Jag vet faktiskt inte om jag vill stanna ens om han slutar dricka...

939 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Hjärtat
Vilken resa

du har varit med om flygcert! Vad du har kämpat! Vad långt du har kommit. En fantastisk resa att läsa om. Den inger hopp. Tack för att du delat med dig. Hopp om att 2016 bli ett fantastiskt år för dig och dina nära!
Kram

etanoldrift
Gott nytt år !

Må dina vingar växa ytterligare flygcert ;-) Du har lyft och vi andra har börjat läsa oss flyga..
Det kräver träning och ingen blir bra på något utan att öva!
Kram <3

Leverjag
Gott nytt år av styrka, frid

Gott nytt år av styrka, frid och kärlek!

Vad du kämpat flycert. Känner igen mycket i funderingar och tankar. Fullt av rädslor och beroenden till det liv man lever i förlamar och gör oss blinda. Hoppas verkligen ni får må bättre och bättre allihop.

flygcert
Tack fina ni!

Ja, det har varit en resa! Och vad stark jag känner mig nuförtiden, jämfört med asplövet som levde ihop med en mycket arg, hotfull och skrämmande människa.

Imorgon ska jag träffa min dejt (eller - är det fortfarande en dejt, fast han sagt att han är kär i mig, och nästan skrämde bort mig...?). Är helt förundrad över hur lätt livet kan vara, och ändå känner jag strimmor av sorg över att det blev som det blev. Näe, det är inte lätt att lämna, men det är sannerligen lättare att leva utan exet än med honom!

"This is the year..." Som Marit sjunger. Det blir bättre, för varje år!!

flygcert
Några år senare...

... så pågår resan fortfarande!

Jag kämpar på med barn och eget mående, och min älskade särbo! Barnens mående går upp och ner - pappan är nykter men har problem med sin aggressivitet och barnen är mitt i det. De förstår mer och mer och i perioder mår framför allt den store dåligt. Pappan hotar emellanåt med att låsa in honom, stänger in honom i mörka rum, ignorerar honom och liknande. Pappan favoriserar storebror gentemot lillebror, men fryser ut och straffar storebror i olika situationer. Ett effektivt sätt att ge dålig självkänsla och mycket ilska i sonen.
Jag är nu stark nog att tala med barnen om att det inte är okej att en vuxen gör så, men känner maktlöshet... ska barn behöva ha det så här? Men just nu pratar barnen om det, berättar och ”får ur sig det” och mår då bättre! Har dock redan största delen av boendet, så det är inte mycket att göra, då det är lugnare nu än tidigare.
Mitt mående pendlar - är sjukskriven för utmattningsdepression och PTSD. Men ändå - allt, precis allt, är bättre än det var i vårt förhållande!
Jag och min särbo firar snart tre år tillsammans, och han är helt underbar och fantastisk - han är allt jag vill ha och behöver i en partner: han är omtänksam, snäll, lyhörd, rolig och fin på alla sätt! Iblan blir vi oense, och efter tre år är det bara en liten ilning av kyla som sticker till i mig ”hjälp, blir han galenarg nu...”, men jag sansar mig och andas - han blir ju aldrig arg på det sättet. Han stöttar mig när exet är inne i sina galenperioder och sms- och mailbombar mig och jag svarar när jag måste, men bara på det som är relevant.
När vi levde ihop kände jag mig som ett asplöv, eller snarare ett söndersmulat och sönderstampat asplöv, men livet är bättre och jag är så otroligt stolt och nöjd över att jag lämnade!

Allie Reyna
THANKS TO BABA EGBE

Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel (##redigerat bort namnet på stavningskastaren, besvärjelser hjälper inte mot beroende så denna typ av spam är inte tillåtet på vårt forum. /admi##) gjorde för mig och min familj.

Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta (#redigerat bort kontaktuppgifter#)

Fleur
Sure....😬

Sure....😬

Fleur
Den stora stavningskastaren

Den stora stavningskastaren 😂😂😂

Sidor