jessi75

Hej alla som kämpar!
Jag har hängt här till och från i över 3 år, har försökt bli nykter på alla möjliga sätt som tex. med medicin (campral), besök hos alkohol och hälsa mottagning, varit nykter på vita knogar i 1 månad här och där.... inget har funkat.
Efter nyår blev jag påkommen med fingrarna i syltburken av en släkting, den blicken jag fick av henne och dom orden hon sa blev avgörandet för mig. Hon tittade på mig med sorg och chock, sen sa hon rakt ut nu måste du sluta dricka.
Jag tog mod till mig och ringde aa på min ort. Fick prata med en man som lovade att möta upp mig om jag kom på ett möte. Jag gick dit och har aldrig varit så nervös i hela mitt liv men det blev min räddning.
Jag har nu varit nykter i 6 månader. Jag vill bara skicka en hälsning till alla er som kämpar att ge aa en chans! Jag deltog anonymt på zoom möten först för att få ett hum om vad det handlade om, det rekommenderar jag stark. Man loggar in och du behöver varken synas eller höras, bara lyssna.
Att bli nykter är en sak men att leva nykter är nåt helt annat, det tar tid och det är en resa och en process som är fantastisk och jobbig men värt allt!

En dag i taget.

Kram.

Anonym26613

Grattis till 6 månader 🥳💚👍 vi firar ihop!! Jag har inte testat aa men min pappa går dit varje vecka och har gjort det 30 år. Så kan inte vara så illa 😅

Kram
🌸💚🌸💚🌸