Att skapa ett nytt liv

155 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Lelas
Heja!

Vad glad jag blir!

Jag frågade dig ju just i min egen tråd hur du har det, och här får jag mina svar. Vilken härlig läsning!

Heja dig! :-)
/H.

mulletant
Så roligt

att höra av dig barbalala - och att ditt liv är så bra!!! Underbart!
Tack för boktipset - jag har läst alla Alvtegen utom den senaste där hon "bytte spår" - läste en artikel för ett par år sen där hon beskrev att hon själv började må dåligt av sina romaner. Inte konstigt, de är verkligen inträngande i mänskans psyke.
Starka böcker inom samma tema som Skam är en trilogi om flickan Torun av Herbjörg Wassmo. Den första heter Huset med den blinda glasverandan, följande Det stumma rummet och den sista Hudlös himmel. Rekommenderas. Men är mindre lättsamma än Alvtegen kan jag tillägga. Den av Alvetegens böcker som gjorde starkast intryck på mig är Svek, en bok som verkligen kryper under ytan i vardagsidyllen och även ger en föreställning om insidan hos en psykopat - ett starkt ord.

Det är härligt att läsa, gå in i mänskors livsöden - den här sommaren inbjuder till det:) Det är nånstans runt 15 grader på utsidan och regn i antågande.

En riktigt stor och varm kram till dig! Jag tänker ofta på dig när jag rör mig på forumet och nu ska jag göra det med särskild glädje! / mt

flygcert
Vilken lycka

att läsa ditt senaste inlägg - att du hade en plan och att du kunnat bocka av allting! Och samtidigt lite avundsjuka, att jag inte är där... Att itne jag kan ha det så...

Men jag önskar dig all lycka, hoppas att ni har det riktigt gott, det är ni värda!!! Umgås barnen med pappan, sover de över där, har ni delat boende?

Kram!!

flygcert
Barbalala

Jag såg ditt inlägg i min tråd, men att det raderats det du skrivit?! Skriv gärna igen!
Kram.

Sidor