Dricker 4 gånger i veckan skakar resten

Dricker 4 gånger I veckan skakar resterande dagar kan inte sova. varit vaken i 4 dagar is streck utan alkohol har druckit i 10 år bara 23 nu. Kan inte sova utan alkohol men kan heller inte sluta. kan inte jobba som det är nu. har inte jobbat på 3 år. pissar ner mig säkert 3 gånger i veckan men utan alkohol kan jag inte få en blund sömn, och börjar hallucinera om min egen död när jag inte dricker på 10 timmar. har ingen aning hur jag ska kunna sluta med det här, har inte ens en säng att sova i nu pga allt drickande sover på golvet opå ett lakan så det hjälper ju inte heller. Alkohol eller sömn är det jag har att välja på verkar de som. Det här skrevs i natten alkoholpåverkad så jag ber om ursäkt ifall jag stavade fel. Dricker runt 10 st halvliters 7.5 or per dag plus minst en 5dl vin. hela dagarna handlar om vad jag ska sälja för att kunna köpa snott pant från personer nära mig. tagit pengar från födelsedagar. Plus jag ör inte ens den trevliga typen när jag dricker, senaste 3 veckorna har jag bråkat med folk har fått 2 tänder utslagna läpper är permanent skadad, mem men ändå sä är alkoholen det viktigaste jag har... detta verkar inte ha något slut har inte haft en flickvän på över 4 år finns i polisregistret känns som all redan är föstrört stavfel som säkert finns många ber jag om ursäkrt för när jag väl har fösökt sluta med alkoholen så har jag skakat svettats inte sovit på dygn tvigats in på psyk av mina föräldrar för att få sömnmedicin utskriven så kan inte sluta tvärt heller låter jävligt dumt dehär ser jag men hoppas nån svarar bara för att få pprata av mig om det är okej för er

Profile picture for user Garageper

Hej Isac,
Din situation låter för jävlig. Jag hoppas verkligen du kan få kraft och hjälp med att bryta denna mardröm.
Jag tror du kan och att du skrivit här är ett första steg!
Ta hand om dig!
GP

Profile picture for user Gullranka

Hej Isac, fy fan vad det låter som att du har det jobbigt, jag lider med dig. Det låter som att du kanske behöver hjälp för att bryta och komma ur din situation. Kan du ta kontakt med vården? Kanske ringa Alkohollinjen? De öppnar kl 11 imorgon och har telefonnummer 020-84 44 48, där kan du få råd och även info om var du kan vända dig. AA har också grupper för yngre på flera ställen i landet. Livet är för kort för att du ska må såhär. Stor kram och lycka till.

Profile picture for user Amanda

Hej Isac,

Vilken tuff situation du är i. Du har druckit alkohol under en lång tid och känner dig fast i en ond cirkel, där du behöver dricka alkohol för att kunna somna. I förlängningen leder alkoholen till problem för dig, som att du hamnar i bråk, att du inte kan jobba, att en stor del av din tid kretsar kring att få ihop pengar. Här på forumet finns många som delar dina erfarenheter, du är inte ensam! Det låter som att du verkligen är trött på hur det ser ut just nu och att du skulle vilja ha en förändring med alkoholen. Förstår jag dig rätt då?

Du skriver också att du skakar och att du har hallucinationer. Det kan vara allvarliga abstinenssymptom som är viktiga att söka vård för. Läs gärna mer om akuta symptom här: https://alkoholhjalpen.se/akut. Om du känner igen något av symptomen som beskrivs bör du kontakta en beroendeakut eller 112.

Många som har druckit mycket alkohol under lång tid tycker det är skönt att få hjälp av till exempel en beroendemottagning. Där finns möjlighet till samtalsstöd och medicinsk hjälp för att lättare kunna hantera abstinens, sömn m.m. Hur går dina tankar? Vad tror du att du skulle behöva för att lyckas ändra dina alkoholvanor?

Fortsätt gärna att skriva här, om du vill. Vi är många som vill lyssna.

Varma hälsningar,
Amanda, Alkoholhjälpen

Profile picture for user Isac123

Min mobbil är borta med all mina viktiga foton..... men tiller kan jag bevisa att jag hittat min min bolin onom 2 dagar ? lycka till allihop hoppas ni mår bra allihop förlåt att jag störde

Profile picture for user Liten tjej

Hej @Isac123 du verkar ha haft en jobbig natt💙Jag hoppas du får kraft att ta dig ur den onda cirkel som är nu. Du är så ung och har hela livet framför dig. Kan du prata med dina föräldrar och få stöd där?

Varma kramar till dig💙

Profile picture for user Amanda

Hej Isac!

Fint att höra att du känner dig stöttad här hos oss!

Vi värnar om anonymiteten på forumet och har som policy att redigera bort alla uppgifter som kan vara identifierande. Jag har därför tagit bort din e-postadress i inläggen här ovan.

Du är varmt välkommen att fortsätta skriva här och berätta om din situation, här finns många som känner igen sig i det du delar och som kämpar tillsammans för att ändra sina alkoholvanor.

Varma hälsningar,
Amanda, Alkoholhjälpen