blir levande! Skitkul att få input och dina tankar. Så Tack!
Nytt kapitel, nya möjligheter!
Jag är född med riskbruk 🤣.
Pandemin usch, alkoholen flödar i hemmen. ”Kikki festisar” sörplas i glas stora som akvarieskålar. Hujedamig.
Kram & fridens liljor

Hej AH
AH låter som en skön suck. Tack för att du hänger med på min resa. Du låter klok som en pudel 🤗.
Det är lätt att vara livsbejakande när man äntligen får kliva ur livets ekorrhjul. Jag är inte sjuk. Det var min arbetsplats som var sjuk. Jag är frisk som en nötkärna!! Viktiga ord du skriver i slutet. Läst dom flera ggr. Jag har så lätt att glömma bort mig själv. Se till att alla andra har det bra! Ja du AH jag är en jäkel på att tillsammans med ungdomar göra skillnad! Min första strulunge (1991) som jag ansvarade för övningskörde med mig förra året & är nu stolt mc ägare. Min hoj står i hans nybyggda garage (varmt och skönt) Kram & bock AH @Andrahalvlek

Dag 5: ”Fri från det sjuka”
Hej alla sköna BP hoppas ni har det gött! Idag tog jag sovmorgon till 12 😱. Ja, man kan göra så när man är fri från det sjuka! När man inte springer runt planlöst i livets ekorrhjul. Äta, jobba, skita, sova….
Nybryggt kaffe i sängen, vaknade till i lugn och ro. Bestämde mig att vara nykter såinihelvete precis hela dagen. Men kära forumvänner. Vet ni,jag har ett avtal med mig själv att vara nykter såinihelvete under hela 2022. Ja ja jag vet en dag i taget. Men följ med mig på min resa, så ska jag visa er!
Käkade middag och tränade lite schack.
Drog sedan till gymmet och körde ett härligt axelpass. Jag har många strängar på min lyra bla har jag jobbat som gyminstruktör. Älskart! Sverige är väl ett av världens bästa länder att bo och leva i. Hur kommer det sig att vi konsumerar mest antidepressiva mediciner då ? Hmmm läkarna borde ordinera träning, fysisk aktivitet istället. Hursomhelst träning är som balsam för min själ. Sedan är det ju en härlig känsla att vara tränad. Yes. Fri från det sjuka. Min boss och fina fina vän sa att jag hade ett elektroniskt dokument att underteckna. Jag säger upp mig. De kunde inte säga upp mig. Tro fan det! Jag är som sagt en man som gör skillnad för våra ungdomar! Men företaget & jag enades om att jag får 2 månadslöner = min uppsägningstid… nja inte eg.. skulle haft 3 mån uppsägning. Men skitsamma jag är bara glad att slippa spektaklet! Signade dokumentet och log. Äntligen är jag fri från det sjuka. Vilken personalomsättning 17 personal som jobbar mindre än ett år. Total personalstyrka är 29. Fattar ni hur sjukt det är 17 av 29 är nya!!! Jag jobbade på företaget i dryga 7 år. Vuxna människor som är illojala mot de som anställt dom. Gnäller på allt, negativa energier, skapar drama, pratar om, suckar & stönar. Har ett me my self and i tänk. Värst av allt är nog deras falskhet! En röd tråd bland alla dessa sk vuxna människor är att de är konflikträdda! Jag har som sagt alltid stått upp. Alltid försökt motverka deras negativitet. Alltid varit lojal. Konfronterat dem osv. Ha ha ha ni förstår att detta varit det tuffaste i mitt jobb på detta företag.
Tröstat och peppat de personal som behövde det och tagit ner de som rider på sina vita hästar och tror de är Messias eller något. De fick fan gå med en åsna och hålla den i ett grimskaft istället ha ha ha.
Ska bli mycket intressant att följa min vita resa! Hur mycket har denna dysfunktionella arbetsmiljön påverkat mitt mående och alkoholkonsumtion? Vet ni vad kära forumvänner ? Nu begraver jag min fd arbetsplats här och nu. Vila i frid!
Jag älskar att omge mig med positiva energier. Människor med lust, energi & skratt. Jag är fri från det sjuka!
Nu när det sjuka arbetsplatsen är begraven så skall jag leva och ta tillvara på all den skönhet som livet ger. Börjar med att fylla på med protein. Varför då? Jo för jag ska gymma pass nr 2 kl 19.
Var rädda om er!
Fridens liljor

Dag 6:”
Godmorgon AF och alla fina och sköna BP.
Idag tänker jag vara nykter såinihelvete hela denna sköna fredag. Har inte ett uns sug efter alkohol. Har aldrig tyckt det smakat gott! Jag har enkom bara använt den till att fly.Fly in i dimmornas dal.
Sitter i sängen och njuter av nybryggt kaffe.
Haft en del ”kvitton” på att jag lever & har lust: - Att jag startar morgonen med kaffe.
- Att jag har nyklippta naglar 🤣 (liksom vem fan klipper naglarna) om man vill dö!
- Att jag duschar varje dag.
Ja ja. Som ni märker är jag en spretig komplex konstnärssjäl. Jag skriver helt utan plan. Inte helt. En händelse SKA med i min ”blogg” idag, i övrigt kan det komma vad fan som helst 🤣. Vad är då denna händelse? Jag tänker att för oss som lider av psykisk ohälsa emellanåt, försöker så gott vi förmår med att fixa livets måsten.
Sedan medicinerar vi likt Miraculix (Asterix) och hittar vårat egna skydd. För mig blev det alkohol. Jävlar vad den hjälpte mot min ångest och inre stress. En rejäl sup whiskey och jag blev min egna husdoktor!
3-5 min sedan kom lugnet. Ångesten rann liksom av mig, min inre stress var som bortblåst. Alkohol är ju absolut den bästa drogen att mota ångest med på snabbast sätt. Ja jag vet den skapar ju mer ångest och den förstör mitt liv! Men inte hör och nu. I nuet var spriten min vackraste kärlek.
Den kysste mig, höll om mig, vaggade mig till ro. Sedan drack jag tills spriten var slut eller jag däckade i min ensamhet. Vaknade och visste inte om det var dag, kväll, natt eller vilken dag det var? Alla frågor ? Vad hände? Har jag pratat med ngn ? Hjälp! Vågade inte kolla mobilen. Tog en återställare och kom till ”ro”. När jag var tillräckligt distanserad vågade jag konfrontera det jag ev gjort genom att kolla igenom min mobil. Psykisk ohälsa - alkoholist vad är hönan och ägget ?
Men nu till det ENDA jag visste att jag skulle skriva om idag! Min älskade fina vän ”Ulla” (sry kom inte på ngt bättre namn 🤣) Ulla låter som en permanentad kärring som röker inomhus 🤣🤣.
Ulla och jag har känt varandra i dryga 3-4 år. Men det känns som vi typ har gått ihop på förskolan. Vi är totalt olika fast ändå inte. Hon är alltid stilig, har dress, kjol och är sådär fixad varje dag som hon ska på en tillställning. Jag långhårig, tatuerad, slitna jeans och en T-shirt & Hoodie & givetvis converseskor. Vi är duktigt omaka! Hon säger inte vad jag vill höra, utan det är pang på! Vi är som vänninor. Som syskon. Vi har också gemensamt att vi har otroligt svårt för män, dåliga män. Vi är sköna kontraster! Jag lång väger + 100 kg biffig med jeans/ Hoodie stuk och hon liten (men givetvis alltid med högklackat) med stil och ackuratess! Ungefär som jag gått och promenerat med min vovve en dvärgpudel. Skön kontrast som får människor att stanna upp och bara stirra på oss. Garvar här. När jag åker utomlands (vilket jag gör ofta) brukar folk plåta mig. Jag ser ut och komma från museets avd för Vikingar.
Skitsamma nu var det ju den sköna stiliga och vackra vännen Ulla jag skulle skriva om. Jo. Tillbaka till ovan text. Att inte vilja, att vilja fly med alkohol innebär ju att du skadar och förstör fina relationer. Jag sårar, sviker och beter mig. Blir så förbannad på mig själv. För denna person är INTE jag! Jag är en snäll och omtänksam man! Men inte när min neandertalares framlob kommer fram.
Ulla vet fan allt om mig och älskar mig ändå! MEN jag har betett mig ngr ggr på fyllan mot henne. Nu senast i förra veckan.
Hon kom upp till mig. Jag har ett svagt svagt minne av att hon satte sig i min soffa.
Jag hade bett henne dra och fara åt helvete och radera mig ur hennes liv från sängen där jag låg. Ja ni läser rätt. Allt det sa jag till Ulla som jag älskar av hela mitt hjärta och absolut Vill hänga med tills jag dör!
Vi gymmar ihop 5-6 ggr i v. FAN ! FAN!
Jag som älskar att ha kontroll, ha ordning och reda gör så här. Hon förlät mig inte denna gång. Hon svarade inte med all rätt. Sedan skrev jag massor till henne igår och vet ni vad hon svarade till slut: ”Hon vill fortsätta att vara min vän ❤️” Jag blev såinihelvete GLAD, jag ville krama hela världen. Jag berättade för min fru med ett fånigt förnöjsamt Zlatan leende. Tack fina fina Ulla! Jag ska aldrig mer svika dig!!
Att vakna, att bli fri från det sjuka innebär att fejsa vad fan man ställt till med.
Förlåt är ett vackert ord och en bra början.
Så jag känner mig så rik, jag har fått min väninna tillbaks ❤️💃.
Nu väntar ånyo dagens första gympass.
Fridens liljor
Kram

@Sigge69 Vilken fin berättelse om din vän Ulla ❤️ Att kunna be om förlåtelse från hjärtat är en superkraft. Nu som nykter har du alla chanser i världen att vara en bra vän jämnt. Allt jag gjort och sagt på fyllan kan fortfarande göra ont i magen ibland. Det är både plågsamt och nyttigt att tänka på det.

Kram 🐘

Profile picture for user 007🙈

@Sigge69 skrev:"Ulla låter som en permanentad kärring som röker inomhus 🤣🤣." Alltså med den humorn och dina underbara beskrivningar så måste ju du och Ulla vara ett radarpar. Underbar beskrivning 👌. Skrattade gott åt citatet. Den satt som ett smäck!

@Sigge69 du skriver så befriande och underhållande, jag ser framemot att följa din resa. När jag läser hos dig har jag ett stort leende och blir varm i hjärtat när du beskriver din kärlek till ungdomar.
Jag tvingar mig själv att träna på gym ett par gånger i veckan, jag förstår inte att det ska vara så jobbigt 😂 jag måste verkligen övertyga mig att det är så underbart och skönt. bra för hjärnan är det oxå. Oftast blir det tillslut bara -tänk inte, gör det bara.
Efteråt är det jätteskönt för då är det flera dagar som jag slipper gå dit 😉
Men jag rör väldigt mycket på mig ändå, många långa power walk med mina bungy pump stavar och simmar. Men i min ålder 50 + är det ju bra att få upp muskelmassan oxå. Nu börjar min förhandling, precis som med alkohol. ska jag gymma idag, men det finns ju en dag till i morgon 🤪
💕 kram sländan

Godmorgon AH, oo7, Sländan.
TACK för er input. Verkligen skitkul att få ta del av era reflektioner. Ni får mig att vilja skriva & hålla ”bloggen” levande. För ”döda” dokument är jag klar med. Det har jag pysslat med i över 7 år på jobbet 🤣🤣.
Förlåt och möta det man ställt till med är otroligt smärtsamt. Känns som jag ”städar” upp åt någon annan. För jag är som sagt en mycket snäll och omtänksam man. Men det är klart med whiskeyns hjälp blir ett sämre direkt usel jag.
Gymma på Sländan. Kroppen är fantastisk! Bygg muskler och variera din träning.
Ta hjälp av instruktör som får lägga upp ett personligt program och gå igenom övningarna med dig. Då kommer du skutta med glädje till gymmet. Muskler är färskvara och även om du är +50 så kommer du häpnadsväckande resultat inom 4-6 v. Lets go Sländan. Kör pirates of the caribbien (ledmotivet) på repeat i lurarna. Då kommer dina gympolare tro att du tar ryssfemmor 🤣.
007: Tack ❤️ Ja Ulla och jag är ett härligt radarpar. Får skicka ett förlåt till alla ”Ullor” i Svedala för mina fördomar 🤣🤣
Men Ulla känns som en kärring med permanentat hår, rökandes röd Prince lite lutandes under köksfläkten.

Dag 7: ”Back in business”
Godmorgon härliga lördag. Omfamnar dig med en kram. Jag lovar att jag ska vara nykter såinihelvete precis hela dagen!
Sovmorgon till 09, njöt som vanligt av mitt nybryggda kaffe. 1 vecka sedan jag började skriva & att leva fri med mina sinnen påslagna till Max. Inte ett uns av sug. Däremot ett ofantligt sug efter att leva! Jag mår verkligen så bra av att komma ifrån såpoperan med all negativitet, drama & falskspel. Blä usch & tvi. Vad är lycka ? För mig är det att omge mig med positiva energier, lust & glädje. Idag var det dags för mig att jobba på mitt gamla jobb. Men innan jobbet började drog jag till bolaget 😱😱😱😱… tänker ni.. men ni kan vara lugna! Jag köpte en champagne av märket Jeanmaire och sedan köpte jag en påse surgodis och band fast så vackert på flaskan. Sedan drog jag upp till ”Ulla” och gav henne en bamsekram och lämnade över flaskan & godiset. Hon var orolig som fan inför sin långresa med hennes kille. Jag vet att surgodis lugnar och defenetivt champagnen. Så jag önskade trevlig resa och sa till hennes kille att vara rädd om ”Ulla” för det är världens bästa tjej. Han lovade & han höll med. Bra!
Sedan drog jag till mitt gamla jobb för ett 12 timmarspass. 🤣🤣🤣. Det var 7.5 år sedan jag jobbade såhär. Jag har jobbat 5-6 ggr extra innan (samtidigt som jag jobbade på spektaklet) jag fick genast epitetet ”världens jobbigaste vikarie” ha ha underbart ju! Jag säger som det är och jag berättade för ungdomarna vem jag var mm.
Jag sa att det är bättre drag på ett äldreboende än detta boende. Alla garvade. Jag sa att det kommer bli ändring på det framöver. Ungdomar behöver sysselsättning, ta ansvar & hjälpa till. De ska inte sitta i sina lghter framför datorn hela nätterna och sova bort dagarna. No Way! De vet att jag inte tänker sitta av min tid och pilla navelludd. Så idag har jag hängt med 4 fina ungdomar. Pratat om livet, självkänsla och vägval. Dessutom har vi lagat mat och lirat spel. Sedan drog jag iväg med kidsen och lirade bowling. Gött!
Så gott att börja jobba igen, jag Älskart!
Fridens liljor
Kram

Dag 8: ”Det här har jag aldrig gjort förr, så det kommer säkert gå bra”
Godmorgon AF
Ahhhh vilodagen är här. Älskar Arla morgonstund! För mig är det det bästa stunden på dagen. Fan håller jag på att bli gammal eller ? Nybryggt kaffe, fluffigt täcke och en skön suck. I det enkla bor det vackra. Jag gillar och mår bra av enkelhet. Vill äga så lite som möjligt. Jag vill ha tid & känna mig fri. Snart är jag arbetslös 😱, det har jag aldrig varit i mitt liv. Började jobba 1986 (75 % natt) samtidigt som jag gick andra ring på gymnasiet. Det kommer säkert gå bra. Jag tror alla behöver Pippi tänk! Idag ska jag ”jobba” med mina nya godingar, börjar mitt pass kl 12:00. Älskart.
Idag ska jag ta med godingarna till gymmet och köra ett pass med dom. Laga söndagsmiddag och bara mysa. Vilka möten, vilka levande samtal vi hade igår. Om livet, självkänsla, kärleksproblem, oro inför julen, föräldraskap, självskadebeteende, att inte känna sig älskad, vägvisare. Tro hopp & kärlek.
Suck. En skön suck! Gud vad jag älskar att jobba med ungdomar!
Tänker det är då ändå lite action i mitt liv. På en vecka vilohemmet, säga upp mig, tränat 5 ggr, jobbat två långpass, börjat skriva, fått tillbaka Ulla ❤️. Klappar mig på axeln och säger FAN vad jag är BRA! Dessutom vit som snö ⛄️ i 8 dagar idag!
Känner mig annorlunda mot andra ggr. Nu känner jag mig LUGN i allt. Känner mig stark och bestämd såinihelvete! Fokuserad & skarp med ett mål, syfte, mening. En sak i taget. Efter julhelhelgen skall jag fila på mitt CV och börja söka jobb. Under tiden kör jag på som vikarie. Jag behövs verkligen i denna bransch! En förälder sa en gång ”Det borde finnas en av dig på alla skolor i Sverige” Hon har rätt. Jag och struliga tonåringar är en perfekt kombo.
2022 (de tre 2:orna) står för tro, hopp & kärlek. Vill skänka en varm tanke till alla som kämpar därute. Nyktra som bakfulla, fulla. Ta in lite Pippi i era liv!
Alla KAN! Jag hejar på er! Jultider är ju extra kämpigt för många. Men vi skall aldrig underskatta oss själva. Helvete vilka krafter vi har inom oss! Styrka & kraft till er.
Fridens liljor
Kram

Heja @Sigge69!
När man läser ditt inlägg skulle man tro att det var 8 månader och inte 8 dagar.
Det märks att du har haft längre nyktra perioder tidigare, men nu har insett att nu är det på riktigt till 110 procent 💪🏼 🤗
Jag gläds varje dag jag läser hur positivt du ser på livet, de behöver alla ungdomar höra som har tappat tilltron på vuxenlivet. De är såna som dig som gör skillnad på riktigt, inte bara massa prat.
💕kram sländan

Hej fina Sländan!
Tack 🙏 för dina vackra ord! Ja det känns surrealistiskt alltihopa (8 dagar) men vad är hönan eller ägget? Vilket kom först ?
Psykisk ohälsa eller alkoholen ? Jag lär mig nya saker om mig själv dagligen. Det skall bli så intressant att få reda på hur mycket den dysfunktionella arbetsmiljön påverkat mig. Helt klart är iaf att alkoholen har aldrig flödat som den gjort under mina dryga 7 år på ”spektaklet”. Kan komma på mig själv nu …. Va fan ! Jag tänker ju inte ens på alkohol !!! Vad är detta ? Jag var på bolaget igår och köpte champagne. Jag kollade runt i butiken. Såg min whiskey, vodka, bibbar och bara ruskade på huvudet.
Skönt att slippa vara bakis, distanserad & att fly! Älskar att ha kontroll och vara skarp, levande fullsketen med energi!
Men en sak i taget. Jag har mycket att gå igenom. Men jag ska igenom!!
Vet du sländan ? Jag är den mannen (vägvisaren) trygga förebild som jag hade behövt träffa i min ungdom.
Önskar dig en finfin vilodag Sländan.
Kram

Dag 9: ”Tålamod är visdomens följeslagare”
Godmiddag AF!
Måndag julen nalkas och inte ens det kan få mig att dividera med mig själv. Visst jag har ”antibus” i min kropp, men ändå.
Tålamod, ge det tid, andas, reflektera. Fokusera på dagen, vara i nuet. Vackerts så.
Tålamod är inte min kopp av the. Avskyr köer, människor som pratar långsamt, som aldrig kommer i mål. Möten som inte har struktur, där man inte håller sig till ämnet.
Bilköer. Människor som är oengagerade och långsamma. Hujedamig!
Men jag har blivit bättre. Jag har bättre tålamod numera, iaf lite bättre 🤣. Jag är action & en doer! En överlevare. Jag brukar säga ta mig i nackkragen och håll upp mig över jordklotet. Släpp mig oj vips hamnade jag i guetamala med 20 spänn i bakfickan. Lugn AF! Jag fixar det med! Om jag vill!
Idag hade jag tid på beroende. Mötte en vänlig dam i receptionen. MEN hon visste ingenting, hon pratade saktare än Kristina Lugn gjorde. Hade noll nada koll. Tålamod!
Jag sa att ssk (hade en mycket bra) innan. Men hon slutade för 6 mån sedan till mitt förtret. Den nya skulle höra av sig till mig så fort som. Inte hört ett dyft. Trots att jag legat på dem. Men hon hade sagt upp sig ganska kort efter hon tillträtt sin tjänst. Tålamod! Men efter att jag styrt upp damen i receptionen lite så fick jag då äntligen en annan dam som tog emot mig. Hon hade jobbat längst av alla på denna arbetsplats. En stabil och trygg finska. Jag sa till henne jag behöver 3 saker. Ungefär som jag önskade av Alladin. Jag sa jag vill ha dig (hon höll på att flyga av stolen) 🤣 jag lugnade henne med att säga, alltså som kontakt på BM. Sedan vill jag ha antibus på recept och sköta det själv. Pethprov 1 gång i månaden och sedan min sista önskan dvs göra klart min utredning och få diagnosen SUPerduper ADHD.
Hon lovade mig att bli min kontakt. Det krävdes mycket smicker och vackra ord 🤣.
Så jag använde min charm bara så fixade det sig.
Känns bra! Bra Sigge klappar mig på axeln. Tålamod modell el grande.
Sedan drog jag ner till min kvinnliga tatuerare. Hon kan mig utan och innan 🤣.
Tjo har du tid NU ? Hon garvade… ”Alltså jag har ingen tid förrens imorgon kl 11. Check på den sa jag. Skickade över bilden till henne. Jag har som sagt massor med tatueringar. Allt i grey, förutom en pinuppa med röd dress. På mitt högra bröst har jag en djävul. På mitt vänstra bröst jag en ängel (den har min älskade mormor gjort) som en tavla. Men jag har typ 5 cm kvar av bröstet. Där ska ett hjärta innehållandes ett fredstecken sitta. Skitläckert lite ruffigt men ändå stilrent. Tänker att den får gå ner under bröstet på underdelen av hjärtat.
Älskar symbolik! Den ska vara så röd och färggrann och lysa upp min kropp bland alla grey gaddar. Den skall vara min symbol för Tro hopp kärlek och frid.
Tog en fika på stan med ett par vänner.
Nu ska jag bara vara fram till ikväll, då gymmet hägrar.
Tålamod.
Fridens liljor
Kram

Dag 10: ”Tro hopp & kärlek”
Tjo idag är det tisdag & jävlar vad jag ska vara fri, obegränsad, skarp & fri dvs jag ska vara nykter såinihelvete precis hela dagen.
Symbolik Älskart. Sitter och väntar att få bläck på mitt bröst. Ett ruffigt stilrent hjärta med ett peacetecken inuti. Det kommer symbolisera tro hopp & kärlek.
Men också ett avslut & frid.
Efter gaddning väntar mina nya ungdomar ikväll. Är världens ”jobbigaste” vikarie 🤣.
Ska mysa & ha sköna samtal, ta med mig ngr kids till gymmet.
Fridens liljor
Kram

Dag 11: ”FAN, FAN, FAN”
Kom hem igår vid 21.30. Var nöjd, men stressad och ensam. Tog fram en 70 cl tullamore. Hällde upp en 12:a i morfars gamla whiskeyglas. Svepte den. La mig i soffan. Kände ett lugn. Ledig idag. Tog 2 glas till i snabb takt. Distanserade mig. Skönt för stunden. Drack ngr öl emellanåt.
Vaknade i soffan och det första jag såg var en stor flaska whiskey som var tom. FAN. Försökte lokalisera vilken tid på dygnet det var? Hörde bilar. Vinklade upp persiennerna och solen sken på den snötäckta marken. Klockan var 09:20. Letade febrilt efter något att dricka. Hittade en halv flaska vodka att döva min ångest och usla mående med. FAN 25 min kvar till bolaget öppnade! Måste vänta lite till. Planerade att gå ner 10.10. Gick ut till badrummet och tvättade mitt ansikte. Borstade tänderna och lassade in halstabletter i munnen.
Hoppas ingen ser mig!! Ledig idag iaf. Tänkte att jag köper vin och slutar dricka vid typ 17…….
Nejvars så var inte min dag! Jag har varit vit som snö även denna dag! Men ovan text var en vanlig dag i mitt liv förut. Jakten på alkohol, tid, koll på klockan. 25 cl vodka på vardagarna. Aldrig efter kl 18:00. Helgerna all in. Semestrarna Hujedamig!
Idag har tagit det lugnt. Andats. Sovmorgon. Pratat massor i telefon.
Gick till gymmet och körde ett kvällspass. Skönt. Tålamod & lugn & ro är bra för mig!
Men fan vad skönt det är att ha ett extra skydd med antibusen! Jag slipper dividera med mig själv. Om jag fokuserar fel, då har jag typ 10 dagar respit från suget tills jag kan dricka. Tänker köra antibus hela 2022 vad som än händer! Det är mitt mål!
Fridens liljor
Kram

Profile picture for user Sattva

@Sigge69 Ha ha, jag tänkte VA? VA? VA? genom läsningen. Och "äter inte han antabus?" Hann till o med tänka att allt var på skoj.
Men så var det inte, bara ett urklipp från något gammalt. Skönt!
🌟🌼🌷

Profile picture for user Sisyfos

Men, du kan väl inte börja inläggen sådär 😀. Man sätter ju morgonkaffet i halsen. Nä, det där lät ju inte som något att eftersträva direkt. Starksprit är riktigt farligt.
Bra att du känner lite mer lugn och ro. Även om ditt lugn och ro är ett högt tempo. Det gäller att kanalisera den där energin på rätt saker. Så tryggt med antabus. Då hinner du bli stabil i nykterheten.

@Sigge69 Riktigt Elakt 🥵😅😂
Dina inlägg ska man läsa bakifrån, men de kunde jag väl förstått, du verkar gilla att få igång människor 😂
Jag är lite nyfiken på hur du tänker om din superduper ADHD - när du får din diagnos tänker du medicinera då? KBT Eller vill du bara ha de på papper.
Jag har ADHD men har inte börjat medicinera ännu. Jag har medicinerat mig själv med alkohol 🤪 nu jag har druckit alkohol en gång på 13 månader. Det går väldigt bra, men jag märker en stor skillnad nu när jag inte dricker. Jag får väldigt mycket idéer och gör saker jag aldrig skulle göra när jag drack eller var bakis. Kanske lite för mycket idéer ibland, enligt min man 😂 Jag vill absolut inte bli avtrubbad av några mediciner, då låter jag hellre bli dom.
Men jag skulle vilja kunna gå ner i varv, och titta klart på ett tv program utan att resa mig vart 10 minut. Eller sitta still och äta middag i lugn och ro, och den inre rastlösheten som ständigt pockar.
Jag är iallafall glad att du är nykter ❤️ 💪🏼
Kram 💕 sländan

Dag 12: ”Sigges 12 budord”
Godmorgon AF! Dan före dopparedagen är här. Jag har julpyntat min lägenhet motvilligt med en adventsljusstake och en tomte. Jag lever enligt mina 12 budord. Mina nära och kära accepterar mig som jag är och det är så skönt. Jag är inte kristen. Däremot tror jag på en blandning av buddism & hinduism. Det är mera jag.
Har kristna vänner som försökt få att tro. Men icke! Här kommer mina 12 budord:
- om det inte känns rätt, gör det INTE.
- Säg exakt det du menar.
- Var inte en som alltid skall finns för andr
- Lita på din intuition.
- Tala aldrig illa om dig själv.
- Ge aldrig upp dina drömmar.
- Våga säga NEJ.
- Våga säga JA.
- Var vänlig mot dig själv.
- Släpp det du inte kan kontrollera.
- Håll dig undan från negativa energier.
- Visa kärlek
Älskart! Ni ska veta att det är så befriande att leva så här. Jag är totalt orädd förutom 2 saker: Jag är höjdrädd & rädd för att känna mig likgiltig!
Tänker på ”spektaklet” så jävla rätt att säga upp mig! Mina budord styrker ju mitt beslut i allt.
Så idag är det dan före dopparedagen. Den tänker jag fira med att mysa med mina ”nya” godingar & en underbar tjej som heter ”Eva”. Vi har jobbat ihop i många år tidigare. Vi har skitkul ihop. Jag såg till att hon blev anställd -12 på detta jobb. Nu är hon big boss där. Jobbar 12 timmar, så vi hinner nog med att baka pizza, gymma och mysa. Idag lirar typ alla Bingolotto och har uppesittarkväll. Fy fan vad patetiskt ”brun 7, en enkel 7:a” Glenn - Endys lirar jullåtar & massa ”tomtar” ska rimma på sina julklappar… bingoberra ska bugga med loket. Alltså blä. Jag har suttit i soffan med familj & släkt och kollat på BL, men då har jag ngr snapsar, glögg och öl i mig. Men nykter ALDRIG i livet!
Sedan lirar vi julklappsspelet (helt hysteriskt) det fixar jag inte heller nykter. Det är skönt att leva efter mina budord & samtidigt få förståelse och acceptans för den jag är. Jag har i stort sett i hela mitt liv alltid sagt JA och tänkt på alla andra!
Nu fokuserar jag på att stärka och bygga upp min självkänsla. Jag har kontroll. Jag lever sann mot mig själv och jag gör saker som är bra för mig. Balans.
Så efter jobbet ska jag koppla av med lite schack & bara vara. Vackert så. Mina nära och kära ska lira bingolotto på landet.
Imorgon på självaste julafton skall jag ånyo jobba och jag börjar tidigt. Det känns så meningsfullt. Det är annat det än att kolla på bingoberra.
Men alla ska leva på det sätt de vill. Detta är mitt sätt. Förra julen köpte jag 2 bingolotter och åkte och snackade med min älskade mormor vid hennes grav. Hon älskade bingo. Jag ska åka till henne imorgon och ha en skön stund vid hennes grav och tända ljus och fixa lite blommor.
Lycka till nu, hoppas ni får bingo 🤣.
Ha ha tänker att skippa bingolotto, det stärker min nykterhet.
Fridens liljor
Kram

Dag 13: ”Vit som snö”
God Jul önskar jag er alla sköna beroendepersonligheter & anhöriga ❤️.
Jag tänker vara nykter såinihelvete precis hela julafton! Alltså, känner mig så jävla levande! Älskar denna versionen av mig själv. Jag har kontroll, lust & passion kryddat med tålamod. Energi som en ”trimmad köttbulle” men också ett stort skönt lugn inom mig. Sländan frågade ang min SUPerduper ADHD? Hur jag tänker kring det? Jag ska göra utredningen absolut. Varför ? Jo kanske för att försonas och förlåta mig själv lite. Jag har alltid varit hård mot mig själv. Ni vet om jag gör 99 saker bra och 1 dålig, så fokuserar jag på den saken jag gjorde dåligt! Jag tror den främsta anledningen till att jag vill utredas är att försonas med mig själv. Jag var kaos i skolan fram till gymnasiet. Det fanns ingen ADHD på min tid, vi kallades ”de har myror i röva”. Lärarna sa att jag kunde lämna klassrummet och gå ut och spela fotboll istället. Alltså redan i åk 1!
Alltid älskat och räkna, läsa och skriva. Men jag hade sådan lust, så jag gjorde klart böckerna på ngr dagar. De uppgifterna som skulle pågå under en hel termin. Jag lämnade stolt över mina böcker till läraren och sa ”Jag är klar” jag trodde jag var duktig och skulle få drösvis med beröm. Men jag fick skäll istället. Fan ! Då gav jag fan i min lust. I åk 3 kände jag mig ”dömd” av lärarna. Blev det säkert tidigare. Men i åk 3 kommer jag ihåg det. De sa massa otrevliga saker och jag var sensitive inkännande även som barn. Hur deras kroppsspråk berättade om hur mycket de avskydde mig. Så min skolgång fram till gymnasiet var kaos. De enda vuxna jag gillade var skolans vaktmästare.
Jag rymde (cyklade till mormor) 10 mil. Men blev nedbrottad utmed länsvägen av rektor + 1 lärare. Jag fick stryk, jag gav stryk. Jag satte mina egna regler. Jag har en längtan, en saknad. Det är att få känna mig liten iaf ngn gång. Jag sov själv hemma redan som 8 åring. Jag blev ”vuxen” och gjorde saker alldeles för tidigt i mitt liv.
Min sk styvfar var en stor elak jävel. Han misshandlade mig och bröt ner mig psykiskt med alla hårda ord. Min självkänsla var i botten. Min första starka depression kom i 10 årsåldern. Jag ville inte leva! Sedan följde vilda tonår med resor kors och tvärs. Tjejer & slagsmål på helgerna & sport var min passion. Sedan hade jag byggt upp ett stort jävla hat mot män!! Jag grät aldrig, jag sa aldrig som det var. Jag litade inte på någon. I de fall jag var på möten, spanade jag in ”prussiluskorna” och körde lögner samtidigt som jag tittade dom djupt in i deras ögon med mina blå oskyldiga ögon.
Hursomhelst det var rena vilda västern min uppväxt. Jag sov med knarkare på centralstationen i Gbg som 13 åring. Drog iväg på äventyr 🤣.
Blev dömd för grov misshandel vid 18 av två personer. Fick villkorligt. Stal kläder och massa prylar.
Att jag lever idag är pga mina skyddsänglar.
Men sry för spretigheten i mitt inlägg 🤣
Så utredningen gör jag främst för att försonas med mig själv fina sländan.
Jag kommer nog inte att börja medicinera. Alltså trots alla mina fel och brister så vill jag vara mig själv.
Just nu sitter jag och sörplar kaffe på jobbet. Kl 10 ska jag gå in till mina nya godingar och sjunga jullåtar och ge dem alla varsin julklapp på sängen.
Älskart!
Jag känner mig så privilegierad att få vara med godingarna, särskilt en sådan här dag!
Avslutningsvis vill jag önska er alla en riktig god jul.
Mitt hjärta klappar allra mest för dom ensamma och för alla barn.
Önskar alla tro, hopp & kärlek.
Fridens liljor
Kram

Dag 13: ”Vit som snö”
God Jul önskar jag er alla sköna beroendepersonligheter & anhöriga ❤️.
Jag tänker vara nykter såinihelvete precis hela julafton! Alltså, känner mig så jävla levande! Älskar denna versionen av mig själv. Jag har kontroll, lust & passion kryddat med tålamod. Energi som en ”trimmad köttbulle” men också ett stort skönt lugn inom mig. Sländan frågade ang min SUPerduper ADHD? Hur jag tänker kring det? Jag ska göra utredningen absolut. Varför ? Jo kanske för att försonas och förlåta mig själv lite. Jag har alltid varit hård mot mig själv. Ni vet om jag gör 99 saker bra och 1 dålig, så fokuserar jag på den saken jag gjorde dåligt! Jag tror den främsta anledningen till att jag vill utredas är att försonas med mig själv. Jag var kaos i skolan fram till gymnasiet. Det fanns ingen ADHD på min tid, vi kallades ”de har myror i röva”. Lärarna sa att jag kunde lämna klassrummet och gå ut och spela fotboll istället. Alltså redan i åk 1!
Alltid älskat och räkna, läsa och skriva. Men jag hade sådan lust, så jag gjorde klart böckerna på ngr dagar. De uppgifterna som skulle pågå under en hel termin. Jag lämnade stolt över mina böcker till läraren och sa ”Jag är klar” jag trodde jag var duktig och skulle få drösvis med beröm. Men jag fick skäll istället. Fan ! Då gav jag fan i min lust. I åk 3 kände jag mig ”dömd” av lärarna. Blev det säkert tidigare. Men i åk 3 kommer jag ihåg det. De sa massa otrevliga saker och jag var sensitive inkännande även som barn. Hur deras kroppsspråk berättade om hur mycket de avskydde mig. Så min skolgång fram till gymnasiet var kaos. De enda vuxna jag gillade var skolans vaktmästare.
Jag rymde (cyklade till mormor) 10 mil. Men blev nedbrottad utmed länsvägen av rektor + 1 lärare. Jag fick stryk, jag gav stryk. Jag satte mina egna regler. Jag har en längtan, en saknad. Det är att få känna mig liten iaf ngn gång. Jag sov själv hemma redan som 8 åring. Jag blev ”vuxen” och gjorde saker alldeles för tidigt i mitt liv.
Min sk styvfar var en stor elak jävel. Han misshandlade mig och bröt ner mig psykiskt med alla hårda ord. Min självkänsla var i botten. Min första starka depression kom i 10 årsåldern. Jag ville inte leva! Sedan följde vilda tonår med resor kors och tvärs. Tjejer & slagsmål på helgerna & sport var min passion. Sedan hade jag byggt upp ett stort jävla hat mot män!! Jag grät aldrig, jag sa aldrig som det var. Jag litade inte på någon. I de fall jag var på möten, spanade jag in ”prussiluskorna” och körde lögner samtidigt som jag tittade dom djupt in i deras ögon med mina blå oskyldiga ögon.
Hursomhelst det var rena vilda västern min uppväxt. Jag sov med knarkare på centralstationen i Gbg som 13 åring. Drog iväg på äventyr 🤣.
Blev dömd för grov misshandel vid 18 av två personer. Fick villkorligt. Stal kläder och massa prylar.
Att jag lever idag är pga mina skyddsänglar.
Men sry för spretigheten i mitt inlägg 🤣
Så utredningen gör jag främst för att försonas med mig själv fina sländan.
Jag kommer nog inte att börja medicinera. Alltså trots alla mina fel och brister så vill jag vara mig själv.
Just nu sitter jag och sörplar kaffe på jobbet. Kl 10 ska jag gå in till mina nya godingar och sjunga jullåtar och ge dem alla varsin julklapp på sängen.
Älskart!
Jag känner mig så privilegierad att få vara med godingarna, särskilt en sådan här dag!
Avslutningsvis vill jag önska er alla en riktig god jul.
Mitt hjärta klappar allra mest för dom ensamma och för alla barn.
Önskar alla tro, hopp & kärlek.
Fridens liljor
Kram

@Sigge69 Wow! Med den bakgrunden förstår man verkligen att du vill göra skillnad i ungdomars liv. Du vill ge dem allt det du inte fick. Och det är tur att vi har skyddsänglarna vid vår sida.

God julkram 🐘

Ibland tänker jag att det är bra att veta hur man är utan mediciner så att man kan jobba utifrån det. Sen var det nog skitjobbigt att växa upp som du beskriver. Det är jobbigt när man inte passar in i mallarna. Hoppas en diagnos hjälper dig att förlåta och förstå dig själv bättre. Jag tror faktiskt att alla gör så gott de kan i situationen de är i, men ibland hamnar man i destruktiva mönster.
Tänker att den energin du har är en superkraft. Det gäller att kanalisera den på rätt saker.

Dag 14 ”?”
Hej kämpar! Tack för input AH & Sisofys❤️! Budorden är balsam för själen. Uppväxten var vild med mycket frihet. Jag satte mina egna gränser. Hade verkligen mina skyddsänglar med mig. Tror nog jag ska trycka ut ngr ex som ngt typ av diplom med El grande ADHD diagnosen. Sätta upp den på min lägenhetsdörr & trycka upp visitkort att ha i mobilfodralet 🤣.
Igår var jag och käkade julmat med min gamle mor. Var hemma vid 20, hade en skitkväll! Hade jag inte haft antibus då jävlar hade jag druckit trolldryck. Var låg och kände bara en tomhet, en meningslöshet. Som ni vet är jag skraj för att bli likgiltig. Men redde ut stormen och gick och lade mig. Kvällarna är jobbiga.
Dagarna och särskilt Arla morgonstund går hur bra som helst, men kvällarna är tuffa.
Men vad bra att det kommer nya dagar.
Idag vaknade jag 08 utvilad och njöt av Löfbergs lila i sängen. Tog en fika och jiddrade med vänner på stan. Snart väntar gymmet och ett långpass. Har inte tränat på 2 dagar…. Jag behöver träningen för att må bra. Jag har 3 vuxna barn och ett ljuvligt barnbarn. Dock så har jag ingen kontakt med 2 av barnen i dagsläget. Det beror på mig. Jag hade druckit dagen innan dopet. Vaknade på morgonen och ringde min stora tjej och sa som det var och att jag inte vill visa upp mig som ”Ringaren i Notre dame” så jag sumpade dopet. Detta hände för lite drygt 6 v sedan. Jag har inte träffat mitt barnbarn sedan den 3 oktober.
Därför var det extra jobbigt igår. De hade varit hos min mor på fm. Min mamma berättade ingående hur barnbarnet lekte och vad hon hade gjort under besöket. Jag fick fan panik och tänkte dra därifrån. Mitt hjärta det blödde av sorg & saknad.
Jag har alltid varit en närvarande och barnkär pappa. Varit med dem på allt under deras uppväxt.
Men nu… SUCK! Men tänker att jag får ha tålamod och fokusera på att vara vit som snö! Alkoholen ställer till det! Jag är jävligt kreativ i min destruktivitet när jag dricker.
Fy fan. Nej nu är det slut med ömkan och gnäll. Jag kan inte ändra på det som varit, framåt! 14 dagar iaf, en dag i taget.
Var rädda om er ❤️
Fridens liljor
Kram

@Sigge69 vissa dagar är mer jobbiga än andra, just julafton är nog en sådan dag för många. Att du mådde dåligt igår är inte så konstigt, allt som plötsligt bara sköljer över en. Det måste vara skönt att ha antabusen i ryggen, så du inte trillar dit när det blir såna här dagar. Va bra att du har ett meningsfullt arbete, som du kan fokusera på och ger dig glädje ❤️ Snart är det nytt år, då kan man lägga den här Julen bakom sig.
Kram 💕sländan

Hej fina Sländan ❤️
Ja FY, det blev otroligt jobbigt efter jag slutade jobbet igår. Så jobbigt att inte ha ngn kontakt med 2 av barnen! Jag var verkligen inte i skick att gå på dop. Mådde skit och var långt ner i bottenträsket. Vodka & whiskey gjorde mig distanserad och jag var i ett uselt skick. När jag är Ringaren i Notre dame vill jag inte visa upp mig för någon. Jag förstår mina barn. Men det är tufft! Det var skönt att ha antabusen som skydd! Jag hade inte fixat kvällen igår annars. Ja snart är juleländet över & ett nytt år nalkas. Längtar efter våren.
Fridens liljor
Kram

@Sigge69 Följer din tråd med intresse och hejjar på dig! Förstår att det är tufft med barnen. Men det kanske går att reparera? Vad säger din fru om din nyktra resa? 🌟🌟🌟

Hej Sattva
Tack för dina hejarop ❤️ & vad kul att du följer min tråd! Tack.
Älskar ju det levande! Det skulle ju vara en död tråd utan input. Samtidigt lärorikt ni är alla så kloka och jag lär mig av er.
Jag kommer skriva om din fråga i dagens inlägg.
Kram & må väl. @Sattva

Dag 15: ”
Idag tänker jag vara nykter såinihelvete precis hela dagen! Tack för all input! Det gör tråden levande och jag lär mig saker. Framför allt får jag lust att skriva. Tänker att det är bra för mig att skriva av mig. Det får mig att tänka & reflektera. Känner en stor samhörighet med er. Ni är vackra, ni har förståelse och fördömer inte. Ni vill genuint att det ska gå bra för alla här inne på AF. Är det något man har svart bälte i är det ju just att slå ner en själv. Att inte tycka man är bra. Ångest, skam för saker man sagt eller gjort på fyllan. Tålamod och acceptans tror jag är nyckeln till goda val.
Jag har aldrig haft tålamod. Dock är det första gången i mitt liv jag inte känner en inre stress. Inte hör sorl. Jag behöver inte alkohol för döva det mer. Det är skönt.
Igår tränade jag med en vän. Ett tungt hårt pass. Min kropp är som jag unik och svarar på ett helt otroligt sätt. Jag brukar skoja med min träningsgrupp och säga ”vet ni? Jag kommer fan vinna SM guld i år!” I vad ? Jo det är SM i bodybuilding för alkoholister i Säffle i februari svarar jag. Jävlar vad vi garvar 🤣.
Min fru har varit bortrest hos släktingar till mig 5 dagar. Sedan kom hon hem till julfirandet. Min fru älskar mig såinihelvete och jag kan inte förstå det? Jo jag kan förstå det ibland. När jag är nykter och den jag var innan jag hamnade i trolldrycketräsket. Hon är verkligen en helt underbar vacker och stor människa. Vi har häckat ihop i 25 år. Första gången vi träffades var jag 15 år och jag tyckte hon var en TANT en märkvärdig sådan! 🤣. Alltså första mötet var för 37 år sedan. Hon är 3 år äldre än mig. Så ni förstår att hon var en TANT för mig när jag var 15 bast.
Hennes kille hade utmanat mig på en fight. Han hade loafers med klockor på 🤣. Mörkt långt permanentat hår och var en hård jävel. En karatekille. Dessutom även han tre år äldre än mig. Hursomhelst jag tackade givetvis ja till hans inbjudan och vi gjorde oss redo inför en stor publik. Min fru sa lite högtravande till mig ”grabben dra här ifrån, du kommer få åka på stryk annars” ha ha jag kommer ihåg att jag tittade på tanten och tänkte vilken jävla märkvärdig förmer tant. Aldrig att jag skulle vika. Dessutom hade jag inte gjort honom ett smack. Fighten blev ingen fight för vakter kom till allas förtret. Men ja jag hade torskat den fighten. Men jag hade iaf fått in ett par smällar på han. Det skiljer mycket på pojkar när de är tre år äldre i den åldern.
Min fru har allt som jag inte har dvs mycket 🤣. Hon har lärt mig otroligt mycket.
En klippa helt enkelt.
Men jag har ju aldrig direkt älskat mig själv. Så därför svårt att älska någon annan.
Men en sak är säker! Utan henne hade jag inte levt idag! Vi har fan aldrig bråkat, aldrig skrikit åt varandra. Hon är dessutom vacker som en hägring. En fd fotomodell. Om jag ska vara lite mallig ytlig 🤣🤣.
Men hennes insida är t o m ännu vackrare.
Spretigt inlägg som vanligt haf tålamod kära läsare.
Jag åkte hem till henne igår kväll. Fick en kram och hon kvittrade som en kakadua.
Men besöket varade bara i 5 min. Jag vet inte vad som hände. Kände mig låg och ville hem till mig. Jag sa som det var dvs att det inte berodde på henne utan att det enbart beror på mig själv. Hon ville verkligen att jag skulle stanna och sova hos henne. Men jag fixade inte det. Åkte hem och slängde av mig kläderna och gick och la mig i min säng. Hon skickade långa vackra peppande SMS till mig. Hon är verkligen en helt otrolig fin människa.
Nu ligger jag i sängen och sörplar mitt kaffe. Märkligt hur jag är …. Jag trivs ensam, avskyr att vara ensam men jag pallar inte att umgås med folk ibland.
Jag är en gul supersocial kille 🤣🤣
Märkligt.
Jag älskar och hatar min ADHD!
Nu ska jag kliva upp. Här ska städas. Min lght ska vara i toppskick och jävlar vad den skall dofta gott. Älskar att ha ordning och nystädat. Sedan ska jag ner och fila på en stryktipsrad ihop med ngr vänner. Sedan väntar gymmet och ett axelpass med förbränningsträning efteråt. Sedan fotboll på tvn. Tänker att allt detta skulle jag ju inte gjort om jag inte ville leva?! Om jag inte kände tro, hopp & kärlek!
Ni vet jag kan känna eufori och inte vilja leva inom loppet på 24 timmar 🤣🤣så nog fan är jag en komplex människa!
Nu vill jag önska er alla krigare en må väl dag.
Fridens liljor
Kram

Dag 16: ”Identitet Nykterist”
Godmorgon alla sköna beroendepersonligheter ❤️. Idag är det äntligen Måndag. Julen är över. Jag ska dansa ut julen och plocka ner alla mina julsaker i källaren läs adventsljusstaken & tomten 🤣🤣. Var en jobbig julafton & juldag! Kände mig usel, ensam & deppig.
Men hursomhelst med ett lugn inom mig.
Igår vände det. Vilken tur att det kommer nya dagar! Gymmade, spelade schack (nästan i nivå) som när jag var som bäst.
Fikade med vänner. Sedan åkte jag till min fru och hon bjöd på spaghetti & köttfärssås. Älskart! Jag har varit särbo sedan 1/9 -20 och har inte använt spisen än. Jo jag har värmt glögg 🤣. Jag äter ute. Men det finns ju inget bättre än husmanskost. Tänker att jag får väl ta efter den sköna tragiska snubben i träningsoverall som pratar värmländska (Robert Gustavsson) som lagar tre rätters med tända ljus till sig själv och lirar dansbandsmusik och dansar efteråt. Tragikomiskt. Läst Sattvas blogg idag. Wow är så imponerad av dig!! Grattis!
Yoga is da shit! Tänker vidare självkänslan, makten att ta tillbaka kontrollen över sig och sitt liv. Tryggheten det ger att vara nykter. Att vara skarp. Att identifiera sig som nykterist! Hälsan. Tålamod Sigge!
Jag är så glad & tacksam för att jag inte har någon inre stress längre! För att livets sorl inte äter upp mig längre. De (ovan) var ett stort skäl till varför jag berusade mig.
12 cl sprit och vips så var min inre stress som bortblåst efter 3-5 min.
Jag ska träffa mina barn inom kort och rensa luften och be dem om ursäkt. Det står högst upp på min agenda. De vill träffa mig.
Alltså jag har varit en pappa som alltid varit närvarande. Klasspappa, läger, fotbollstränare och varit med överallt!
Pingis, gymnastik, fotboll och så röjde vi i simhallen någon gång i veckan. Hade hästar med allt vad det innebär. Utlandsresor, båtliv. Vi har varit supertighta! Sedan fick jag en kris när alla barnen flyttade ut. Det blev så tomt. Alla deras polare hängde hos oss, alltid fullt ös!
Så tomheten berodde också på alla deras fina vänner försvann. Kvar satt jag och min fru och våran söta vovve. Det var då jag blev förälskad i alkoholen. Den fyllde mitt tomrum. Den blev allt mer betydelsefull för mig. Så betydelsefull att jag suttit ensam över de sista 2 jularna. Förra julen grillade vi dagen innan julafton hemma hos mig och bytte julklappar. Sedan vinkade jag av dom vid 19 och gick upp och hällde i mig sprit. Julafton, juldagen & annandagen. Jag drack & sov, drack och sov. Visste inte ens vilken dag det var, inte heller om det var morgon, middag kväll eller natt. Iår var jag nykter och det var jobbigt att inte kunna fly in i dimmornas dal. Att inte vara distanserad. MEN jag är så jävla fast beslutsam om att vara nykter. Identifiera mig som nykter & hälsosam. Som mina barn sa: ”Vi vill ha tillbaka våran pappa. En pappa som finns 24/7 som är en handlingskraftig och vis. Som alltid finns.
Som alltid hjälper till. Inte fan ska jag ligga i min säng och dricka sprit och låsa in mig. Inte fan ska jag leva begränsat, distanserad med en neandertalares visdom.
Jag ska vara levande, fullsketen med känslor, hälsosam, vacker, fri och ha kontroll över mitt liv.
Sigges 12 budord är mitt kall.
Idag ska jag jobba 12 -23 med mina godingar. Sedan ska jag och mitt minsta barn mysa, han slaggar över.
Så det blir nog sent inatt 🤣.
Som vanligt ett spretigt inlägg. Men hoppas ni känner min beslutsamhet och kraft och positiva energier!
Nu kör vi 💪. Ett gympass hägrar nu.
Fridens liljor
Kram

@Sigge69 jösses Sigge! 🥳 du har verkligen allt en människa kan önska sig. Fru, barn, barnbarn, ett givande arbete, vänner, hobby och en bra fysik 🤗 nu är det bara den här förbannade alkoholjävulen som ska hanteras.
Men de kommer du fixa med hjälp av bla antabusen. De är toppen att du börjar träffa dina barn igen, de finaste man har ❤️ De underlättar för dig, eftersom du har varit en närvarande och en bra pappa under deras uppväxt. De är inte alla pappor som har varit de.

Jag förstår din känsla när dina barn flyttade hemifrån. När min yngsta flyttade hemifrån tyckte jag att mitt liv var meningslöst, mitt liv var slut. Jag grät varje dag i en vecka, trots att han flyttade 5 min från mig 😂
Nu skulle jag aldrig vilja att de flyttade tillbaka, jag har blivit alldeles för bekväm och vill göra som jag vill. Inte anpassa mig efter middagar mm men så träffas vi väldigt ofta.
Kram 💕sländan

Dag 17: ”Balans”
Godmiddag AF.
Idag är ju en underbar dag att vara fri, obegränsad & levande. Så JA jag tänker givetvis vara nykter såinihelvete precis hela dagen. Dag 17 i min vita bok. Snyggt jobbat Sigge! Känns gott och stärkande att jag hanterade mina 2 skitdagar och inte flydde från dem. Visst jag har antibus, men ändå!
Gårdagskvällen blev mys med jr och frugan. Vi satt och surrade till 01.30. Sent för en farbror som mig 🤣. Levande samtal med sonen, Älskart!
Sovmorgon och mer mys idag. Nu sitter jag på jobbet med en kopp LL & njuter.
Jobbar till 22. Har jobbat 8/10 dagar sedan jag blev arbetslös. Ha ha tänker på Tomas von Brömssens film. Han fick sparken efter dryga 30 år på posten. Deltog på Arbetsförmedlingen i en grupp. Första mötet säger en handläggare inför en grupp håglösa människor ”Säg efter mig” ”Jag är inte värdelös, jag är bara arbetslös” 🤣.
Kommer vara ledig i sex dagar som det ser ut nu. Tänker skriva ett CV och börja söka jobb. Spännande!
Ungdomarna börjar få ont i kropparna, men såklart så skall vi kötta på gymmet även idag 🤣. Balans kost, motion, sömn är grunden till utveckling.
Önskar er alla en fridens liljor dag.
Kram

Dag 17: ”Balans”
Godmiddag AF.
Idag är ju en underbar dag att vara fri, obegränsad & levande. Så JA jag tänker givetvis vara nykter såinihelvete precis hela dagen. Dag 17 i min vita bok. Snyggt jobbat Sigge! Känns gott och stärkande att jag hanterade mina 2 skitdagar och inte flydde från dem. Visst jag har antibus, men ändå!
Gårdagskvällen blev mys med jr och frugan. Vi satt och surrade till 01.30. Sent för en farbror som mig 🤣. Levande samtal med sonen, Älskart!
Sovmorgon och mer mys idag. Nu sitter jag på jobbet med en kopp LL & njuter.
Jobbar till 22. Har jobbat 8/10 dagar sedan jag blev arbetslös. Ha ha tänker på Tomas von Brömssens film. Han fick sparken efter dryga 30 år på posten. Deltog på Arbetsförmedlingen i en grupp. Första mötet säger en handläggare inför en grupp håglösa människor ”Säg efter mig” ”Jag är inte värdelös, jag är bara arbetslös” 🤣.
Kommer vara ledig i sex dagar som det ser ut nu. Tänker skriva ett CV och börja söka jobb. Spännande!
Ungdomarna börjar få ont i kropparna, men såklart så skall vi kötta på gymmet även idag 🤣. Balans kost, motion, sömn är grunden till utveckling.
Kram

Dag 18: ”Kärlek är frånvarande av dömande”
Wow 18 helvita dagar. Fick lite smicker igår. ”Fan vad fräsch du ser ut Sigge” Jag blev lite malligt stolt 😊. Jo jäklar vilken skillnad det är när man inte intar någon trolldryck. Tänker att kroppen är en fantastisk mackapär på att återhämta sig. Nu har man lyster igen på huden. Ögonen är ånyo intensiva & levande. Gymträningen
går hur bra som helst. Blir starkare för varje dag. Varje vecka ökar jag i vikter.
Alltså jag skulle kunna skriva en bok om alla vinster man får som nykter. Som fri, obegränsad, klar och levande! Vackert så.
Som ni redan förstått ska jag vara nykter såinihelvete precis hela dagen!
Citatet ovan är från Strindberg. Alltid varit intresserad av honom. Vilken bitter människa. Vilken tänkande konstnärssjäl.
Han satt och pimplade vin på gyldene freden och morrade ”Det är ju fan att människor ska vara så komplicerade” Älskart. Vilket geni. Men jävlar vilka konflikter han hamnade i. Var nödgad att fly landet t o m.
Gårdagen blev en skön dag. Jobbat 8/10 dagar långpass. Känns som den verklighetsbaserade filmen ”Awakenings” med Robert de Niro i huvudrollen. Har ni inte sett den ? Se den! Ungdomarna har levt upp, de har fått tillbaka sin dygnsrytm.
Energifyllda och kontaktsökande. Älskart.
Gårdagskvällen var jag på gymmet med två av grabbarna och en vän till mig. Blev så glad och stolt över killarna. Deras vilja, deras glöd och lust. Tänker att alla människor har sådan stor kapacitet inom sig! Ingen vill vara vaken hela nätterna och vara en levande zombie dagtid! Men alla behöver en förebild, en vägvisare. Någon som har energi, vilja och ett stort hjärta!
Jag berättade till dom att jag var rörd över att se dom träna. Att jag var stolt över dom!
Mitt mål var att se till att det skulle bli mer drag på stället! När jag kom var det mer drag på ett äldreboende. Nu jävlar är det skillnad. Fick kramar och frågor när jag kommer nästa gång…. Är ledig till måndag.
De gillade dom inte. Men jag sa till dom att fortsätta med det vi påbörjat fastän jag inte är där. De lovade att hålla i.
Vet ni ? Jag hör fåglar kvittra utanför, ljuset och våren nalkas inom kort. Gud vad jag älskar ljuset, våren. Åka båge med alla sinnen påslagna till Max.
Idag ska jag bara vara. Ska träna schack, gymma, söka jobb. Det blir en bra dag!
Önskar er alla tro, hopp & kärlek.
Fridens liljor
Kram

@Sigge69 jag längtar oxå till vår, nu får jag nöja mig med meditations musik med fågelkvitter och porlande vatten- när jag hör de känns det som hela jag väcks till liv ❤️
Jag tänker på ditt jobbsökande, ska du inte arbeta med ungdomar längre? Du verkar ju vara så bra med dom, synd i så fall. Men jag förstår om du vill göra något annat i ditt liv oxå. Hur som, så kommer du nog hitta rätt plats snart 👍🏻💕

Hej Sländan ❤️
Jag älskar ljuset, våren, sommar. Är ”solknarkare” brun som en pepparkaka. Dock fick det sig en törn i somras då jag opererades och de skar bort 6 elakartade leverfläckar. Men ingen hade spridit sig. Jag drog till Grekland efter op. 🤣.
Klart som korvspadet att jag ska fortsätta att jobba med ungdomar 16-21 år. Det är det bästa jag vet.
Kram ❤️

Hej Sländan ❤️
Jag älskar ljuset, våren, sommar. Är ”solknarkare” brun som en pepparkaka. Dock fick det sig en törn i somras då jag opererades och de skar bort 6 elakartade leverfläckar. Men ingen hade spridit sig. Jag drog till Grekland efter op. 🤣.
Klart som korvspadet att jag ska fortsätta att jobba med ungdomar 16-21 år. Det är det bästa jag vet.
Kram ❤️

Dag 19: ”När jag är äkta, mår jag bra”
Denna underbara torsdag ska jag förgylla med att vara nykter såinihelvete!
Vet ni kära AF? Jag mår så bra! Älskar att jag klivit ur ekorrhjulet och stannat upp.
Jag har ett stort lugn inom mig. Jag fokuserar på mig själv. På att investera i mig själv. Min självkänsla känner jag har ökat markant under dessa dagar & framförallt pga att jag är fri från dokusåpan ”Spektaklet”. Äkthet. Jag trivs som bäst när jag är äkta, eller kan vara äkta. Enkelheten älskar jag. Jag har tålamod, vilket jag aldrig kan påminna mig om att jag haft tidigare i mitt liv. Känner livskraft, lust & livskvalitet.
Varje dag mornar jag till mig i säkert minst en timme, givetvis med nybryggt kaffe. Andas. Väcker varje del av min kropp. Det är som en rofylld meditation varje morgon.
Jag är skarp igen. Tänker kreativa tankar.
Jag jagar inte längre. Ingen stress. Ingen flykt. Alltså det är så befriande. Min inre stress är begravd. Jag har insett att rutiner är viktiga för mitt välbefinnande. Jag som alltid avskytt rutiner. Jag sover numera så skönt, minst 8 timmar per natt. Jag tränar på gymmet 6 dagar i veckan. Äter sunt mellan 12 -20 (oftast bara 2 mål). Jag har plockat bort kolhydraterna under ca 1 år. Men har nu börjat att fylla på med KH igen.
Jag kör verkligen hårt & tung träning och behöver lite extra energi därav KH.
Jag har så länge jag kan minnas haft stora sömnproblem. Alltid varit - på sömnkontot. Så ni förstår att jag njuter nu.
Basen är ju grunden till välmående.
Kost, motion & sömn.
Vill äga så lite som möjligt. Lycka för mig är inte det materiella. Jag har jagat, jag har levt så fel. Jag har haft husbilar, massa bilar, motorcyklar, flera hus, bostadsrätter, drösvis med båtar & husvagnar,varit besatt av börsen, köpt & sålt.
När jag tänker tillbaka på det, så har det mesta varit en jävla flykt! En flykt från ledan. En jakt för att inte ha tid till att känna efter, att reflektera. Ska fan aldrig in i något ekorrhjul mer, är så urbota trött på att fly. Nu är enkelhet & tid min vision.
Jag köpte en bostadsrätt kontant (billigt) den är på 28.5 kvadrat med sovalkov. Jättefin & mysig. Hyran är på 1835:- då ingår Wi-Fi & tv stn va & värme. Jag brukar kyssa kaklet i mitt fina badrum, för att visa min tacksamhet. Sedan äger jag en liten söt billig bil & en mc. Thats it! Ska köpa mig en liten båt också. Så jag kan fiska och åka ut till öarna och sola naken. Sedan älskar jag att fiska kräftor. Men det ska bli en liten smidig båt. Har alltid haft stora bobåtar. Vi har semestrat hela familjen tidigare på sjön. Men det är ett jävla bestyr med upptagning, service och vinterförvaring. Nej nej nej, det går fetbort. Enkelt ska det vara. Sedan detta att skapa sig och uppskatta tid. Det har jag aldrig tidigare ägnat en tanke, mer tvärtom (flykt) så att jag ska slippa ha tid att tänka. Nu är tid verkligen något jag älskar att ha.
Vad är lycka ? För mig är det fan inte pengar och någon jakt på falsk lycka (materiella) saker. För mig är lycka tid.
Alkohol då ? Jag är så urbota trött på att leva begränsad, distanserad & att fly!
Usch tvi vale!
Spretigt inlägg 🤣. Vet aldrig vad jag ska skriva om när jag börjar. Men så här blev det idag.
Nu ska jag kliva upp. Ska städa min lägenhet, kolla jobb, gymma & träna schack. Knoppen & kroppen ska få sitt.
Igår kom en gammal vän sedan 80 talet förbi och hälsade på. Han är härlig vän. MEN stressad såinihelvete. Pratar på in och utandning. Rastlös. Allt ska gå i 200 knyck.
Vet ni? Inte ens han kunde stressa upp mig.
Jag funkade som bäst med honom om jag tagit ngr 12:or whiskey innan 🤣🤣. Sigge har hittat lugnet!
Kram

@Sigge69 Vilket jättefint inlägg om vad som är viktigt i livet ❤️ Tänker lite som du, prylar och pengar gör inte heller mig lycklig. Jag brukar säga att jag samlar på relationer - djupa och lättsamma. Varje möte med en människa kan vara starten på en relation. Här och nu, närvaro i varje möte.

Gott nyttårkram 🐘

@Sigge69 Håller med dig, materiellt ägande är verkligen inte meningen med livet. Här där jag bor, finns det många människor med en annan syn. Under barnens uppväxt har jag ofta sagt "Det ni ser omkring er, det era kompisar har osv är inte verkligheten för de allra flesta".
Du verkar verkligen ha koll på riktningen i ditt liv o det är härlig läsning!
Gott nytt år!!🌟🌟🌟

@Sigge69 så glad jag blir att du ska fortsätta jobba med ungdomar 🙏🏻 De vore för synd annars, såna som dig behövs som förebilder för ungdomar, särskilt för dom som har hamnat lite på glid.
Jag hoppas att du får ett gott slut och ett gott nytt år! 🎉🥳
Kram 💕 sländan

Tack för din SUPport fina Sländan! Det är mitt kall i livet och det jag brinner för. Önskar dig ett riktigt gott nytt år. Kom ihåg att de tre 2:orna 2022 står för tro, hopp & kärlek ❤️. Det kommer bli ett bra år för oss.
Kram @Sländan

Dag 20: ”Gott nytt år”
2021 årets sista dag. Vet ni? Nyårsafton är ju en extra bra dag att vara nykter såinihelvete precis hela dagen. Att börja det nya året 2022 helt obegränsad. Älskart.
Idag är det träningsfria. Men imorgon ska jag bolla med vikter igen. Gudagott att vara levande kryddat med ett stort stort lugn.
Idag blir det en dag i all enkelhet. Ska bjuda min mor på fika och sedan ska jag och frugan gå en långpromenad. Gå förbi och kika på min dotters nyinköpta hus (inflytt i februari) ska bli skönt. +7 grader! Varje dag som inte är minusgrader är en bonusdag för mig! Kanske skulle åka lite båge imorgon 💪.
God mat & lugn och ro. Skall bli min avslutning på detta år.
Mitt motto är att fortsätta leva efter Sigges 12 budord. Mitt röda hjärta med fredstecknet inuti på mitt bröst ska påminna mig om positiva energier och hur jag ska leva & tänka.
Jag ska vara extra snäll och tänka goda tankar. Inte ödsla tid på negativitet. Saker som stjäl tar min energi.
Gott nytt år alla sköna beroendepersonligheter nyktra som onyktra. Jag tänker på er ❤️
Nu ser vi till att göra 2022 till värsta bästa året!
Fridens liljor
Kram

Dag 21: ”Älska mig själv”
Godmiddag! Dag 21. 2022 välkommen.
Årets första dag kommer jag vara nykter såinihelvete precis hela dagen! Vilken ynnest det är att börja årets första dag som levande, fri & obegränsad! Med ett enda stort och skönt lugn inombords.
Igår var jag fyllechaffis 🤣. Åt gott och skålade in tolvslaget med mjölk. Alltså vilken symbolik i det. Mjölk. Det mjölkfyllda champagneglaset fick symbolisera mitt motto för 2022. Mitt motto och tillika nyårslöfte är Älska mig själv! Så genialt och så enkelt! Suck en skön suck kom till mig när jag skrev det ovan.
Idag vaknade jag som vanligt kl 09. Åkte och hämtade en sliten vän från gårdagens fest. Nu skall jag städa min lägenhet. Sedan väntar årets första gympass. Sedan PL fotboll och stryktipset.
Äta gott och bara vara. Det är väl att älska sig själv om något?!
Imorgon ska jag ta ut motorcykeln och sjunga ”Born to be wild” 🤣🤣. Det är ju ändå +7 grader.
Tre veckor har gått sedan TNE. Bra Sigge klappar mig på axeln! Ett sug under denna period (julaftonskvällen) annars noll, nada sug!
Är så fetklar med destruktivitet! Är fetklar med trolldryck!
Mjölk är att älska mig själv ❤️.
Fridens liljor
Kram

@Sigge69 Vilken fin profilbild 😍 Är det så din tatuering ser ut ungefär? Jag har en vision om att en gång gå in på en bar och beställa en mjölk, precis som Fantomen gör. Det kanske blir av under 2022 🤔

Kram 🐘

@Andrahalvlek Tack ❤️
Japp den pryder mitt högra bröst. Den lyser må du tro! Alla gaddar och de är många är svarta. Låter ju som vi ska ta efter Fantomen. Vi glider in på baren med högt huvud och en kropp rak som en fura och sedan beställer vi en ”Stor stark mjölk”!
Kram

Dag 22: ”När jag kysser havet”
Söndag vilodagen är här. + 7 grader älskart.
Tänker vilken härlig dag att vara nykter såinihelvete precis hela dagen. Dag 22. Dagarna ökar på likt ljuset växer sig starkare för varje dag. Vilken tid vi har att se fram emot. Ljuset och våren. En skön suck. Alkoholen finns inte i mitt liv eller ens i mina tankar längre. Det är så befriande & berikande att slippa det.
Igår när jag tömde min brevlåda låg ett brev från regionen. Vet ni ? Jag är uppsatt för utredning för min SUPerduper ADHD. Jag ska lämna 3 st Pethprov först. Ahhh ånyo en skön suck. Jag är så motiverad!!!
Äntligen! Sista pusselbiten.
Ska bli så gott att få vända ut och in på varenda sten i mitt liv. Jag har aldrig strövat eller dragits till normalitet, mellanmjölk, lagom, medelsvenssons. Jag har alltid älskat de som vågar sticka ut. Som vågar vara sig själva. De udda.
Så ni kan vara lugna! Jag ska inte bli normal och rätta in mig i ledet. Vara neutral, beige och lite lagom 🤣. Men det skall bli skönt att få bli utredd.
Ämnesraden är från en varm och solig Junidag ute på sjön. Jag fiskade. Endast iförd ett par shorts, med kisande ögon mot den varma sköna solen. Brun som en pepparkaka. Jag sjöng Lundells ”När jag kysser havet” (älskar att sjunga). Sjunger extra mycket på sjön och när jag kör hoj.
Solens strålar reflekterade sig så stilfullt på vattnet. Plötsligt napp. Jag fortsatte sjunga och landade en gädda. Jag släppte tillbaka gäddan till tonerna av Lundell.
Ni vet ju att mina inlägg är spretiga och det kan komma vad som helst. Utan en röd tråd. När jag börjar skriva vet jag inte vad som skall komma. Men jag tror att sommarsol, fiske, sången står för min livslust. Den står för när jag mår som bäst. Ute i naturen. Elementen. I all enkelhet. Med alla mina sinnen påslagna till max.
Det är livskvalitet för mig.
Nu ska jag fånga dagen i varsam takt.
Ska ta en fika på stan. Sedan väntar gymmet. Därefter ska vi fira min lille pojk som fyllt 24 år på landet med tårta 🎂.
Fridens liljor
Kram

Dag 23: ”I det enkla bor det vackra”
Dagarna pinnar på. 23 dagar idag som levande, fri, obegränsad & skarp. Som ni förestår kommer jag vara nykter såinihelvete precis hela dagen.
Jag känner mig rik! All min inre stress är borta. Jag har alltid haft ett ”hål i min mage” en inre stress, så länge jag kan minnas. Nu känner jag bara ett stort och skönt lugn inom mig. Jag njuter och tar tillvara på all enkelhet i livet. Sådant som jag förr kallade leda. Alltid älskat att vistas i orörda miljöer. Vilken livskvalitet jag fått.
Ingen jakt efter kickar, efter att distansera mig eller döva. Tålamod.En skön suck. Lugn och ro. Njuter av nuet. Njuter & uppskattar det enkla i vardagen. Underbart. Trots att mycket återstår framledes med att reparera relationer som jag bränt. Trots att jag är arbetslös. Mycket frågetecken. Så känner jag mig så lugn i allt. Jag tror aldrig jag mått bättre i mitt liv än vad jag gör nu.
Ni förstår att min självkänsla dansar tango och ökar för varje dag. Självkänsla är djupt rotad, men också en färskvara.
2022 ska bli det bästa året i mitt liv. Jag har redan bestämt att jag ska vara nykter hela detta år, vad som än händer. Jag vet. Man ska ta en dag i taget. Men jag är en envis jävel. Jag har bestämt mig! Saknar inte trolldrycken ett endaste smack. Visserligen hade jag ett sug på julaftonskvällen. Men egentligen inte efter alkohol. Jag mådde skit. Var deprimerad. Ville fly från ledan.
Är så övertygad om att livskvalitet handlar om att uppskatta det enkla. Att vara i nuet. Att inte jaga. Inte fly. Att ha tid. Att säga nej. Inte ta sig själv på så stort allvar. Omge sig med positiva energier. Sålla. Skratt & glädje. Inställning. Att vara tacksam. Ödmjuk & att tänka goda tankar. Att ge & hjälpa villkorslöst. Att vara snäll. Våga & vara modig.
Så skall mitt 2022 levas.
Tänker vidare att jag alltid känt mig som en överlevare. Sätt mig i Guetamala med 20 spänn i bakfickan. Jag skulle fixa det med, som den överlevare jag är. Men är duktigt trött på att vara sådan. Jag vill inte vara någon överlevare längre, jag vill vara en man som lever istället.
Snurrigt spretigt inlägg som vanligt, haf förtröstan ni som läser 🤣. Om det är ngn som läser (mer än ”Ulla & ”Sally”)!
Fan vad jag är bra! Klappar mig på axeln!
23 dagar vit som snö. Tänker vad många beslut jag tagit under denna korta tid och nu är jag här idag. Skrev att jag har fan aldrig mått så bra tidigare i mitt liv som jag gör NU. Vackert så.
Kan jag så kan ni!
Har läst lite andra trådar & jäklar vad mycket visdom & förebilder det finns på forumet. Tack!
Idag ska jag söka efter nya utmaningar dvs jobb. Spela schack. Jobba med ”mina” godingar. Vart ledig i fem dagar, längtar efter dom!! Mitt dagliga gymbesök blir ett kvällspass. Har ett nytt träningsupplägg.
Imorgon tänker jag skriva ett utmärkt CV och steppa upp och fokusera på jobbsökande.
Fridens liljor
Kram

Profile picture for user Soffi

@Sigge69 skrev:"Om det är ngn som läser (mer än ”Ulla & ”Sally”)!"

Jag läser - varje dag!
Kanske dags att kliva in och säga hej?
Ja, God morgon, Soffi kallas jag 😊!

Du skriver så bra! Ger så mycket energi och piggar upp!
Och så ... ja, det är nog därför jag inte kommit mig för att säga hej och välkommen innan .... jag känner igen mig i sååå mycket du skriver!
Fast - det är "omöjligt"! 😲🤔 Du har ju SUPer ADHD ... 🤔
Nåja, det är en del av min process just nu, inte ditt problem 😂🤣.

Jag vill också tacka för alla goda skratt!
Även om, ja, det där skrattet över att vara duktig i skolan, tycka om att jobba och lära sig, det skrattet fastnade lite i halsen. För gud nej! Det gick INTE för sig att jobba snabbare än övriga, hur roligt man än tyckte det var. Jag hanterade det dock annorlunda än dig ... jag lärde mig att stänga av, och stänga av lite till, användes som "stötdämpare" ... och stängde av ytterligare ...
Minns att mina föräldrar frågade om de fick köpa fler böcker till mig att jobba med istället, så att jag kunde få "komma undan", men nej, det gick inte heller för sig på min skola. 😔

Jag har för övrigt även jobbat en period på högstadieskola. Det funkade inte. Det berodde absolut INTE på ungarna (obs "ungarna" säger jag med värme), de där ungarna som var hopplösa enligt många, de som inte lyssnade ...
-Nähä? Men har ni provat att lyssna på dem? Så att de inte behöver skrika? Samtala i stället för att bara skälla? Det går att nå fram! Eller så var det det ... att de förstod att jag förstod, även om jag själv aldrig varit den skrikiga, stökiga typen, som gjorde att vi fick fin kontakt 😊?
Synd att det fanns ett ledningsproblem med stor personalomsättning och -brist.😞

Och så frihet. Frihet att njuta av det lilla, det enkla, naturen, rörelse - det är underbart - stort!!!
Nog om mig! Risk för att jag kapar din tråd fullständigt! 😂

Fan vad du är bra Sigge!!
Fridens!

Jag läser också Sigge, det går undan i din tråd. En frisk fläkt där personligheten lyser igenom. SUPer ADHD - jag kan tänka mig det. Gäller att kanalisera energin på rätt saker, men fattar att det inte är så lätt alla gånger. Särskilt inte i att passa in i skolan. Skönt att du känner dig motiverad att inte dricka. Det är liksom ingen lösning på nåt. Och bra att du får en utredning.
Ha det bra och lycka till!

@Soffi
Alltså TACK rara Soffi!
Blev så glad över att du skrivit & att du läser min ”blogg” vareviga dag. Blir fan rörd som den känslomänniska jag är TACK!
Du får kapa min tråd hur mycket som helst!
Utan er blir den inte levande. Bara massa Siggetugg.
Jag fokuserar mycket på mig själv i detta skede. Därav läser jag & kommenterar inte så mycket i nuläget. Men jag har läst om dig. Vilken härlig kvinna/ människa du verkar vara! Enda minuset är väl klimakteriet då 🤣🤣. Min fru har haft det under lång tid. Jag håller på att frysa ihjäl nattetid, då hon envisas med att ha öppna fönster när det är -8 grader ute!!
Altan och drinkar Hujedamig hur fel vi tänker. Hur skadade vi är i våra tankesätt. Det gäller att lära om. Programmera om hjärnan och belöningssystemet.
Du verkar vara duktigt klar med trolldrycken. Det känns i din text.
Ska läsa din blogg i lugn och ro. Snacka om att den är levande!
Nej, det är inte lätt att vara annorlunda. Men jag Älskart trots allt. Hade de vuxna förstått sig på mig hade jag haft topp topp betyg i allt. Nu landade jag på 1.7 i åk 9.
Men jag fixade gymnasiet 3.0 samtidigt som jag jobbade 75 % natt på ett boende 🤣🤣🤣. Hade typ 13000 kr varje månad som 17 åring. Lärarna hade möte med mig. De undrade om jag höll på med droger 🤣🤣
Tack ännu en gång för att du gjorde min morgon ännu skönare.
Kram

@Soffi
Alltså TACK rara Soffi!
Blev så glad över att du skrivit & att du läser min ”blogg” vareviga dag. Blir fan rörd som den känslomänniska jag är TACK!
Du får kapa min tråd hur mycket som helst!
Utan er blir den inte levande. Bara massa Siggetugg.
Jag fokuserar mycket på mig själv i detta skede. Därav läser jag & kommenterar inte så mycket i nuläget. Men jag har läst om dig. Vilken härlig kvinna/ människa du verkar vara! Enda minuset är väl klimakteriet då 🤣🤣. Min fru har haft det under lång tid. Jag håller på att frysa ihjäl nattetid, då hon envisas med att ha öppna fönster när det är -8 grader ute!!
Altan och drinkar Hujedamig hur fel vi tänker. Hur skadade vi är i våra tankesätt. Det gäller att lära om. Programmera om hjärnan och belöningssystemet.
Du verkar vara duktigt klar med trolldrycken. Det känns i din text.
Ska läsa din blogg i lugn och ro. Snacka om att den är levande!
Nej, det är inte lätt att vara annorlunda. Men jag Älskart trots allt. Hade de vuxna förstått sig på mig hade jag haft topp topp betyg i allt. Nu landade jag på 1.7 i åk 9.
Men jag fixade gymnasiet 3.0 samtidigt som jag jobbade 75 % natt på ett boende 🤣🤣🤣. Hade typ 13000 kr varje månad som 17 åring. Lärarna hade möte med mig. De undrade om jag höll på med droger 🤣🤣
Tack ännu en gång för att du gjorde min morgon ännu skönare.
Kram

TACK ❤️@Sisyfos
Hej & TACK BOCK & BUG!
Vad kul att det inte ”bara” är Ulla & Sally som läser 🥳🤣.
”En frisk fläkt” ”Det går undan i din tråd”
Hmmm jag tycker att jag är lugn som en filbunke eller som en kastrerad golden retriver 🤣🤣.
Klart det har varit tufft att vara annorlunda och inte passa in i det ”normala” ibland.
Men jag vill inte vara någon annan. Jag älskar att utmana normer och det normala.
Äh vad fan är det att sikta på ?
Jag är jag med alla mina fel & brister.
Men också ett djup och en jävla massa styrkor!
Kram ❤️

Dag 24 ”Livskvalitet är att förstå sig själv & uppskatta det man har”
Hej AF dag 24 här och min ”byfåne” har inprogrammerat följande fras. Idag ska jag vara nykter såinihelvete precis hela dagen.
Ha ha tänk t o m min byfåne har lärt sig att jag numera är den bästa versionen av mig själv! Jag letade citat (älskar när ngr enstaka ord som blir en mening) som kan innefatta ett helt liv. Men hittade inget lämpligt för denna dag. Så jag skrev ett eget citat. Livskvalitet wow jag är numera som en kastrerad golden retriver 🤣🤣. Vaknar och mornar mig i sköna sängen i över en timme varje morgon. Givetvis med nybryggt kaffe. Jag vaknar i lugn och ro. Med en skarp kreativ hjärna. Jag spelar schack ett par timmar per dag. Jag gymmar varje dag. Vad är lycka ? För mig är det äkta och sann genuin lycka! Balans. Att ha tid. Eller att äga sin tid. Jag har försakat mig tillräckligt i mitt liv! Vakna lugnt. Tänka. Anstränga och utmana min hjärna. Utmana mig fysiskt. Att lägga sig med en kropp & knopp som längtar efter vila och sömn.
Älskart. Det är lycka för mig. Ha ha man blir inte rik på pengar att leva så. Men jag blir rik på livet. Att slippa livets ekorrhjul. Att slippa jaga, stressa och inte ens ha tid att tänka, att reflektera. Kommer väl sluta med ett litet torp utan el och vatten och leva som självförsörjande 🤣🤣 odla min föda. Men jag har sparat det bästa av allt till sist. Helvete vad min självkänsla har ökat när jag funnit min balans i livet. Att jag har och äger min tid.
Jag är så glad och tacksam över att jag sa upp mig från spektaklet. Ursäkta Ulla & Sally! Jag hade aldrig varit där jag är nu annars. Jag tror inte ens jag varit nykter faktiskt!
Inatt har jag sovit 10 timmar 🤗. Fan vad det händer positiva grejer när man är vit som snö! Sömnen är ju numera så bra. Förr hade jag ångest när jag gick och la mig för jag visste att sömnen skulle bli skit.
Nu ska jag koppla på. Steppa upp. Idag ska jag dammsuga jobb. Fokus!
Jobbade igår med mina godingar. Funderar på att ånyo bli kontaktperson för två av gossarna. De behöver mig! Jag har varit ledig i 5 dagar. De var helt passiviserade och apatiska igen. De låg och sov kl 14 när jag kom!!!!!!! Hur fan kan det vara möjligt på ett behandlingshem? Jag gick in till dem och satte mig hos dom i deras sängar. Fick kramar ❤️. Sedan käkade vi och hade goa samtal om allt från himmel till jord. Avslutade dagen med ett härligt armpass på gymmet tillsammans.
Grrrrr… blir förbannad! Vi vuxna ska vara vägvisare & förebilder!!! Vi ska inte vara bekväma och sitta framför datorn och liksom vara nöjda med att det ör lugnt och skönt för att godingarna sover på dagarna!!
Herregud.
Förvaring är vad det är! Avskyr sådant.
Motivera, engagera, entusiasmera istället.
Våga ställa krav. Utmana dom. Ge dom massa kramar & kärlek. Var intresserade!
Hujedamig. Tur jag fick ett pass på Söndag!
Önskar er alla en riktig fridens liljor dag.
Må väl
Kram

Profile picture for user Märthan 3.0

Gjorde ett inlägg om det precis, kika där… mår förjävligt rent ut sagt, men det kan ju bara bli bättre då… @Sigge69 glad att höra av dig igen! Stark som alltid, men precis lika känslig och sårbar… jag hänger på dig nu om ett vitt 2022, måsta landa in att det nog måste bli för alltid, demonen är för hungrig.

️@Märthan 3.0
Då ska jag läsa!
Okej läget förjävligt, då kan det bara bli bättre M! Man måste fan längst ner i bottenträsket för att få till en förändring!
Fan vad kul! VI kör ett vitt 2022 vad fan än som händer! Vad har vi att förlora på det liksom ?
Upp på hästen igen & vet du ? Jag tror på dig!
Kram

️@Märthan 3.0
Då ska jag läsa!
Okej läget förjävligt, då kan det bara bli bättre M! Man måste fan längst ner i bottenträsket för att få till en förändring!
Fan vad kul! VI kör ett vitt 2022 vad fan än som händer! Vad har vi att förlora på det liksom ?
Upp på hästen igen & vet du ? Jag tror på dig!
Kram

@Sigge69 skrev:"Livskvalitet wow jag är numera som en kastrerad golden retriver 🤣🤣. "
Underbart att känna sig så! men jag tycker det låter som om du har lite mera Go i dig än en golden retriver, kastrerad desutom 😂 jag är uppvuxen med en golden, han var nog världens snällaste och tröttaste hund. Fick han äta, sova och lite kärlek var han så nöjd 🥰

Härligt att det går så bra för dig, med din inställning blir livet enklare och roligare 👍🏻😀
Kram 💕 sländan

@Sländan
Vi har haft 2 golden i släkten. Helt underbara 😊. Chilla, äta och bara vara sociala & snygga.
Pratade med en gammal bekant från 80 talet. Han berättade att han varit nykter i 18 år!!! Ha ha och jag svarade wow, jag har 24 dagar idag 🤣🤣. Men tänker att jag kunde ju inte gjort de här 24 dagarna bättre. Jr hemma så vi har fikat och han har kört ett stenhårt pass på gymmet.
Avslutade dagen med bruna böner & köttbullar 🥳.
Kram

Profile picture for user Soffi

@Sigge69 skrev:" Jag håller på att frysa ihjäl nattetid, då hon envisas med att ha öppna fönster" *Asgarv* 🤣🤣🤣🤣Vilket härligt sätt att starta dagen - med skratt😂! Men alltså, vad är det med er män? Min gubbe undrade vid ett tillfälle -Vill du ha mig djupfryst eller? 🤔Vikingar??? 😂
@Sigge69 skrev:"Du verkar vara duktigt klar med trolldrycken. " Ja ... flera gånger om ... behöver bara hitta ett nytt sätt att hantera mig själv ...
@Sigge69 skrev:" ”Livskvalitet är att förstå sig själv & uppskatta det man har”" Vilket bra citat!!! Där sätter du fingret på något som jag tror är en nyckel för mig - att förstå mig själv. Jag tror inte jag är ensam.

Och du får ursäkta, men, Golden??? Jag delade lgh med en golden en gång i tiden - den var hemsk!! Ouppfostrad. Fast den var ju sååå söööt enligt sin matte, det tyckte inte jag när den drog omkull mig flera gånger (jag är varken liten eller klen) när jag skulle vara snäll och hjälpa till och rasta...
Men jag fattar vad du menar 😅, det låter onekligen skönt med den känslan du hittat. Låter som Guld.
Eller lite som mitt Fullblod - älskar full fart, men när hon sprungit av sig är hon sååå tillfreds och nöjd, vill helst krypa upp i famnen för att bara mysa 😂. 💖

@Sigge69 skrev:"Men tänker att jag kunde ju inte gjort de här 24 dagarna bättre."
Nej, du gör det superbra!

Önskar dig en härlig dag!
Kram!

Hej @Soffi
Tvi vale. Klimakteriet är nog värst för oss män ändå. Det är vidöppna fönster nattetid trots kung Bores kyliga väder. Jag fryser såinihelvete. Frugan försvarar sig med ”Man sover mycket bättre” när det är svalt. Svalt !!!! Det är som att sova i ICAs kyldisk.
Vad menar du med att du måste hitta ett sätt att hantera dig själv ? Hur länge har du varit vit ? Ja det är gött att vara en kastrerad Golden retriver 🤣. Din känsla för fullblod är lik min känsla för min båge.
Jag brukar kela med den, smeker tanken 🤣. Fart & kraft älskar jag.
Tack för din SUPport ❤️
Kram

Profile picture for user Torn

@Sigge69 Hej! Jag har också en fru som tror att sovrummet är ett kylrum!😅 Jag sover dessutom närmast fönstren.🥶 Och det märkliga är att hon aldrig är nöjd med temperaturen i det övriga huset. Ibland är det för varmt, och ibland för kallt. Jag får springa som en skottspole ner till källaren och höja eller sänka värmen på pannan. 😂

Jag har följt din tråd här, men är lite dålig på att kommentera numera. Jag gillar dina 10 budord skarpt, och gött med en till som gillar att fiska! 😀 Kör på inslagen väg bara, så blir du fri från den jäkla alkoholen för gott. Själv firar jag 2 år utan en droppe i morgon, och mår hur bra som helst numera.

Ha det bra!