... alkoholfria dagar. Ja okej det är inte länge men verkligen en bit på väg och jag tänker fortsätta. Det har varit sååå frestande många kvällar att gå till flaskan och hälla upp ett glas, eller två som jag gjort så ofta på sista tiden under vardagskvällarna. Helgerna har det gått åt mer och sen måndag morgon, ja då åker jag alltid till glasåtervinningen för jag vill inte se flaskorna. Fredags- och lördagseftermiddagen har varit mest kämpigt. Igår var jag och min man på middag och han frågade om vi skulle åka taxi både dit och hem men jag sa att; nepp jag kör. Så skönt imorse när han var trött och lite bakis att jag var sååå pigg och plus att jag dessutom sover längre och bättre utan alkohol i kroppen gör ju inte saken sämre. Min ögon ser piggare ut, träningen går bättre och jag slipper ångest och hjärtklappning. Värden igår tyckte det var tråkigt att jag inte drack deras fina vin till maten men jag stod på mig. Ju längre kvällen skred mot småtimmarna desto surrigare blev alla, även jag faktiskt för det var svårt att få en syl i vädret. Till slut orkade jag inte lyssna på "schäbblet" längre utan jag reste mig och sa att nu går bilen. Då var klockan strax efter 00.00. När vi kom hem frågade yngsta sonen hur mycket min man hade druckit och han är väldigt väldigt måttlig men det blev en del för honom och värdinnan. Stolt och nöjd över mig själv lägger jag mig till sängs ikväll och tänker på kommande vecka när jag åker till Dubai på fredag. Det där flyget, som man alltid ska dricka vin på och det är dessutom gratis. Men jag får ladda upp med filmer och böcker samt god sömn. Resan är en jobbresa så fördelen är att jag ska upp tidigt varje morgon och vara fräsch vilket jag absolut ska satsa på. Fördel nummer 2 är att alkoholen är väldigt begränsad i den världen då du inte får dricka på allmän plats så det är ju liksom inte bara att sätta sig ner på en uteservering och beställa ett glas vin. Nä jag får fokusera bort det under veckan och tänka på hur intressant och trevligt det ska bli istället.

Härlig läsning. Nio dagar är inte att förakta. Lite speciell känsla att vara nykter när alla andra dricker. Men hellre det än full själv! Trevlig resa, håller tummarna för att det går bra för dig. Du verkar vara väl förberedd. Lycka till!

Mirabelle

Det är ju superbra att utnämna sig till ”den som kör” när man vet att en tillställning kommer att bli ”våt”. Synd att jag hatar att köra bil :/ Jag hade tänkt vara nykter på nyår. Gubben blev glad och trodde han skulle slippa köra. Jag ändrade mig raskt och sa ”Nä, jag dricker. Du kör.” Det är ju skitlarvigt att vara så rädd för att köra genom Stockholm (och vägra erkänna det) att man hellre super ner sig!!! Är jag 14 eller? *skäms*...

anonym11208

Visst är det skönt att slippa alkoångest och hjärtklappning! Och det är bra att köra, för då kan man ju inte dricka, bra ventil!!

... en bra vän, jag älskar att ha bilen och lättillgängligheten att ta sig fram och åter. Dessutom ett utmärkt sätt att slippa dricka. I fredags körde jag min äldsta son in till stan och tog en extra runda bara för att se folklivet. Igår blev det till och från middagen. Ingen kan säga till mig att ett glas kan du köra på, för mig är det nolltolerans och jag vill verkligen inte dricka nu. Det intressantà är, att jag kunde aldrig drömma om att kroppen blir trött och seg av 1-2 glas vin en vardagkväll? Med 8 timmars sömn i kroppen har jag förut kännt mig dötrött av att kliva upp om jag druckit men efter dessa nio dagar är det stor skillnad. Tack att ni tog er tid att läsa min summering! Vi kämpar alla vidare på våra olika sätt! Imorgon är det måndag, en lätt dag (för mig) att hålla vinet borta. Jobb och sen träning. Tisdag jobb och träning igen men lite svårare, och sen börjar det igen - suget! Det kommer smygande som ett brev på posten när det är lillördag (onsdag)

... vad grinig jag har varit i eftermiddag och kväll! Har nästan kunna klösa på tapeterna av att jag då, läs då, tyckte livet var aptrist om jag inte fick vin ikväll. Trots att jag tränat hårt 75 min kommer suget men av någon underlig anledning blir jag megasugen efter ett passe Den här stundande Dubai resan på fredag ligger och spökar. Jag hade nog redan på onsdag i normala fall börjat tänka i vinbanor som typ; jag kan lika gärna dricka och röka ikväll eftersom jag ska göra det till helgen . Nu planeras drinkställen, vin på rummet mm mm. Jag försöker glädja mig åt att jag kommer vara sååå pigg när jag gör entré i frukostmatsalen.

Ja jag har skrivklåda ikväll ?