Hej,
Jag lyckades hålla mig undan alkohol i nästan 8 månader tills det inte gick längre..
Det hela satte egentligen igång under en 3 veckor lång sjukskrivning.
Hade känt mig förvirrad en tid om jag skulle fortsätta vara nykter eller kanske dricka lite grann.
Trycket blev för stort trots att jag gick på ett par AA möten några dagar innan.
Jag hade saknat att gå till en pub och ta några öl.
Ett par dagar innan nyår gick jag till en bar och drack några öl och det blev några stycken.
Först kändes det bra och som en lättnad. Det här har fortsatt i ca 3 veckor nu. Har dock hållt det till helgerna då jag är ledig och har inte känt någon behov av att gå till systembolaget.
Jag känner nu att det här kommer inte att fungera, fortsätter jag så här så är jag snart tillbaka där jag slutade för 8 månader sedan.
Känner mig så misslyckad att jag inte kunde stå emot då jag hade kommit så pass långt.
Jag tar nu nya tag, tog nog inte det tillräckligt allvarligt förra gången.

Ta hand om er alla

Hej @New Life och välkommen hit! Du beskriver klokt och insiktsfullt vad som hände strax innan det här snedsteget och vad som kommer att hända om du fortsätter på den här vägen. Samtidigt vet du att du klarar av att vara nykter under lång tid och du kommer att kunna det igen! Du har fått många erfarenheter och insikter av att vara nykter redan som kommer vara till nytta framöver.

Om det kan vara ett stöd för dig vill jag tipsa dig om vårt självhjälpsprogram som kan hjälpa dig att resonera kring hur alkoholen påverkar dig och i nästa steg hur förändring kan se ut. Du hittar det här: https://alkoholhjalpen.se/program
Och fortsätt gärna läsa och skriva här på forumet. Ibland kan det ta lite tid innan en tråd tar fart.

Varmt välkommen! hälsar Nell, Alkoholhjälpen

Tänk istället att du klarade det så länge! Och har du gjort det en gång så fixar du det igen. Misslyckad kan man ju känna sig, men bättre att lägga det åt sidan och tänka framåt
Många som blir hoppfulla av dina alkoholfria månader