Kände mig så träffad när jag läste detta.
Stämmer så väl....

Jag är Jag därför att Jag är Jag.
Och Du är Du för att Du är Du.
Men om Jag är Jag därför att Du är Du.
Så är Jag inte Jag längre

Yogi

Det är ju precis så det är... Och det är lite så det känns just nu, jag har blivit en annan "jag" därför att han är han. Mitt mål är att jag ska bli jag igen.

Hickanni

Min dotter har levt med sin sambo i tre år. Igår gjorde han slut, och motiverade det med att han inte orkar med hennes syn på alkohol.
I början av deras förhållande drack han sig redlöst berusad flera gånger, mådde dåligt, slog sig och hade minnesluckor. Hon trodde till och med att han var död en gång. Eftersom de är unga la jag som mamma mig i det hela. Det blev en mycket bra diskussion som ledde till att han skulle ta det lugnare. Han har i princip undvikit alkohol sen dess. Min dotter har sagt att han kan ta sig ett glas vin om han vill, men hon vill inte. Han sa flera gånger att han inte kände sig begränsad och verkade nöjd med hur de levde. För en vecka sedan ändrade han sig, och nu "orkar" han inte med henne längre.
Jag är så arg och ledsen. De har flyttat till en annan stad, där hon har fått ett jobb hon trivs med, och så sent som i Januari inredde de en lägenhet ihop, som han köpte.
Jag vet inte riktigt vad jag vill med att skriva här. Jag vill att min dotter ska få träffa människor som tänker som henne, och väljer bort alkohol för egen del men inte tvingar någon annan.
Är det här ovanligt? De är unga 20 och 22. Jag säger att han har missbruksbeteende, och hon håller med till viss del.
Är så tacksam för tankar och vinklar om detta. Är tacksam för varje åsikt/fundering.
Hickanni