Vart tog jag vägen? Nä jag har inte gått under jorden alls, inte hamnat ner i fördärvet MEN första veckan på 2017 har inte varit helvit som jag hoppats på men ej heller katastrof. Gått och lagt mig tidigt på kvällarna (21.30) nere i Spanien förutom kvällen efter paellalunchen då la jag mig 23.47 :-) Känner mig som en förrädare såklart eftersom jag också hade önskat kunna skriva att jag inte druckit en droppe alkohol under 2017 men men. Jag har haft så sjukt mycket människor omkring mig hela tiden, folk har kommit och gått! Ätit middagar och luncher ihop med andra hela tiden. Jag känner att jag behöver lugn och ro! Har knappt hunnit öppna datorn och läsa här de första dagarna på året. Reflektionen av det? Jo jösses vad folk dricker, blir alldeles mållös. Någon här inne kommenterade att många av mina vänner också borde tänka till. Kan inte annat än hålla med och jag försökte beröra ämnet en eftermiddag men folk var föga intresserade. Från paellealunchen där vi började kl 13 med att dricka vin. Vuxna och barn vid bordet. Efter den fortsatte det med happyhour på ett hotell. Köp ett glas vin eller en drink och få två. Sen fortsatte det med middag och mera vin, som jag inte deltog på. Jag får ångest över att barnen är med när vuxna håller på så här. Mina barn har aldrig sett mig "full" faktiskt och denna gång var min yngsta son med endast en halvtimme, han väljer bort såna här tillställningar - klokt val av honom. Nåväl, jag har inget att skämmas över den dagen iaf.

Nu är jag hemma i Sverige igen och idag börjar min gruppträning, ska bli så skönt så skönt. Roligt att läsa här igen och se att det finns nytillskott också.

Jag önskar alla en trevlig lördag i snöyran! Ska ut med hunden nu och sen blir det träning!