Ankie

Jag trodde inte att jag skulle klara det men nu har jag inte druckit en droppe på 6 dagar! Jag var till och med på en middagsbjudning med vänner i lördags men erbjöd mig att vara chaufför för att slippa säga nej till A. Jag har vaknat varje morgon och känt mig pigg, känslan av att inte vara bakis är annorlunda men så skön, den där guldkanten som jag inte trodde sig skulle infinna sig, att jag trodde att jag inte kunde ha kul utan A var inte sann. Jag har till och med drömt en "mardröm " om att jag drack vin och blev så besviken på mig själv, då var det skönt att vakna ? Jag vet att detta bara är ett ministeg men just nu känns det så bra och jag har varit inne här och läst varje dag och fått pepp. Kämpa på alla, vi klarar det tillsammans, aldrig hade jag trott att ett forum kunde betyda så mycket ?

Så härligt att läsa att du redan fått uppleva positiva konsekvenser av ditt beslut att inte dricka alkohol. Nu var det ett tag sedan du skrev, och ibland kan det behövas att en skriver flera gånger för att ens tråd ska "ta fart". Skriv gärna och berätta mer om hur det går för dig, om du vill!

Varma hälsningar,
Kristoffer
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

Jag har påpekat tidigare att för mig glider en del trådar obemärkt förbi och får man inte svar tidigt så hamnar man ju långt bak i listan på senaste aktiviteter i forumet. Det är ju lite synd.

Men du hade ju en annan tråd igång också. Det kan även vara ett bra tips att ha en egen tråd och köra på den och skriva. För många blir det både som en slags dagbok som även innehåller funderingar och ibland frågor som andra hoppar in och svarar på.

Med det sagt är det ju positivt att du känner dig så bra i nykterheten! Fortsätt att skriva här om hur det går.