Hej!
Jag vill verkligen förändra mitt liv.
Hitta alla mina känslor utan att dämpa med alkohol och piller.
Ta hand om mig på bättre sätt.
Vara en närvarande mamma och mormor.
Vara piggare,gladare mm
Har bett om hjälp nu från alkoholterapeut och familjebehandlare.
Tyvärr följer inte min man på samma resa.
Så jag har bestämt mig för att flytta. Och gå på terapi själv…
Jag vill förändra mitt liv helt.vill rädda mitt liv.
Tack för att ni som läser detta finns!
Ensam är inte stark i detta läge

@Jalla välkommen hit. Bra att du tar hjälp och stöd. Här är du inte ensam, vi är många med samma problem. Att läsa i andras trådar och ha igenkänning. Har betytt väldigt mycket för mig. Just att man ser att det man går igenom den första tiden när man slutar dricka , både i kropp och själ . Är något som de flesta av oss gjort. Abstinensen och konstiga känslor. Fick rådet när jag började skriva här, att använda forumet som dagbok ! Kämpa på så kommer du snart få uppleva de positiva effekterna av att vara nykter 🥰🍂

Hej, vill bara säga att det verkligen går att förändra livet till det bättre, och du verkar vara på god väg dit! Att inte dricka är nyckeln tror jag, då reder man ut det andra mycket lättare.

Sovit ok .
Känns skönt att inte känna sug efter alkohol direkt när jag vaknar.
Jag räknar inte hur många dagar jag varit nykter som det görs på aamöten.blir också stressad på de möterna,detta känns bättre nu iaf🙏
Har gränssättning nu till att hjälpa anhöriga med massa saker.
Min mamma är sur irriterad pga det.
Men mitt mående är prio nu
Känns skönt att skriva här🤗

Sitter på bussen på väg att titta på lägenheter.Ska träffa min dotter också.Mina barn är glada att jag inte dricker.Min dotter sa:mamma du drack väl inte så här mycket och ofta när jag var liten…jag skötte mig,sen började drickandet smyga sig in på när jag träffade min man

Sitter på bussen på väg att titta på lägenheter.Ska träffa min dotter också.Mina barn är glada att jag inte dricker.Min dotter sa:mamma du drack väl inte så här mycket och ofta när jag var liten…jag skötte mig,sen började drickandet smyga sig in på när jag träffade min man

Fått lägenhet nu.flyttar i helgen.Jag mår bra i mitt beslut,men vi har varit tillsammans i över 20 år så det är ändå inte lätt med bodelning mm.
Min son kommer bo kvar hos sin pappa än så länge,han är 19 år.
Vi hörs igen!